Κυριακή, 20 Ιουλίου, 2025
25.5 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Έρχονται αλλά… δεν ξοδεύουν οι τουρίστες στην Κρήτη

Πρέπει να διαβάσετε

Οι αυξημένες αφίξεις στο νησί την φετινή τουριστική σεζόν, φαίνεται πως δεν συνοδεύονται και από την αντίστοιχη αύξηση των εσόδων για τις επιχειρήσεις του χώρου.

Τι κι αν ολοένα και περισσότεροι ξένοι επισκέπτες επιλέγουν την Κρήτη για τις διακοπές τους, οι ίδιοι φαίνεται πως έρχονται, βλέπουν τις ομορφιές του νησιού αλλά ξοδεύουν κάθε χρόνο και λιγότερα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων Επισιτισμού – Τουρισμού Ν. Ηρακλείου, Μιχάλη Ριζικιανάκη τα μέχρι τώρα οικονομικά στοιχεία για τους μήνες Μάιο, Ιούνιο αλλά και το πρώτο 10ήμερο του Ιουλίου δείχνουν πως το «ταμείο» είναι σαφώς μειωμένο σε σχέση με την περυσινή σεζόν, τόσο για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, όσο και για τις επιχειρήσεις εστίασης.

«Η κίνηση στα καταστήματα εστίαση είναι πάρα πολύ αυξημένη, όμως η κατανάλωση είναι περιορισμένη. Βλέπουμε ότι οι επισκέπτες μας δεν θέλουν να επενδύσουν σε νέα προϊόντα και γεύσεις. Αρκούνται στο να καταναλώνουν τυποποιημένα low cost προϊόντα, τα οποία στο τέλος δεν έχουν ένα αξιόλογο κέρδος για τις επιχειρήσεις και κατ’ επέκταση για τους εργαζόμενους. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση είναι πολύ χαμηλότερη σε σχέση με πέρυσι και οπότε θεωρώ ότι το ρητό ότι «η ποσότητα φέρνει το κέρδος» με τα δεδομένα που έχουμε μέχρι στιγμής για φέτος δε θα επιβεβαιωθεί», δήλωσε στο Creta24 o κ. Ριζικιανάκης.

Ο κ. Μιχάλης Ριζικιανάκης, Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Επισιτισμού – Τουρισμού νομού Ηρακλείου

Σύμφωνα με τον ίδιο το οικονομικό αποτέλεσμα για επιχειρήσεις και εργαζόμενους στο τέλος της σεζόν δεν θα είναι το προσδοκώμενο και μάλιστα σε μια περίοδο που το κόστος ζωής αλλά και τα λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεων έχουν αυξηθεί κατακόρυφα.

«Ειδικά για τις εποχικές επιχειρήσεις βλέπουμε ότι δύσκολα θα μπορέσουν να «αντέξουν» για το διάστημα που θα είναι κλειστά», δήλωσε τονίζοντας πως δυσοίωνος προβλέπεται ο χειμώνας και για τους εποχικούς εργαζόμενους.

Αξίζει να σημειωθεί πως η αγοραστική δύναμη των τουριστών καταγράφεται μειωμένη σε όλους τους προορισμούς της χώρας και σχετίζεται με το γεγονός ότι η ακρίβεια σε όλο τον πλανήτη έχει αναγκάσει πολλούς να περιορίσουν τα χρήματα που ξοδεύουν στις διακοπές τους.

Ωστόσο όπως τονίζει ο κ. Ριζιακιανάκης η εικόνα για την Κρήτη θα μπορούσε να είναι λίγο διαφορετική, αφού το νησί προσφέρει διακοπές για όλα τα βαλάντια, ενώ ειδικά στον κλάδο της εστίασης είναι από τους πλέον ποιοτικούς και ταυτόχρονα προσιτούς προορισμούς τόσο σε επίπεδο χώρας, αλλά και σε σχέση με ανταγωνιστικούς Ευρωπαϊκούς προορισμούς.

in_article_2_mobile

Δημοφιλή

Σχετικά άρθρα