Οι ευρωπαϊκές τράπεζες ήδη έχουν ξεκινήσει να εγκαθιστούν αυτά τα «ΑΤΜ χωρίς επαφή»
Το παραδοσιακό τελετουργικό ανάληψης χρημάτων από τα ΑΤΜ σύντομα θα αποτελέσει παρελθόν σε όλη την Ευρώπη. Μια νέα εποχή ξεκινά, σηματοδοτώντας μια τεχνολογική επανάσταση που θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες αναλαμβάνουν τα μετρητά τους.
Ο τραπεζικός τομέας στην Ευρώπη υφίσταται σημαντικές μεταβολές σε όλα τα επίπεδα, και αυτό αφορά ιδιαίτερα τα ΑΤΜ όπως τα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Τα παραδοσιακά μηχανήματα ανάληψης με φυσική εισαγωγή κάρτας και πληκτρολόγηση PIN σταδιακά αποσύρονται, μετά από περισσότερα από 40 χρόνια παρουσίας στην καθημερινότητά μας.
Το μέλλον των αναλήψεων μετρητών κινείται προς την ψηφιοποίηση και τον εκσυγχρονισμό, με έμφαση στην ταχύτητα, την ασφάλεια και την ευκολία. Η επόμενη γενιά ΑΤΜ θα διαθέτει τεχνολογία ανέπαφων συναλλαγών NFC (Near Field Communication), επιτρέποντας στους χρήστες να πραγματοποιούν αναλήψεις απλά αγγίζοντας την χρεωστική ή πιστωτική τους κάρτα ή το smartphone τους στον ειδικό αναγνώστη.
Αυτή η αλλαγή στην Ευρώπη καθοδηγείται από δύο βασικούς παράγοντες: την πρόοδο της τεχνολογίας και την αυξανόμενη εξοικείωση των πολιτών με τις ανέπαφες πληρωμές, καθώς και την επιδίωξη των τραπεζών να μειώσουν το κόστος λειτουργίας και να προσφέρουν πιο καινοτόμες υπηρεσίες στους πελάτες τους.
Μόλις αναγνωριστεί η κάρτα ή το κινητό, ο χρήστης θα μπορεί να επιβεβαιώσει τη συναλλαγή μέσω της οθόνης αφής του ΑΤΜ ή απευθείας από το κινητό του, με χρήση PIN ή βιομετρικών στοιχείων. Τα πλεονεκτήματα αυτής της νέας μεθόδου είναι πολλαπλά: γρηγορότερες συναλλαγές που μειώνουν τους χρόνους αναμονής, περιορισμένη φυσική επαφή με το μηχάνημα – κάτι σημαντικό για λόγους υγιεινής – και βελτιωμένη προσβασιμότητα για άτομα με κινητικές δυσκολίες.
Οι ευρωπαϊκές τράπεζες ήδη έχουν ξεκινήσει να εγκαθιστούν αυτά τα «ΑΤΜ χωρίς επαφή», ενώ το 2025 αναμένεται να δούμε ευρεία διάδοση της τεχνολογίας σε όλη την ήπειρο. Πρόκειται για μια επανάσταση που φέρνει τις αναλήψεις μετρητών σε ένα νέο, ψηφιακό επίπεδο, εναρμονίζοντας τις τραπεζικές υπηρεσίες με τις σύγχρονες τεχνολογικές απαιτήσεις και τις συνήθειες των πολιτών.