Τρίτη, 18 Νοεμβρίου, 2025
20.5 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Εκπαίδευση: Σχεδόν οι μισοί Έλληνες μαθητές αποτυγχάνουν στα μαθηματικά, το 30% στην ανάγνωση

Πρέπει να διαβάσετε

Με ιδιαίτερα δυσοίωνη ματιά αποτυπώνει τη φετινή κατάσταση της ελληνικής εκπαίδευσης η Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Εκπαίδευση και την Κατάρτιση, τονίζοντας ότι η καλλιέργεια βασικών δεξιοτήτων παραμένει μια σημαντική πρόκληση για τη χώρα. Όπως αναφέρει η Καθημερινή, παρά τις μεταρρυθμίσεις και τις επενδύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη -κυρίως με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης– οι επιδόσεις των μαθητών παραμένουν χαμηλές, ιδίως στα μαθηματικά, όπου σχεδόν ένας στους δύο δεν επιτυγχάνει το ελάχιστο επίπεδο επάρκειας.

Σύμφωνα με την έκθεση, η δυσμενής εικόνα επηρεάζει μαθητές από όλα τα κοινωνικοοικονομικά στρώματα, ενώ η Ελλάδα καταγράφει τη χειρότερη επίδοση στην Ε.Ε. στον δείκτη ολοκλήρωσης σπουδών στον προβλεπόμενο χρόνο, με μόλις το 9,6% των φοιτητών να αποφοιτά στο προβλεπόμενο διάστημα, έναντι 23,8% στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Τι αναφέρει η έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Εκπαίδευση και την Κατάρτιση
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σημειώνει ότι: «Το 47% των μαθητών αποτυγχάνει στα μαθηματικά, 30% στην ανάγνωση και 28% στις φυσικές επιστήμες», με βάση τα τελευταία δεδομένα του προγράμματος PISA του ΟΟΣΑ. Τα αντίστοιχα ποσοστά για την Ε.Ε. των «27» είναι 29,5%, 26,5% και 24,4%.

Εξίσου χαμηλά είναι τα ποσοστά αριστείας:

  • Στα μαθηματικά μόλις 2% των μαθητών επιτυγχάνει υψηλές επιδόσεις (έναντι 9% στην Ε.Ε.).
  • Στην κατανόηση κειμένου 2% (έναντι 6,5%).
  • Στις φυσικές επιστήμες 1,5% (έναντι 6,9%).

Η έκθεση σημειώνει ότι η επίδοση στα μαθηματικά επιδεινώθηκε για όλες τις κοινωνικές ομάδες σε σχέση με το 2018. Το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο επηρεάζει σημαντικά τις επιδόσεις:

«Μόνο το 7,1% των μαθητών από μη προνομιούχα περιβάλλοντα επιτυγχάνει υψηλές επιδόσεις» (έναντι 16,3% στην Ε.Ε.), ενώ ακόμη και στους προνομιούχους η επίδοση υπολείπεται του ευρωπαϊκού μέσου όρου (35% έναντι 59%).

Σχετικά με την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση σπουδών, η έκθεση τονίζει ότι πρόκειται για «σύνθετο και μακροχρόνιο φαινόμενο», αποδίδοντάς το σε:

  • ανεπαρκή προετοιμασία στο σχολείο,
  • απουσία συνεκτικού επαγγελματικού προσανατολισμού,
  • αβεβαιότητα γύρω από το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια,
  • έλλειψη εκπαιδευτικής υποστήριξης και υποστελέχωση των πανεπιστημίων.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα