Ήρθαν για να μείνουν τα κολωνάκια στον ΒΟΑΚ; – Πώς λειτουργούν σε αρχικό στάδιο
Ουδέν μονιμότερον του προσωρινού, θα μπορούσε να σχολιάσει κανείς για τα κολωνάκια που τοποθετήθηκαν στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης και παρουσιάζονται από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών ως προσωρινή λύση οδικής ασφάλειας για την αποτροπή των τροχαίων συγκρούσεων. Κι αυτό διότι κανείς δεν γνωρίζει στην πραγματικότητα πότε θα ολοκληρωθεί ο νέος ΒΟΑΚ, προκειμένου τα κολωνάκια να αποτελέσουν παρελθόν.
Πάντως τις πρώτες ημέρες τοποθέτησής τους έχει προκληθεί μια καραμπόλα τριών αυτοκινήτων, ενώ προβλήματα δημιουργούνται στην κυκλοφορία των ογκωδών οχημάτων όπως τα λεωφορεία και τα φορτηγά, με ειδικούς για θέματα οδικής ασφάλειας να εκτιμούν πως αυτά θα ξεπεραστούν άμεσα, τόσο με την προσαρμογή των οδηγών στα νέα δεδομένα, όσο όμως και με τις απαραίτητες παρεμβάσεις στη διάρκεια εκτέλεσης εργασιών για την διαπλάτυνση του δρόμου.
Για καθυστερήσεις στα δρομολόγια και συνεχές μποτιλιάρισμα, έκανε λόγο μιλώντας στην Τηλεόραση CRETA και το Creta24 ο Κωνσταντίνος Σταυρουλάκης, Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Δυτικής Κρήτης.
Δείτε βίντεο κατά τη αυτοψία με τουριστικό λεωφορείο:
«Θεωρώ ότι δεν ήταν η κατάλληλη περίοδος να ξεκινήσουν οι εργασίες στη high season. Υπάρχουν καθυστερήσεις στα δρομολόγια, γιατί τα λεωφορεία περνάνε σημειωτόν για να μην ακουμπήσουν στα κολωνάκια και γίνουν ζημιές. Το κλάδεμα έχει καθυστερήσει και δεν έχει γίνει ακόμα για να γίνει πιο φαρδύς ο δρόμος. Ελπίζω να λυθεί σύντομα το πρόβλημα».

«Το φάρδος δεν είναι το ιδανικό. Πιστεύουμε όμως ότι αυτό αποτελεί μεταβατικό στάδιο, γιατί γίνονται ήδη έργα ασφαλτόστρωσης», ανέφερε ο Γιώργος Γαϊτανόπουλος, Εκπρόσωπος Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας του Επιμελητηρίου Χανίων, ο οποίος παράλληλα εξέφρασε την ελπίδα πως και στον ΒΟΑΚ θα μειωθούν τα τροχαία συμβάντα, όπως έγινε και στην Εθνική Οδό Πάτρα – Πύργος.

Εργασίες εν μέσω κορύφωσης της τουριστικής σεζόν
Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Γαϊτανόπουλο, ζητήματα φαίνεται να προκύπτουν και στον χρόνο επιλογής εκτέλεσης των εργασιών στον ΒΟΑΚ, εν μέσω κορύφωσης της τουριστικής σεζόν και με την κίνηση των οχημάτων να είναι ιδιαίτερα αυξημένη.
«Δεν αποτελεί όμως λύση από μόνη της η τοποθέτηση των κολώνων. Πρέπει να γίνουν και οι υπόλοιπες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας που έχουν ανακοινωθεί, όπως η ασφαλτόστρωση, οι κλαδοκοπές, καθαρισμός εκατέρωθεν του οδοστρώματος αλλά και επανατοποθέτηση ή καθαρισμός οριζόντιας και κάθετης σήμανσης στα σημεία που απαιτείται. Δε θα θέλαμε σε καμία περίπτωση τα μέτρα αυτά να μονιμοποιούνται και να παίρνουν μακροχρόνιο χαρακτήρα, Θέλουμε έναν δρόμο που να αξίζει στους Κρητικούς».
Ο Νεκτάριος Παπαθεοφάνους, Πρόεδρος Σχολών Οδήγησης νομού Χανίων ανέφερε από την πλευρά του ότι τα κολωνάκια τοποθετούνται σε στοχευμένα σημεία, όμως απαιτείται και η τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας από τους οδηγούς για την αποτροπή των τροχαίων.

Ήρθαν για να μείνουν τα κολωνάκια στον ΒΟΑΚ;
«Δεν ξέρουμε μέχρι πότε θα έχουμε τα κολωνάκια», ανέφερε μιλώντας στην Τηλεόραση CRETA και την εκπομπή Live με την Αντιγόνη Ανδρεάκη ο Γιάννης Λιονάκης, Πρόεδρος Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, εκφράζοντας την ελπίδα πως η τοποθέτησή τους δε θα «επιτρέψει» την καθυστέρηση στη δημιουργία του νέου ΒΟΑΚ.
Πάντως όπως είπε, κολωνάκια θα τοποθετηθούν σε όλο το μήκος από τα Λινοπεράματα μέχρι την Κίσαμο και δεν θα υπάρχουν ελεύθερα σημεία.