Τρίτη, 14 Οκτωβρίου, 2025
17.2 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

«Άνχελα»: Το ισπανικό θρίλερ για την ενδοοικογενειακή βία

Πρέπει να διαβάσετε

Σε μία από τις πρώτες σκηνές, η Ανχελα κοιτάζει με τρυφερότητα τις δύο μικρές της κόρες και, λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, το βλέμμα της συναντά εκείνο του συζύγου της — ψυχρό και αινιγματικό μέσα στη σιωπή του. Η τετραμελής οικογένεια επιστρέφει με το σκάφος της από εκδρομή. Ολα δείχνουν ήρεμα, μα πίσω από τα χαμόγελα διακρίνεται μια απροσδιόριστη ένταση, σαν κάτι να κρύβεται πολύ καλά κάτω από την επιφάνεια.

Πράγματι, πολύ σύντομα μαθαίνουμε ότι η φαινομενική ευτυχία της πρωταγωνίστριας απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Η Ανχελα (Βερόνικα Σάντσες) δείχνει να τα έχει όλα: ζει σε ένα τεράστιο, μοντέρνο σπίτι σε μια παραθαλάσσια πόλη της Ισπανίας, ενώ ο σύζυγός της Γκονζάλο (Ντανιέλ Γκράο) είναι αναγνωρισμένος αρχιτέκτονας και καλός πατέρας στα δύο κορίτσια. Ομως, η γυναίκα βρίσκεται εγκλωβισμένη σε έναν γάμο γεμάτο καταπίεση και βία, με την ψεύτικη γαλήνη γύρω της να παραπλανά τον θεατή.

Αυτή είναι η ιστορία του ισπανικού θρίλερ «Angela», μια μίνι σειρά έξι επεισοδίων, που πρόσφατα προστέθηκε στην ταινιοθήκη του Netflix και αμέσως εκτοξεύτηκε στο top10 της πλατφόρμας (στην Ελλάδα έφτασε μέχρι την κορυφή). Ουσιαστικά, πρόκειται για ριμέικ της βρετανικής σειράς «Angela Black» από το 2021. Στη νέα εκδοχή του Νορμπέρτο Λόπεζ Αμάντο, το κουβάρι αρχίζει να ξετυλίγεται μέχρι το τέλος του πρώτου επεισοδίου, όπου, στη στιγμή της κορύφωσης, η Ανχελα αναγκάζεται να αντιμετωπίσει το σκληρό πρόσωπο του γάμου της και τις πρώτες αποκαλύψεις για το σκοτεινό παρελθόν του συζύγου της.

Ο Γκονζάλο είναι χειριστικός –για παράδειγμα, δεν επιτρέπει στη σύζυγό του να εργάζεται επειδή τη ζηλεύει– και ταυτόχρονα βίαιος: όταν αυτός επιμένει να συζητήσουν ένα θέμα που τον ενοχλεί, τη σπρώχνει οργισμένος πάνω σε ένα έπιπλο του σπιτιού, προσπαθώντας να τη στραγγαλίσει. Ο θυμός και η καχυποψία του έχουν ενταθεί από τη στιγμή που η Ανχελα τον είχε καταγγείλει παλαιότερα για κακοποίηση ή για κάποιο επαγγελματικό ζήτημα που δεν γνωρίζουμε ακόμα.

Μετά το περιστατικό της βίας στο σπίτι, ο Γκονζάλο φεύγει για επαγγελματικό ταξίδι στη Μαδρίτη. Θέλοντας να ζητήσει συγγνώμη για τη συμπεριφορά του, στέλνει στη σύζυγό του μερικά λουλούδια, τα οποία παραδίδει ο διανομέας, Εντου (Χάιμε Ζαταράιν). Ο Εντου την αναγνωρίζει από το σχολείο, και εκμεταλλευόμενος ότι πλέον έχει τον αριθμό της, αρχίζει να της στέλνει μηνύματα. Παρά τον φόβο που νιώθει για τον Γκονζάλο, η Ανχελα γοητεύεται από την προσοχή του και αποφασίζει να συναντηθούν. Εκεί ξεκινά το θρίλερ, με την ηρωίδα να κινείται σαν σε λαβύρινθο χωρίς διέξοδο, παγιδευμένη ανάμεσα στον τρόμο και την αβεβαιότητα.

«Φως» στην ενδοοικογενειακή βία

Από την αρχή, η σειρά μας βυθίζει σε μια ατμόσφαιρα ασφυξίας, αποτυπώνοντας με ρεαλισμό μια γυναίκα περικυκλωμένη από σκιές, ενώ ταυτόχρονα προετοιμάζει το έδαφος για ένα αγωνιώδες δράμα που θολώνει τα όρια μεταξύ πραγματικού και φανταστικού. Οι ανατροπές εμφανίζονται ακόμα και λίγο πριν από τους τίτλους τέλους των επεισοδίων, καθιστώντας το τηλεοπτικό αυτό πρότζεκτ ακαταμάχητο. Υπάρχουν, βέβαια, στιγμές όπου το σασπένς μοιάζει επιτηδευμένο και τα πρώτα επεισόδια φαίνεται να έχουν πιο σφιχτή δομή σε σχέση με τα υπόλοιπα, ωστόσο, το σενάριο παραμένει καλογραμμένο και συνεκτικό σε όλη τη διάρκειά του. Ακόμα ένα στοιχείο που κερδίζει την προσοχή είναι οι ερμηνείες, οι οποίες προσδίδουν αυθεντικότητα στους χαρακτήρες. Ο θεατής συμπάσχει με την Ανχελα, σαν να συμμετέχει και εκείνος στη δύσκολη πορεία της. Τίποτα δεν είναι δεδομένο.

Η μεγαλύτερη εικόνα, όμως, είναι αυτή της ενδοοικογενειακής βίας: μια γυναίκα σε έναν τοξικό γάμο γεμάτο ασφυκτικό έλεγχο προσπαθεί να διατηρήσει την ψυχραιμία της, αλλά κάθε κίνησή της φέρνει νέους κινδύνους. Σπάνια βλέπουμε κάποιο προϊόν μυθοπλασίας να εξερευνά την ενδοοικογενειακή βία με τόση ακρίβεια, τόσο από την πλευρά του θύτη όσο και από την πλευρά του θύματος. Ο Γκονζάλο δεν είναι απλώς ένας ακόμη τηλεοπτικός «κακός»: αντιπροσωπεύει πραγματικούς θύτες και φέρει πολλά κοινά χαρακτηριστικά και συμπεριφορές.

Οσον αφορά το επίκεντρο της πλοκής, αυτό είναι η εμπιστοσύνη. Η ηρωίδα θα χρειαστεί να βασιστεί σε ένα άτομο που κανονικά δεν θα έπρεπε, προκειμένου να απελευθερωθεί από τη σχέση που την περιορίζει. Κι αν η κίνησή της προς ελευθερία αποδειχθεί πιο απειλητική από τη σχέση που την περιορίζει;

Η σειρά πετυχαίνει όλα τα χαρακτηριστικά ενός ψυχολογικού θρίλερ υψηλής έντασης, που μας κρατά κολλημένους μέχρι το τελευταίο καρέ. Μια εντυπωσιακή διαδρομή, γεμάτη συναίσθημα και αμεσότητα.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα