Ηράκλειο: Ο δεύτερος κόμβος στον Άγιο Ιωάννη Χωστό, το κυκλοφοριακό πρόβλημα και οι εναλλακτικές προτάσεις

Πρέπει να διαβάσετε

Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η δημιουργία του δεύτερου κυκλικού κόμβου στην περιοχή του Αγίου Ιωάννη Χωστού στο Ηράκλειο, με την ταλαιπωρία των οδηγών αλλά και των κατοίκων να έχει χτυπήσει… «κόκκινο.

Μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στην εκπομπή Live με την Αντιγόνη, ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Γιάννης Λιονάκης, εξήγησε πως η συγκεκριμένη περιοχή έχει διαχρονικά ζητήματα.

«Είναι μια υποβαθμισμένη κυκλοφοριακά περιοχή που είχε πολλά θέματα, επιχειρήθηκαν λύσεις με τους ημικόμβους της Φοινικιάς στα παλαιότερα χρόνια και είχαν σκοπό να αποσυμφορήσουν την κίνηση δια μέσω της πόλης, της 62 Μαρτύρων ή να πάρεις όλη την Κνωσού για να κινηθείς. Το νοτιοδυτικό Ηράκλειο εξυπηρετήθηκε από αυτούς τους δύο, όμως γεννήθηκαν δύο ζητήματα. Υπήρχαν δύο καθημερινές, συχνές παραβάσεις του ΚΟΚ, παραβιάζοντας δύο συγκεκριμένα σήματα που ήταν πολύ σημαντικά, που απαγόρευαν τις αριστερές στροφές ή αναστροφές. Οι κόμβοι εφευρέθηκαν από την Ολλανδία τη δεκαετία του ’50 και ήρθαν στην καθημερινότητα όλου του πλανήτη, πολύ απλά για να αποφύγουν την αναμονή των φαναριών, που μπορεί να αναμένεις ένα φανάρι και να απαγορεύει την κίνηση ενώ εδώ δεν υπάρχει κανένα φανάρι και ήθελαν οι κυκλικοί κόμβοι να τον καταστήσουν ωφέλιμο χρόνο, να γίνουν νομότυπα οι αριστερές στροφές, καθόσον διακόπτουν την κίνηση του απέναντι και όταν συναντηθούμε και σύμφωνα με τον κώδικα κρατών του κόσμου, η προτεραιότητα αυτή παραβιάζεται και έχουμε θανατηφόρα αποτελέσματα ή συγκρούσεις» τόνισε ο κ. Λιονάκης.

Παράλληλα, σημείωσε πως ο κυκλοφοριακός κόμβος ήρθε για να δώσει λύση στα ζητήματα και στο συγκεκριμένο σημείο, υπήρχε έντονα το πρόβλημα της αναστροφής έξω από την εκκλησία. «Κάναμε δεξιά να ανέβουμε πάνω εκεί, πάνω και πέρα στα κυκλοφοριακά δεδομένα, υπάρχουν κανόνες που προφανώς ακολουθούνται από ειδικούς αλλά κυρίως η πρακτική και καθημερινότητα είναι αυτή που δείχνει τι μπορεί λειτουργικά να γίνει. Αυτή την αναστροφή και τον κόμβο τον χρησιμοποίησε η πλειονότητα των οδηγών και έκαναν αναστροφή έξω από την εκκλησία, γυρνώντας για να ανέβει και να έρθει στη γέφυρα και να περάσει την Παπαγιάννη Σκουλά κλπ. Το έκανε καθημερινά αυτό, τι άλλο έκαναν; Όσοι ήθελαν να κινηθούν προς το κέντρο, αντί να χρησιμοποιήσουν την Ακαδημίας, περνούσαν την γέφυρα της Εθνικής και έκαναν στροφή αριστερά, αναστροφή απαγορευμένη κόβοντας την πορεία όσων ερχόταν από Μαλάδες για να πάνε στην Εθνική και ας είχαμε βάλει και ένα απαγορευτικό κάτω από τη γέφυρα και δεν αφήναμε τα αυτοκίνητα να περάσουν».

Πρόσθεσε δε, πως αυτές οι δύο αναστροφές γινόταν καθημερινά. «Που σημαίνει τι; Όλος ο κόσμος ήταν παραβατικός; Όλο αυτό ήταν ανάγκη του πολίτη; Πολλές φορές η επιστήμη στην κυκλοφορία φαίνεται στην πράξη και η επιστήμη αποδέχεται τη χρήση της καθημερινότητας και τη λειτουργία που πρέπει να υπάρχει. Ο πρώτος κόμβος, είπαμε ήρθε για να λύσουμε τα προβλήματα των αναστροφών και να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο, γιατί προέχει η ασφάλεια των πολιτών και δεν πρέπει να τους αφήνουμε να παρανομούν, ελλοχεύει ο κίνδυνος του τροχαίου, είχαμε μια καθημερινή παραβίαση της καθημερινότητας με την επικινδυνότητα να τραυματιστεί ή να έχουμε άλλα δύσκολα θέματα».

Σύμφωνα με τον κ. Λιονάκη, ο πρώτος κυκλικός κόμβος που έγινε στην διακλάδωση πριν τη γέφυρα, αλλά ήταν λειτουργικός, γιατί δεν επιβάρυνε τις αριστερές στροφές. «Τι δεν πήγε καλά; Δεν πήγε καλά, διότι έπρεπε να έχουμε μετρήσει την πυκνότητα των οχημάτων που είχαν ανάγκη να κάνουν αυτή την κίνηση. Εγώ πήγα και τις μέτρησα και είδα ότι σε 10 λεπτά 80 οχήματα έχρηζαν αυτής της αριστερής στροφής, δεν ήταν ο μεγάλος κυκλικός κόμβος που μπορούσε να απορροφήσει πολλά οχήματα, χρειαζόταν μεγάλα αυτοκίνητα να κάνουν αναστροφή, ένα Ι.Χ. όταν στρίβει αρχίζει και διακόπτει την πορεία που χρειάζεται, είναι διπλάσιος από τον χρόνο του αυτοκινήτου, που κινείται ευθεία. Αν περνούν 10 αυτοκίνητα στο λεπτό, θα ήθελαν διπλάσιο χρόνο από τα 3 – 4 δευτερόλεπτα που χρειάζεται αυτός που κινείται ευθεία και θα ήθελε υπερδιπλάσιο χρόνο, με μανούβρες, γιατί δεν χωρούσαν μεγαλύτερα αυτοκίνητα να στρίψουν».

Όπως εξήγησε ο κ. Λιονάκης, υπήρχε μεγάλη κίνηση στην ευθεία λωρίδα. «Δεν μπορούσε να μαζέψει αυτοκίνητα και να τα διοχετεύσει εκεί που ήθελαν και γινόταν ένα χάος, απετράπη η δυνατότητα σε οχήματα να κάνουν αναστροφή, αυτά που ανέβαιναν από την Εθνική. Άρα αν υπολογίσουμε ότι αυτά τα αυτοκίνητα θα πρέπει να κινηθούν τώρα μέσω 62 Μαρτύρων κλπ. πολλοί πολίτες δεν είναι προς ενθάρρυνση, γιατί απλά επέλεξαν διαφορετικές διαδρομές, έκαναν διπλάσιο χρόνο, καταναλώνοντας διπλάσια καύσιμα, έχουμε ζήτημα και πρέπει να το λύσουμε».

Κλείνοντας, ο κ. Λιονάκης δήλωσε πως ο ίδιος μετά τις 8 το πρωί σήμερα έκανε 13 λεπτά για να διασχίσει 400 μέτρα. «Λύθηκε το θέμα; Όχι, μπορεί ο πολίτης να συνηθίσει μια τέτοια κατάσταση; Λυπάμαι που το λέω αλλά θα το κάνει θέλοντας και μη, υπάρχει άλλη λύση; Πρέπει να δούμε αν υπάρχει άλλο πρακτικό πρόγραμμα. Μαθαίνω ότι είναι απαλλοτριωμένες οι πλευρές του κομματιού, αν γίνεται να διευρύνουμε το δρόμο, υπάρχουν τα πρανή που μπορεί να γίνει ένας μεγάλος καταπληκτικός κόμβος και θα δώσει τη δυνατότητα δύο λωρίδων κυκλοφορίας και να πούμε ότι όλα τα οχήματα μεγαλύτερα των 2,5 τόνων και θέλουν αναστροφή να κινηθούν γύρω από τον Βιολογικό, δεν θα κάνουν χρήση του συγκεκριμένου κόμβου. Τα υπόλοιπα θα παίρνουν πορεία, γιατί το πρόβλημα βρίσκεται στην είσοδο. Θα θέλουν να κινηθούν προς τη γέφυρα της Παπαναστασίου, να πάρουν τα μέτρα που δικαιούνται, φτάνουν δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση».

 

 

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα