Τα ορόσημα για ΒΟΑΚ – «Καστέλι» στο Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής 2024

Πρέπει να διαβάσετε

του Σωτήρη Μεταξά

Ειδικό κεφάλαιο για τα επόμενα στάδια στην υλοποίηση των μεγάλων κατασκευαστικών project του ΒΟΑΚ και του αεροδρομίου στο Καστέλι, περιλαμβάνει το Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής για το 2024.

Στις 351 σελίδες του κειμένου, ΒΑΟΚ και “Καστέλι” αποτελούν ξεχωριστό κεφάλαιο με σημαντικές αναφορές για την πορεία εκτέλεσης και την πρόοδο των εργασιών.

Αεροδρόμιο Καστελίου : Στο 45% έως τον Σεπτέμβριο

Σε πλήρη εξέλιξη είναι οι εργασίες κατασκευής του αεροδρομίου στο Καστέλι. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η πρόοδος του έργου μέχρι το 3ο τρίμηνο του 2024 θα έχει αγγίξει το 45%.

Μέχρι τον Μάρτιο, όπως αναφέρεται στο Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής για το 2024, υπολογίζεται πως η συνολική πρόοδος θα έχει φτάσει το 35%.

Για το νέο αερολιμένα αναφέρεται χαρακτηριστικά πως «αποτελεί έργο μακράς πνοής που θα ενισχύσει τον τουρισμό στην Κρήτη, θα συμμετέχει καθοριστικά στην ανάπτυξη του νησιού, καθώς και της εθνικής οικονομίας συνολικότερα, ενώ, ταυτόχρονα, θα δημιουργήσει συνθήκες για την προσέλκυση νέων επενδύσεων και την αύξηση των θέσεων εργασίας στην περιοχή. Το 2024 αναμένεται να υλοποιηθεί το έργο κατά το ήμισυ περίπου».

Ο σχεδιασμός για τον ΒΟΑΚ

Στο τέλος του 2024 αναμένεται να ολοκληρωθεί το γραφειοκρατικό σκέλος που αφορά στη σύμβαση παραχώρησης του τμήματος “Χανιά – Ηράκλειο” του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Όπως αναφέρεται στο Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής για το 2024, η αποστολή του φακέλου σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο θα γίνει το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Για το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος (δημόσιο έργο) αναμένεται η υλοποίηση σε ποσοστό 30% έως τις αρχές του καλοκαιριού.

Για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη (έργο ΣΔΙΤ) αναμένεται η καταβολή της προκαταβολής, σύμφωνα με τη σύμβαση Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα έως τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους.

Για τον ΒΟΑΚ επισημαίνεται πως «θα συμβάλει όχι μόνο στην αναβάθμιση της ποιότητας των μετακινήσεων των κατοίκων της Κρήτης, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη του νησιού, αλλά και στη διασφάλιση της οδικής ασφάλειας».

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα