Στις αιτίες των καθυστερήσεων και στον τελικό “λογαριασμό” που θα πληρώσει το ελληνικό δημόσιο στον ανάδοχο του έργου “Χερσόνησος – Νεάπολη” του ΒΟΑΚ, αναφέρονται πηγές του Υπουργείου Υποδομών.
Όπως είχε αποκαλύψει το Creta24.gr, μετά τη δέσμευση 21 εκατομμυρίων ευρώ από το Υπουργείο Υποδομών για την αποζημίωση του αναδόχου του έργου “Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος”, το ελληνικό δημόσιο θα κληθεί να πληρώσει ξανά τα… σπασμένα των καθυστερήσεων με δική του υπαιτιότητα για το τμήμα “Χερσόνησος – Νεάπολη” του ΒΟΑΚ.
Όπως επισημαίνουν πηγές του Υπουργείου, για το συγκεκριμένο τμήμα υπάρχει απαίτηση του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης της τάξης των 124 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτή, πέραν των απαλλοτριώσεων και των αρχαιολογικών ερευνών, οφείλεται και σε άλλους παράγοντες και τεχνικές παραμέτρους σε μεγάλα υπόγεια έργα.
Τονίζεται, ωστόσο, από τις πηγές του υπουργείου, ότι «το ποσό αυτό αποτελεί την απαίτηση του αναδόχου και όχι το τελικό ποσό αποζημιώσεων που θα οριστικοποιηθεί όταν θα εξεταστούν τα αιτήματα από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, βάσει της κείμενης νομοθεσίας και των συμβατικών στοιχείων του έργου. Ως εκ τούτου, το ακριβές ύψος των αποζημιώσεων δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί και οποιοσδήποτε επιχειρεί να προσθέσει τις αξιώσεις στα εγκεκριμένα ποσά υποκύπτει σε καταφανές σφάλμα. Η ανάγκη ορισμένων να προκαταβάλλουν τη μέγιστη επιβάρυνση του δημοσίου, μόνο το δημόσιο συμφέρον δεν υπηρετεί»