του Σωτήρη Μεταξά
H Κρήτη χάνει το… τρένο των σιδηροδρόμων καθώς στο επικαιροποιημένο επενδυτικό πλάνο των 10 δισεκατομμυρίων ευρώ του ΟΣΕ και του Υπουργείου Υποδομών, δεν προβλέπεται ούτε σεντ για το νησί.
Η προσπάθεια των τελευταίων χρόνων από φορείς της Κρήτης για τη δημιουργία μέσου σταθερής τροχιάς δεν απέδωσε καρπούς και ενώ η συγκυρία έμοιαζε περισσότερο ευνοϊκή από ποτέ.
Η δημιουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι που θα πολλαπλασιάσει τη δυνατότητα τουριστικών αφίξεων, αυξάνοντας κατακόρυφα τις μεταφορικές ανάγκες, σε συνδυασμό με τη δρομολόγηση του ΒΟΑΚ και γενικότερα με τον μεγάλο αριθμό νέων επενδύσεων τουριστικού χαρακτήρα στο νησί, είχαν διαμορφώσει ένα περιβάλλον εξόχως ευνοϊκό για την ανάπτυξη μέσου σταθερής τροχιάς.
Την ίδια ώρα όμως, η Κρήτη μένει εκτός του στρατηγικού σχεδιασμού, παρά το γεγονός ότι το επενδυτικό πλάνο ΟΣΕ και Υπουργείου προβλέπει… budget 10 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα επόμενα 10 χρόνια για να μεγαλώσει και να εκσυγχρονιστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Η κυβέρνηση βρίσκεται το τελευταίο διάστημα σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να διασφαλιστούν χρηματοδοτήσεις για το νέο “οδικό χάρτη” των σιδηροδρόμων, με επέκταση του δικτύου, εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση υποδομών και έργα εμπορευματικών διασυνδέσεων.
Η Κρήτη, με την ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική που θα προσδώσουν τα μεγάλα project υποδομών του νέου αεροδρομίου και του ΒΟΑΚ, μοιάζει να χάνει οριστικά το… τρένο των εξελίξεων.