Σάββατο, 20 Σεπτεμβρίου, 2025
21.1 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

“Διψούν” για ταξίδια οι Γερμανοί – Επενδύουν όσα περισσότερα χρήματα διαθέτουν

Πρέπει να διαβάσετε

Ακόρεστη διάθεση για ταξίδια και διακοπές χαρακτηρίζει τους Γερμανούς καταναλωτές, καθώς, σύμφωνα με τα ευρήματα νέας έρευνας, σε ποσοστό 45% ανέφεραν ότι όσα χρήματα κι να είχαν στη διάθεσή τους θα προτιμούσαν να τα ξοδέψουν σε ταξίδια και διακοπές, με το ποσοστό τους να έχει αυξηθεί σημαντικά μέσα στην 15ετία, από το 38% που ήταν το 2010.

Με βάση τα ευρήματα της έρευνας, που διεξήγαγε το Γερμανικό Ίδρυμα Μελλοντικών Ζητημάτων, η πρώτη επιλογή δαπανών των Γερμανών είναι οι υπηρεσίες επισιτισμού, που κερδίζουν στον… πόντο κυριολεκτικά, με ποσοστό 46%, καταγράφοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2010, όταν μόνο το 29% ανέφερε ότι θα ξόδευε τα επιπλέον χρήματά του για φαγητό και ποτό.

Επίσης, οι δραστηριότητες αναψυχής, τα χόμπι και ο αθλητισμός έχουν κερδίσει σημαντικά το ενδιαφέρον των Γερμανών, με το μερίδιό τους να σημειώνει άνοδο κατά 13 ποσοστιαίες μονάδες μέσα σε 15 χρόνια. Ενώ, ιδιαίτερα αξιοσημείωτη είναι η εξέλιξη στον τομέα της οικονομικής ασφάλειας, καθώς το ποσοστό των Γερμανών που θα επένδυαν σε αυτό το πεδίο έχει υπερτριπλασιαστεί, από 9% σε 31%.

Σημείο αναφοράς τα ταξίδια

Τα ταξίδια εξακολουθούν να θεωρούνται μια δημοφιλής επιλογή για αναψυχή, αυτογνωσία και διεύρυνση των οπτικών οριζόντων. Έτσι εξηγείται το γεγονός ότι οι Γερμανοί περιορίζουν τις επενδυτικές προθέσεις σε κλασικούς τομείς κατανάλωσης, όπως η στέγαση, η επίπλωση, καθώς επίσης η μόδα και η ένδυση. Ενώ, οι δαπάνες τους σε τομείς όπως η διασκέδαση, ο πολιτισμός, η κινητικότητα και τα ψηφιακά μέσα παραμένουν σε μεγάλο βαθμό σταθερές.

Εν τω μεταξύ, η μεγαλύτερη έμφαση που δίνεται στη διατροφή και στα προσωπικά ενδιαφέροντα υποδηλώνει μια αυξανόμενη τάση προς την ποιότητα ζωής. Η γαστρονομική απόλαυση εκπληρώνει ταυτόχρονα πολλές ανάγκες: συμβάλλει στη σωματική ευεξία, στην κοινωνική επαφή και στην αίσθηση ότι κάνουμε κάτι καλό για τον εαυτό μας.

Οι ειδικοί προβλέπουν ότι, μελλοντικά, οι καταναλωτές θα επενδύουν ολοένα και περισσότερο σε εμπειρίες που προσανατολίζονται περισσότερο στις προσωπικές αξίες και ανάγκες. Τομείς που σχετίζονται με την καθημερινότητα, όπως η απόλαυση, η αναψυχή και η ασφάλεια, θα συνεχίσουν να βρίσκονται στο επίκεντρο -όχι ως πολυτέλεια, αλλά ως βάση για μια ικανοποιητική ποιότητα ζωής. Έτσι, η κατανάλωση υλικών αγαθών θα περνάει όλο και περισσότερο σε δεύτερη μοίρα, υπέρ μιας ολιστικής αντίληψης της ευημερίας.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα