3 κρούσματα, σχολεία, επιστροφή, μαθητές, self test

Έντονες αντιδράσεις έχουν προκαλέσει στους γονείς οι εξετάσεις PISA, οι οποίες έχουν οριστεί για να πραγματοποιηθούν αύριο, στη Νεοελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά για 6.000 μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης των Δημοτικών σχολείων και 6.000 της Γ’ τάξης των Γυμνασίων.

Μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στην εκπομπή Live με την Αντιγόνη, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης Μανώλης Καρτσωνάκης εξήγησε πως δεν είναι μια πρωτοτυπία της χώρας αλλά αντιθέτως οι εξετάσεις γίνονται σε όλες τις χώρες. «Είναι εξετάσεις που θα γίνουν και εδώ και θα λάβουν μέρος παιδιά Έκτης Δημοτικού και Τρίτης Γυμνασίου, για την ακρίβεια πρόκειται για τεστ και είναι μάλιστα ανώνυμα τα γραπτά, θα παραδοθούν ανώνυμα στο μαθητή, στο σχολείο και στην Περιφέρεια. Το μόνο που θα ξέρουμε είναι ότι τα γραπτά είναι π.χ. της Κρήτης, της Ηπείρου κλπ. Εκεί θα προσπαθήσουν οι εκπαιδευτικοί που θα βάλουν τα θέματα, να ανιχνεύσουν πιθανά προβλήματα του ίδιου του εκπαιδευτικού συστήματος, τι περίμεναν να μάθουν τα παιδιά και τι έχουν μάθει. Δεν έχει να κάνει και δεν συνδέεται με την αξιολόγηση των μαθητών ούτε με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Είναι ανώνυμο γραπτό που θα προσπαθήσει να αποτυπώσει πιθανά προβλήματα ή κάποια που πρέπει να διορθωθούν με το εκπαιδευτικό σύστημα».

Ο κ. Καρτσωνάκης διευκρίνισε πως θα φανεί στην πορεία το πως θα εξελιχθεί αφού η διαδικασία ξεκινάει αύριο, με ένα συγκεκριμένο αριθμό σχολείων και στην Κρήτη και συγκεκριμένα περίπου 40. «Το να μπορέσουμε να διαγνώσουμε προβλήματα ή δυσλειτουργίες και άλλου τύπου θέματα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε κεντρικά, το βρίσκω θετικό, γιατί ανώνυμα θα βελτιωθούν τα πράγματα».

Την ίδια ώρα, η Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών του Δήμου Ηρακλείου εκφράσει την αντίθεση της στις εξετάσεις, με το μέλος Κασσιανή Λάμψα να τονίζει πως πρόκειται για μια κατηγοροποίηση των σχολικών μονάδων, μέσω των μαθητών και το υπουργείο πρέπει να αποσύρει την απόφαση αυτή. «Δεν είναι σωστό σε τέτοια μικρή ηλικία τα παιδιά να μπαίνουν στη διαδικασία αυτή και να αποφασίζεται που θα πάνε. Ήδη είναι γνωστό, συμβαίνει στην Αγγλία όπου εκεί υπάρχει κατηγοριοποίηση των σχολείων, συμβαίνει στη Γερμανία, έχουμε ήδη τα αποτελέσματα και από διάφορες περιοχές στις ΗΠΑ, που υπάρχουν τμήματα των παιδιών ανάλογα με τις θέσεις τους στο σχολείο».

Κλείνοντας, η κα. Λάμψη εξέφρασε την πεποίθηση ότι από αυτές τις εξετάσεις θα βγει μια εικόνα για τους μαθητές της Περιφέρειας ωστόσο δεν θα σταματήσει εκεί. «Μετά θα μπει το πολλαπλό βιβλίο στην τάξη, βιβλία για παιδιά που δυσκολεύονται και μετά βιβλία για παιδιά που δεν δυσκολεύονται, αμέσως μετά θα μπει και το πρόγραμμα σπουδών που οι επιστημονικοί φορείς και τα σωματεία έχουν κατηγορήσει. Θα είναι ένα έναυσμα σε αυτά που θέλουν, ένα εργαλείο».