Τι προβλέπεται για τον παγκόσμιο τουρισμό γαστρονομίας έως το 2033

Πρέπει να διαβάσετε

Με την αυξημένη ζήτηση από ταξιδιώτες που θέλουν να απολαύσουν μοναδικές εμπειρίες γαστρονομίας, ο τομέας του τουρισμού τροφίμων παρουσιάζει ισχυρές προοπτικές στην αγορά.

Σύμφωνα με μελέτη της Future Market Insights (FMI), φέτος αναμένεται να ανέλθει σε 999.033,40 εκατ. δολάρια και σε 4.112.489,40 εκατ. δολάρια μέχρι το 2033.
Η βιομηχανία του τουρισμού τροφίμων πρόκειται να αναπτυχθεί με CAGR 15,20% από το 2023 έως το 2033.

Πηγή: Future Market Insights

Οι ταξιδιώτες εκτιμούν όλο και περισσότερο την αυθεντική τοπική κουζίνα. Είναι πρόθυμοι να επισκεφθούν νέους προορισμούς για να ικανοποιήσουν τα γαστρονομικά τους ενδιαφέροντα.

Η τάση αυτή έχει αυξήσει τον αριθμό των ταξιδιωτικών επιχειρήσεων που επικεντρώνονται στο φαγητό, σε γαστρονομικές περιηγήσεις, σε εργαστήρια μαγειρικής και φεστιβάλ τροφίμων.

Τα social media και οι διαδικτυακές κριτικές έχουν συμβάλει στην προώθηση του τουρισμού τροφίμων, επιτρέποντας στους ταξιδιώτες να μοιράζονται τις εμπειρίες και τις συστάσεις τους.

Όλο και περισσότεροι προορισμοί βλέπουν τις οικονομικές δυνατότητες των τοπικών γαστρονομικών προσφορών τους.
Γα την προσέλκυση τουριστών που αγαπούν το φαγητό, επικεντρώνονται σε πρωτοβουλίες υποδομής και μάρκετινγκ.

Επί του παρόντος, ο κλάδος προσελκύει 5382,3 εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί δραματικά τα επόμενα χρόνια.

Οι κυβερνήσεις πολλών χωρών προσπαθούν να ενθαρρύνουν τον τουρισμό στις χώρες τους με τη διαφήμιση και την εμπορία της τοπικής τους κουζίνας. Αυτό αναμένεται να αυξήσει σημαντικά τις επιχειρήσεις του τομέα του επισιτιστικού τουρισμού. Κατά συνέπεια, οι προοπτικές του φαίνεται να είναι λαμπρές.

Αύξηση ζήτησης σπιτικού φαγητού και περιηγήσεις

Το πρωταρχικό κίνητρο για την επιλογή προορισμού για τουρισμό δεν είναι το φαγητό.
Ωστόσο παραμένει ο δευτερεύων και ένας από τους πιο σημαντικούς στον προγραμματισμό ενός ταξιδιού.
Υπάρχει μια αυξανόμενη τάση μεταξύ των τουριστών να δοκιμάζουν την τοπική κουζίνα.

Αυτό έχει καταστήσει πολύ δημοφιλείς επιλογές το σπιτικό φαγητό και το τα γεύματα σε σπίτια. Οι τουρίστες είναι ενθουσιασμένοι όταν τρώνε με τοπικές οικογένειες. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες έχουν επίσης αρχίσει να προσφέρουν αυτές τις επιλογές στα πακέτα περιηγήσεων τους.
Αυτό αναμένεται να συμβάλει στην τόνωση της αγοράς του τομέα του επισιτιστικού τουρισμού.

Αυξάνονται σε δημοτικότητα μεταξύ των τουριστών τα μαθήματα μαγειρικής

Ο γαστρονομικός τουρισμός έχει ως κύριο στόχο την εξερεύνηση διαφορετικών γεύσεων και της εμπειρίας σε διαφορετικούς προορισμούς.
Οι τουρίστες εμβαθύνουν στον τοπικό πολιτισμό και μαθαίνουν περισσότερα για τον τόπο που επισκέπτονται.

Τα μαθήματα μαγειρικής είναι επιτυχημένα όταν ο ντόπιος έχει βαθιά γνώση της τοπικής κουζίνας και μπορεί να τη μεταδώσει στους τουρίστες.
Αυτά, έχουν βοηθήσει πάρα πολύ στην τόνωση της αγοράς του τομέα του τουρισμού τροφίμων.

Καθηλωτικές γαστρονομικές εμπειρίες στη Βόρεια Αμερική

Ο τομέας του επισιτιστικού τουρισμού στη Βόρεια Αμερική παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη και έχει εξελιχθεί σε μια ακμάζουσα βιομηχανία.
Με τις ποικίλες γαστρονομικές προσφορές και τις πλούσιες γαστρονομικές παραδόσεις της, η περιοχή προσελκύει λάτρεις του φαγητού από όλο τον κόσμο.

Από τα φεστιβάλ τροφίμων και τις αγορές αγροτών μέχρι τις εμπειρίες από το αγρόκτημα στο τραπέζι και τις γαστρονομικές περιηγήσεις, η Βόρεια Αμερική προσφέρει ένα ευρύ φάσμα από καθηλωτικές γαστρονομικές εμπειρίες στους τουρίστες.

Οι ξένοι τουρίστες έλκονται από τα ιδιαίτερα μπαχαρικά της Ινδίας

Ο κλάδος του τουρισμού τροφίμων της Ινδίας αναμένεται να επεκταθεί ταχύτερα λόγω της αφθονίας παραδοσιακών ειδών διατροφής στη χώρα.
Οι ξένοι τουρίστες έλκονται από την τέχνη της ινδικής κουζίνας, το κάρυ και τα ιδιαίτερα μπαχαρικά της.

Δημοφιλής η παραδοσιακή ιαπωνική κουζίνα

Η παρουσία εστιατορίων υψηλής ποιότητας και η δημοτικότητα της παραδοσιακής ιαπωνικής κουζίνας ενισχύουν την αγορά στην Ιαπωνία.
Η αγορά του επισιτιστικού τουρισμού στην Ιαπωνία έχει αναπτυχθεί ραγδαία λόγω των εκλεκτών εδεσμάτων.

Η κουζίνα της Ιαπωνίας είναι γνωστή ως Washoku, η οποία βοηθά στην προσέλκυση καταναλωτών από όλο τον κόσμο και βασίζεται σε παραδοσιακά τρόφιμα με βάση το ρύζι και τη σούπα miso.

Το Τόκιο, μπορεί να υπερηφανεύεται ως η πόλη με τον μεγαλύτερο αριθμό εστιατορίων με αστέρια Michelin στον κόσμο.

Προσπάθειες για τη διατήρηση της ουσίας της γαλλικής κουζίνας καταβάλλει η κυβέρνηση

Η κυβέρνηση της Γαλλίας έχει αρχίσει να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για να βελτιώσει την εικόνα του τουριστικού της τομέα, ο οποίος έχει αποκτήσει την εικόνα της αλαζονείας.

Η γαλλική κουζίνα ήταν δημοφιλής παγκοσμίως λόγω της έννοιας “Fait Maison” που μεταφράζεται ως “σπιτικό φαγητό”.

Η ουσία των γαλλικών αρτοσκευασμάτων, των χειροποίητων τυριών και άλλων τροφίμων εξαρτάται από τη φρεσκάδα και την εμπειρία της κατανάλωσης τους μόλις μαγειρευτούν.

Ωστόσο, αυτή η ουσία χάνεται στη σημερινή βιομηχανία τροφίμων με τους γρήγορους ρυθμούς. Τα κατεψυγμένα συσκευασμένα τρόφιμα γίνονται όλο και πιο δημοφιλή μέρα με τη μέρα.

Η γαλλική κυβέρνηση έχει θεσπίσει μέτρα για τη διατήρηση αυτού του σημαντικού χαρακτηριστικού της βιομηχανίας του επισιτιστικού τουρισμού.
Προτρέπει τις επιχειρήσεις και τα εστιατόρια να διατηρήσουν την ποιότητα των προσφερόμενων τροφίμων τους.

Τα εστιατόρια και τα φεστιβάλ φαγητού παραμένουν δημοφιλή

Τα εστιατόρια και τα φεστιβάλ φαγητού παραμένουν δημοφιλή, ανάμεσα στους τουρίστες που ταξιδεύουν για να δοκιμάσουν διαφορετικές κουζίνες.
Οι ταξιδιώτες επιθυμούν να εξερευνήσουν την γαστρονομία ενός προορισμού από κοντά και να έχουν μια χαλαρωτική εμπειρία.

Τα φεστιβάλ τροφίμων όπως το Pizzafest στη Νάπολη της Ιταλίας και το Oktoberfest στη Γερμανία προσελκύουν εκατομμύρια τουρίστες.
Η κατηγορία αυτή ενισχύει σημαντικά τον διεθνή τομέα του τουρισμού τροφίμων.

Ποιο κανάλι κρατήσεων ηγείται στον τουρισμό γαστρονομίας

Η εμφάνιση της ψηφιοποίησης έχει επηρεάσει θετικά και τον τουρισμό γαστρονομίας
Η παρουσία διαφόρων εφαρμογών για κρατήσεις σε εστιατόρια, φεστιβάλ τροφίμων, μαθήματα μαγειρικής κ.λπ. έχει διευκολύνει τους καταναλωτές να κάνουν κρατήσεις για τις εκδρομές τους, ενώ παράλληλα τους παρέχει ένα ευρύ φάσμα επιλογών.

Αυτό τα έχει καταστήσει ως τα κορυφαία κανάλι κρατήσεων στον τομέα του επισιτιστικού τουρισμού.

Ποιος είναι ο πιο δημοφιλής τύπος ταξιδιού στο τουρισμό γαστρονομίας

Η παρουσία φημισμένων και έμπειρων ταξιδιωτικών πρακτόρων στον τομέα έχει βελτιώσει την ευκολία του ταξιδιού.

Οι επιχειρήσεις προσφέρουν ελκυστικά πακέτα, σε τιμές, προορισμούς, είδος κουζίνας κ.λπ. καθώς και προσφέρουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες από άκρη σε άκρη στον ταξιδιώτη.
Αυτό έχει βοηθήσει τα ταξίδια οργανωμένα ταξίδια να ξεχωρίσουν στον τουρισμό τροφίμων.

Πώς θα ξεχωρίσετε στην αγορά του τομέα του τουρισμού τροφίμων

  • Αναπτύξτε μοναδικές γαστρονομικές εμπειρίες και συνεργασίες με τοπικούς πωλητές τροφίμων.
  • Αξιοποιήστε τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για την προώθηση των προσφορών του επισιτιστικού τουρισμού και την επικοινωνία με τους δυνητικούς πελάτες.
  • Επεκτείνετε τα κανάλια διανομής προμηθεύοντας τοπικά καταστήματα γκουρμέ, ξενοδοχεία και εστιατόρια με προϊόντα διατροφικού τουρισμού.
  • Συνεργασία με τουριστικά γραφεία για να συμπεριλάβετε γαστρονομικές εμπειρίες σε ταξιδιωτικά πακέτα.
  • Προσφέρετε προσαρμόσιμες περιηγήσεις και μενού γευσιγνωσίας για να καλύψετε διαφορετικές προτιμήσεις και διατροφικούς περιορισμούς.
  • Επενδύστε σε εκστρατείες μάρκετινγκ που απευθύνονται σε λάτρεις του φαγητού και τουρίστες που ενδιαφέρονται για γαστρονομικές εμπειρίες.
  • Διατηρήστε πρότυπα υψηλής ποιότητας και επικεντρωθείτε στην παροχή εξαιρετικής εξυπηρέτησης πελατών για να δημιουργήσετε θετική διαφήμιση από στόμα σε στόμα.
  • Δημιουργήστε στρατηγικές συμμαχίες με δημοφιλείς food bloggers, influencers και μέσα ενημέρωσης που σχετίζονται με το φαγητό για μεγαλύτερη προβολή.

Ανταγωνιστικό τοπίο

Παγκόσμιες και εγχώριες εταιρείες κυριαρχούν στον τομέα του τουρισμού τροφίμων. Οι παίκτες της αγοράς του τουρισμού τροφίμων εστιάζουν στην αισθητική ελκυστικότητα, την τεχνολογία των προϊόντων και τα χαρακτηριστικά που διαφοροπιούν τα προϊόντα τους από τον ανταγωνισμό.

Είναι πιθανό να επωφεληθούν από τις αυξανόμενες βιομηχανικές δαπάνες, την ανάπτυξη νέων υποδομών και την αύξηση του γαστρονομικού τουρισμού στην περιοχή τους.
Για να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, προχωρούν σε συγχωνεύσεις και εξαγορές. Λόγω της βελτίωσης των υποδομών, ο κλάδος αναμένεται να σημειώσει αύξηση των πωλήσεων.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα