Πέμπτη, 16 Οκτωβρίου, 2025
20.5 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Το 34% των ελληνικών εταιρειών χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη

Πρέπει να διαβάσετε

Aν και όλο και περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις αξιοποιούν βασικές εφαρμογές της ΑΙ, κατανοούν την αξία της και «κυνηγούν» στελέχη με εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες, προσφέροντας ελκυστικές αποδοχές, λίγες είναι εκείνες που τελικά καινοτομούν. Στην πραγματικότητα, ακόμη οι ελληνικές επιχειρήσεις βρίσκονται πίσω ως προς την αξιοποίηση προηγμένων λύσεων ΑΙ, ή ακόμη και στην ανάπτυξη ενός προϊόντος με «κύριο» συστατικό τη συγκεκριμένη τεχνολογία.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης «Unlocking Greece’s AI Potential 2025», που πραγματοποίησε η Strand Partners για λογαριασμό της Amazon Web Services, το 34% των ελληνικών επιχειρήσεων χρησιμοποιεί πλέον συστηματικά την τεχνητή νοημοσύνη έναντι 22% πέρυσι. Αυτός ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης 55% είναι ο δεύτερος υψηλότερος στην Ευρώπη μετά την Πολωνία.

Σήμερα, περισσότερες από 400.000 ελληνικές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ΑΙ, εκ των οποίων περίπου 60.000 μέσα στο τελευταίο έτος. Δηλαδή, σύμφωνα με τη μελέτη, κάθε 8 λεπτά μία νέα ελληνική επιχείρηση αρχίζει να χρησιμοποιεί ΑΙ. Οσες την αξιοποιούν «βλέπουν» τα οφέλη της, καθώς σχεδόν 9 στις 10 αναφέρουν αύξηση εσόδων, με έναν μέσο ρυθμό της τάξης του 18%. Η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης σε μεγάλες επιχειρήσεις, που έχουν δυνατότητα να «καινοτομήσουν», καταγράφει υψηλότερo ποσοστό από τον εθνικό μέσο όρο (45%).

Ωστόσο για τις περισσότερες από αυτές, ήτοι 7 στις 10, η τεχνητή νοημοσύνη περιορίζεται σε πολύ βασικές εφαρμογές, όπως η χρήση δημόσια διαθέσιμων chatbot για εργασίες ρουτίνας ή ακόμη και η αγορά έτοιμων λύσεων ΑΙ.

Αυτές οδηγούν σε αύξηση της παραγωγικότητας αλλά δεν προχωρούν στον ριζικό μετασχηματισμό των λειτουργιών τους. Σημαντικά χαμηλό είναι και το ποσοστό όσων μεγάλων επιχειρήσεων παράγουν καινοτομία, σε αντίθεση με τις μικρές ελληνικές startups, οι οποίες λόγω και του αντικειμένου τους κινούνται προς την ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση.

Μόλις το 11% των μεγάλων επιχειρήσεων προσφέρει ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, δηλαδή λιγότερο από το ένα τρίτο του αντίστοιχου ποσοστού των startups (36%). Παράλληλα, μόνο το 12% των μεγάλων επιχειρήσεων αναφέρει ότι διαθέτει ολοκληρωμένη στρατηγική για την τεχνητή νοημοσύνη, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στις νεοφυείς επιχειρήσεις διαμορφώνεται στο 22%.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα