Ηράκλειο – Lockdown: Τα σενάρια για το άνοιγμα των σχολείων – Μαθητές χωρίς υπολογιστές εν μέσω…τηλεκπαίδευσης

Πρέπει να διαβάσετε

Με προβλήματα στις συνδέσεις ξεκίνησε η τηλεκπαίδευση για τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα Webex, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος» Γιώργο Μακράκη, ο οποίος μίλησε στον ΣΚΑΪ Κρήτης και στην Μαρία Μπινιχάκη. 

«Έπειτα από το φιάσκο, από το τεχνικό κομμάτι την Τετάρτη, ήταν σαν να μην είναι η πρώτη ημέρα. Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών και μαθητών δεν μπόρεσαν να μπουν στην πλατφόρμα προκειμένου να γίνουν τα μαθήματα, τα οποία δεν μπορούν να αντικαταστήσουν σε πλήρη διάσταση της διά ζώσης διαδικασία. Ομολόγησε τα κενά και τις ελλείψεις από την πλευρά του Υπουργείου, για τον σχεδιασμό που έχει γίνει. Είχε προγραμματίσει το κλείσιμο των σχολείων και δεν είχαν γίνει βασικά πράγματα. Η πολιτική επιλογή του Υπουργείου ήταν να υπογράψει σύμβαση με έναν ιδιώτη πάροχο. Τα περισσότερα υπουργεία σύναψαν συμβάσεις με περισσότερους παρόχους. Δεν εξασφάλισε την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στην εκπαίδευση από τη στιγμή που η πολιτεία θεσπίζει υποχρεωτική εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Είδαμε εικόνες που αποτυπώνουν σε ένα βαθμό το τι έγινε» ανέφερε ο κ. Μακράκης.

Σύμφωνα με τον κ. Μακράκη και στο Ηράκλειο είδαμε ανάλογες εικόνες, καθώς οι εκπαιδευτικοί από την επαφή που έχουν με μαθητές και γονείς για να τους δώσουν τα απαραίτητα στοιχεία, έχουν καταγράψει αρκετές περιπτώσεις, που αποτυπώνουν ότι πολλά παιδιά στο νομό Ηρακλείου, δεν μπαίνουν στην πλατφόρμα. «Υπάρχει και η θετική όψη όμως, ότι τα παιδιά δείχνουν τη θέληση και την προσπάθεια τους».

Όσον αφορά τον εξοπλισμό, που παρέλαβε η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ο κ. Μακράκης τόνισε ότι αφορούν προτζέκτορες και πίνακες που δεν έχουν σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. «Είναι ένα πρόγραμμα που ξεκίνησε από την Περιφέρεια και αφορά μόνιμο εξοπλισμό των σχολικών μονάδων που δεν είναι στο πρόγραμμα που εξαγγέλθηκε τις προηγούμενες ημέρες. Υπήρχε ένα τέτοιο πρόγραμμα όμως. Προφανώς τα τάμπλετ, είναι εξοπλισμός του σχολείου, ωστόσο εφόσον υπάρχει ανάγκη σίγουρα θα κάνει τα απαραίτητα προκειμένου να τα δώσει σε παιδιά και εκπαιδευτικούς».

Όσον αφορά το άνοιγμα των σχολείων, ο κ. Μακράκης τόνισε πως το χρονικό σημείο στις 30 Νοεμβρίου απομακρύνεται και σε σημείο της συζήτησης έχει έρθει η 7η ή 10η Δεκεμβρίου. «Έχουμε ζητήσει τα τμήματα να λειτουργούν με λιγότερα παιδιά και ζητάμε συνάντηση με το Υπουργείο. Πρέπει να αξιοποιηθούν οι αίθουσες των σχολείων που έχουν κλείσει ή χώροι, όπως δημοτικοί χώροι. Θα μπορούσαμε τα πληρωθικά τμήματα να τα χωρίσουμε».

Έρχονται προσλήψεις εκπαιδευτικών

«Χθες κοινοποιήθηκε το σχέδιο προϋπολογισμού για το επόμενο έτος. Περιλαμβάνονται μέσα προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, δεν αναφέρεται όμως σε συγκεκριμένο αριθμό και κονδύλια. Μόνο αυτό μας προβληματίζει γιατί όταν έγιναν διορισμοί της ειδικής αγωγής υπήρχε συγκεκριμένος αριθμός και δαπάνη» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μακράκης ενώ τόνισε πως αυτό που ελπίζει είναι να διευκρινιστεί αυτό το αόριστο πλαίσιο, καθώς υπάρχουν συγκεκριμένα σχέδια όσον αφορά τους διορισμούς. 

Αναφορικά με τα κενά που υπάρχουν στα σχολεία, ο κ. Μακράκης ανέφερε πως η διαδικασία που έμεινε στον αέρα ήταν οι προσλήψεις στην παράλληλη στήριξη. «Εκεί ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα, τα κενά ήταν πάνω από 120 σε δημοτικά και νηπιαγωγεία και δυστυχώς υπάρχουν καθυστερήσεις από το Υπουργείο. Ελπίζουμε και επιδιώκουμε όταν ανοίξουν τα σχολεία, να γίνουν προσλήψεις γιατί τα παιδιά χρειάζονται τους εκπαιδευτικούς».

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα