Ηράκλειο: Σε «αναμμένα κάρβουνα» η εστίαση – Τρέμουν τους λογαριασμούς ρεύματος, αντικαθιστούν μηχανήματα

Πρέπει να διαβάσετε

Λύσεις ενόψει του δύσκολου χειμώνα που έρχεται, αναζητούν οι επιχειρηματίες της εστίασης στο Ηράκλειο.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ Κρήτης 92,1 και στην Μίρκα Οικονομοπούλου, η πρόεδρος του Συνδέσμου Επαγγελματιών Επισιτισμού και Διασκέδασης Ν. Ηρακλείου Μαρία Αντωνακάκη, ανέφερε πως όσο περνάει ο καιρός μειώνεται και η επισκεψιμότητα στα καταστήματα, αφού οι επισκέπτες αποχωρούν από το νησί.

Η κα. Αντωνακάκη έκανε λόγο για μια πολύ καλή σεζόν με μεγάλη επισκεψιμότητα, όπως υπήρξαν πολλά πράγματα που δεν άφησαν τους επιχειρηματίες να… το χαρούν. «Μετά την πανδημία, ήρθαν οι ανατιμήσεις και το ενεργειακό κόστος, ζοριστήκαμε οικονομικά και κάνουμε έναν αγώνα επιβίωσης. Πιέζουμε όπως μπορούμε, ώστε να μπορέσουμε από οικονομικής πλευράς να τα αντιμετωπίσουμε όλα».

Τα προβλήματα, ήρθαν μετά την πανδημία, με τις ανατιμήσεις. Έπειτα, στη λίστα προστέθηκε και η ενεργειακή κρίση με τους επιχειρηματίες να βλέπουν λογαριασμούς διπλάσιους ή ακόμη και τριπλάσιους, που τους προκαλούσαν «πονοκέφαλο». «Χωρίς βέβαια να έχουμε και την ιδιαίτερη στήριξη στις επιδοτήσεις όπως τα οικογενειακά νοικοκυριά, για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα. Ήταν μικρές οι επιδοτήσεις που δόθηκαν. Οι λογαριασμοί συνεχίζουν να έρχονται αυξημένη και μια επιχείρηση που έχει κλονιστεί, όσο επισκεψιμότητα και αν είχε δεν θα μπορούσε να ανταπεξέλθει».

Παρόλα αυτά, η κα. Αντωνακάκη σημείωσε πως μετά το παρατεταμένο lockdown, φέτος το καλοκαίρι πραγματοποιήθηκαν πολλές κοινωνικές εκδηλώσεις. «Ο κόσμος έβγαινε Παρασκευή, Σάββατο. Τις καθημερινές όμως όχι ιδιαίτερα, γιατί η ζωή τρέχει, και με το οικονομικό κόστος ήταν λίγο περιορισμένος».

Η πρόεδρος του Συνδέσμου Επαγγελματιών Επισιτισμού και Διασκέδασης Ν. Ηρακλείου, πρόσθεσε πως για να δουν… «άσπρη μέρα» οι επιχειρήσεις θα πρέπει να καθιερωθεί το θέμα του ΦΠΑ αλλά και να δοθούν κάποιες έξτρα επιδοτήσεις για την ενέργεια. «Συν το γεγονός, ότι πρέπει να γίνει κάτι για τις 120 δόσεις και να διαγραφούν κάποιοι τόκοι, που υπήρξαν από το παρελθόν και διπλασιάστηκαν. Θα είναι μια σημαντική ανάσα για τους επιχειρηματίες».

 

Στο ίδιο μήκος και ο Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επαγγελματιών Επισιτισμού και Διασκέδασης Ν. Ηρακλείου Νίκος Ρηγάκης, μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA, ο οποίος ανέφερε πως όντως υπάρχει μια διαφοροποίηση στον τουρισμό που υπήρξε το 2021, με αυτόν του 2022.

Όπως τόνισε ο κ. Ρηγάκης, μπορεί φέτος να έσπασαν όλα τα ρεκόρ, όμως αυτό δεν αποτυπώθηκε και στα καταστήματα του Ηρακλείου. «Είδαμε αρκετό κόσμο στο κέντρο από τα κρουαζιερόπλοια, τα περισσότερα όμως μαγαζιά που δούλεψαν πέρσι, φέτος δεν δούλεψαν».

Ο κ. Ρηγάκης αναφέρθηκε στο ζήτημα της ακρίβειας λέγοντας, οι επιχειρήσεις που επλήγησαν κατάφεραν με «νύχια και με δόντια» να ορθοποδήσουν, μετά τον κορωνοϊό για να αντιμετωπίσουν τώρα τις… συνεχείς ανατιμήσεις. «Στο κομμάτι της ενέργειας ειδικά, οι αυξήσεις είναι απίστευτες, 30 – 40% πάνω οι λογαριασμοί. Σημαίνει δηλαδή ότι προσπαθούμε να ανακάμψουμε και δεν τα καταφέρνουμε. Ήρθε το κομμάτι της ενέργειας που είναι η χαριστική βολή».

Σύμφωνα με τον κ. Ρηγάκη, υπάρχουν και επιχειρήσεις που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο βάρος των υποχρεώσεων τους. «Είναι ένα κομμάτι που κάποια στιγμή θα σκάσει και δεν θα ξέρουμε ποια θα είναι τα αποτελέσματα».

Κλείνοντας, ο κ. Ρηγάκης σημείωσε πως ο φετινός χειμώνας είναι ριψοκίνδυνος διότι αφενός οι αυξήσεις δεν μπορούν να αποτυπωθούν στα μενού και να επιβαρυνθούν περισσότερο οι καταναλωτές και αφετέρου το πρόβλημα είναι ήδη πολύ μεγάλο, με τους επιχειρηματίες να προσπαθούν να επανεξετάσουν το μενού των καταστημάτων και να πάρουν μέτρα για την ενέργεια, αλλάζοντας μηχανήματα. «Είναι δύσκολο όμως, αφού οι επιχειρήσεις μας εξαρτώνται από την ενέργεια».

 

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα