Δύο γνωστοί, ελληνικοί προορισμοί, το Ηράκλειο της Κρήτης και η Θεσσαλονίκη, βρίσκονται στις “must” επιλογές των ταξιδιωτών για τις πασχαλινές διακοπές τους εφέτος στην Ευρώπη, καταγράφοντας αυξημένη ζήτηση, όπως αποκαλύπτει η ForwardKeys.
Ειδικότερα, οι δύο ελληνικές πόλεις καταγράφουν αύξηση στη ζήτηση κατά 0,5 και 0,4 ποσοστιαίες μονάδες στο μερίδιο των αεροπορικών αναζητήσεων, άνοδος η οποία εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο, με τα ταξίδια στην Ευρώπη τη φετινή Άνοιξη να αποτελούν μια πιο ελκυστική προοπτική.
Αυτό, άλλωστε, αποκαλύπτουν τα στοιχεία για τις αναζητήσεις πτήσεων την εφετινή, πασχαλινή περίοδο 7-21 Απριλίου 2025, οι οποίες καταγράφουν αύξηση κατά 36%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους (18 Μαρτίου – 1 Απριλίου 2024). Αυτό υποδηλώνει ότι με το Πάσχα να πέφτει εφέτος αργότερα μέσα στο έτος, που σημαίνει ότι ο καιρός είναι πιο ζεστός, μεγαλύτερος αριθμός ταξιδιωτών επιλέγουν προορισμούς “ήλιου και παραλίας”.
Η ζήτηση, μάλιστα, γι’ αυτού του είδους τους προορισμούς είναι αυξημένη κατά 59%, σε σχέση με πέρυσι το Πάσχα, με τους προορισμούς στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου, ανάμεσά τους η Ελλάδα, η Ισπανία και η Τουρκία, να κερδίζουν “πόντους”.
Σημείο αναφοράς η Μεσόγειος
Η Πάλμα ντε Μαγιόρκα σημείωσε την πιο αξιοσημείωτη αύξηση στην πρόθεση ταξιδιού για την εφετινή, πασχαλινή περίοδο, με άνοδο 0,7 ποσοστιαίων μονάδων στο μερίδιο των αεροπορικών αναζητήσεων, μετά από αύξηση 79% σε ετήσια βάση.
Επίσης, ισχυρές επιδόσεις παρουσιάζουν, εκτός από το Ηράκλειο και τη Θεσσαλονίκη, η Κωνσταντινούπολη και η Αττάλεια στην Τουρκία, καταγράφοντας αύξηση στη ζήτηση κατά 0,5 και 0,4 ποσοστιαίες μονάδες, αντίστοιχα, αποτελώντας ένδειξη για τη δυναμική της θερινής σεζόν που πλησιάζει.
Οι city breaks προορισμοί προσελκύουν μικρότερο μερίδιο του πασχαλινού τουρισμού
Οι αστικοί προορισμοί (+28%) και οι προορισμοί για ψώνια (+26%) συνεχίζουν να κερδίζουν το μερίδιό τους στην “πίτα” του πασχαλινού τουρισμού, αν και ελαφρώς χαμηλότερο, σε σύγκριση με τη συνολική τάση αύξησης (36%). Ορισμένες δε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις θα δουν το σχετικό τους μερίδιο των ενδοπεριφερειακών επισκεπτών να μειώνεται -κατά λιγότερο, ωστόσο, από μία ποσοστιαία μονάδα- όπως το Άμστερνταμ (-0,9 ποσοστιαίες μονάδες), η Γενεύη (-0,6 ποσοστιαίες μονάδες), το Λονδίνο (-0,6 ποσοστιαίες μονάδες), το Παρίσι (-0,5 ποσοστιαίες μονάδες) και το Βερολίνο (-0,4 ποσοστιαίες μονάδες).
Οι αυθεντικές εμπειρίες στο επίκεντρο
Οι εμπειρίες αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία για τους ταξιδιώτες στην επιλογή προορισμού, ιδίως για τους νεότερους ταξιδιώτες, με δύο στους τρεις Ευρωπαίους, ηλικίας 18-54 ετών, να δηλώνουν ότι οι δραστηριότητες και οι ταξιδιωτικές εμπειρίες επηρεάζουν πολύ την απόφαση για τον προορισμό.
“Ενώ τα εμβληματικά πολιτιστικά μνημεία και αξιοθέατα εξακολουθούν να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας με τα μέρη που πρέπει να επισκεφτεί κανείς, όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες -ιδίως η Gen-Z και οι Millennials- αναζητούν πιο ενεργές, καθηλωτικές εμπειρίες”, επισημαίνει ο συνιδρυτής & διευθύνων σύμβουλος της ARIVAL, Douglas Quinby.
“Τα αστικά κέντρα, εξακολουθούν να προσελκύουν επισκέπτες, όμως το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τους παραθαλάσσιους και μεσογειακούς προορισμούς αντανακλά ευρύτερες αλλαγές εποχικές και συμπεριφορικές”, αναφέρει από την πλευρά του ο ςπικεφαλής έρευνας στη ForwardKeys, Luis Millan.