Κυριακή, 26 Οκτωβρίου, 2025
19.4 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Χριστουγεννιάτικες αποδράσεις: Κοντά στο σπίτι, προσιτές τιμές η βασική τάση για φέτος

Πρέπει να διαβάσετε

Η φετινή εορταστική περίοδος βρίσκει τους ταξιδιώτες πιο προσεκτικούς, πιο “τοπικούς” και πιο ευαίσθητους στις τιμές.

Αυτό προκύπτει από τη νέα ανάλυση της Sojern, κορυφαίας πλατφόρμας ψηφιακού μάρκετινγκ για τον κλάδο της φιλοξενίας, που δημοσιοποιεί τις παγκόσμιες ταξιδιωτικές τάσεις ενόψει των Χριστουγέννων 2025.

Καθώς οι ταξιδιώτες καλούνται να ισορροπήσουν ανάμεσα στις οικονομικές πιέσεις, τις πολιτικές αβεβαιότητες και τις νέες προτεραιότητες μετά την πανδημία, οι κρατήσεις αποκαλύπτουν μια καθαρή μετατόπιση:

Λιγότερα μακρινά ταξίδια, πιο καθυστερημένες κρατήσεις, μεγαλύτερη έμφαση στην αξία.

«Οι ταξιδιώτες κάνουν πιο συνειδητές επιλογές για το πού και πώς θα ξοδέψουν», δήλωσε η Noreen Henry, Chief Revenue Officer της Sojern.«Οι marketers του τουρισμού έχουν την ευκαιρία να προωθήσουν περιφερειακούς προορισμούς, ευέλικτες τιμές και προσφορές της τελευταίας στιγμής, καθώς η ζήτηση για μακρινά ταξίδια υποχωρεί.»

Οι Αμερικανοί οδηγούν αντί να πετούν
Στις ΗΠΑ, σχεδόν 9 στους 10 ταξιδιώτες σκοπεύουν να ταξιδέψουν οδικώς φέτος τον χειμώνα — μια σαφής ένδειξη προσαρμογής σε περιόδους οικονομικής αβεβαιότητας.

Οι εγχώριες πτήσεις αυξήθηκαν κατά 4% σε ετήσια βάση, αλλά οι κρατήσεις προς το εξωτερικό μειώθηκαν:

Καναδάς -14%
Μεξικό -5%
Καραϊβική -8%
Ασία -9%
Ευρώπη -3%

Η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση προς τις ΗΠΑ επίσης υποχωρεί: οι κρατήσεις για Νέα Υόρκη είναι -16%, ενώ για Φλόριντα -18%.

Οι Black Friday, Cyber Monday και Travel Tuesday αναμένεται να αποτελέσουν καθοριστικά ορόσημα, καθώς οι καταναλωτές καθυστερούν τις κρατήσεις περιμένοντας προσφορές.

Λατινική Αμερική & Καραϊβική: Οικονομική προσοχή, αλλά λάμψη για το Πουέρτο Ρίκο
Οι πτήσεις από τις ΗΠΑ προς την περιοχή έχουν μειωθεί κατά 8%, όμως το Πουέρτο Ρίκο αποτελεί την εξαίρεση:
οι κρατήσεις αυξήθηκαν 9% συνολικά, 7% από τις ΗΠΑ και 28% από διεθνείς αγορές, καθιστώντας το το κορυφαίο νησιωτικό προορισμό των Αμερικανών για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

Ευρώπη: Η “λάμψη” των Χριστουγεννιάτικων αγορών κερδίζει τις αποδράσεις
Οι Ευρωπαίοι επιλέγουν κοντινές εξορμήσεις έναντι των υπερατλαντικών ταξιδιών.
Οι εσωτερικές μετακινήσεις εντός Ευρώπης αυξήθηκαν 8%, ενώ οι κρατήσεις προς τη Βόρεια Αμερική μειώθηκαν 17%.

Κορυφαίες χώρες: Ισπανία (14%), Γερμανία (10%), Ηνωμένο Βασίλειο (9%)
Πόλεις με τη μεγαλύτερη ζήτηση: Λονδίνο (5%), Παρίσι (3%) και Βουδαπέστη, Βαρσοβία, Γκντανσκ

Άνοδος +21% για την Αυστρία και +20% για την Ουγγαρία, χάρη στις εορταστικές παραδόσεις

Παρότι τα μακρινά ταξίδια περιορίζονται, Ντουμπάι (5%) παραμένει ισχυρός προορισμός για τους Ευρωπαίους.

 GCC: Ανάπτυξη μέσω εκδηλώσεων και εγχώριας ζήτησης
Στη Μέση Ανατολή, η Σαουδική Αραβία σημειώνει 25% αύξηση στις εγχώριες κρατήσεις, ενισχυμένη από επενδύσεις και νέα projects.
Στα ΗΑΕ, το Ντουμπάι διατηρεί το 88% της εισερχόμενης κίνησης, ενώ ο Αγώνας F1 του Άμπου Ντάμπι αναμένεται να δώσει περαιτέρω ώθηση στον εξερχόμενο τουρισμό υψηλού επιπέδου.

 Κινεζική Πρωτοχρονιά 2026: Επιστροφή δυναμικά των Ασιατών ταξιδιωτών
Η Πρωτοχρονιά του Έτους του Πύρινου Ίππου (17 Φεβρουαρίου 2026) αναμένεται να είναι περίοδος μεγάλης ζήτησης.

Οι πτήσεις στην Ασία-Ειρηνικό είναι ήδη +26%, ενώ οι κρατήσεις ξενοδοχείων +16% σε σχέση με πέρυσι.
Από την Κίνα, οι κρατήσεις εκτοξεύονται κατά 54% (πτήσεις) και 28% (ξενοδοχεία).

Δημοφιλέστεροι προορισμοί:

Ανατολική Ασία: Χονγκ Κονγκ (20%), Σεούλ (13%), Ταϊπέι (11%)
Νοτιοανατολική Ασία: Σιγκαπούρη (44,5%), Μπανγκόκ (15%), Μανίλα (5%)
Αυστραλία: Σίδνεϊ (25%), Μελβούρνη (15%), Μπρίσμπεϊν (13%)
Εντυπωσιακή είναι και η άνοδος 330% στις κρατήσεις προς Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, υποδηλώνοντας επιστροφή εμπιστοσύνης των Κινέζων ταξιδιωτών σε μακρινές διακοπές.

Συμπέρασμα
** Η παγκόσμια ταξιδιωτική αγορά του 2025 διαμορφώνεται γύρω από το τρίπτυχο “εγγύτητα – ευελιξία – αξία”.
** Οι ταξιδιώτες ξοδεύουν πιο προσεκτικά, αναζητούν εμπειρίες κοντά τους και περιμένουν τις σωστές προσφορές.
** Για τις τουριστικές επιχειρήσεις, η πρόκληση είναι σαφής: παραμονή στην ορατότητα μέχρι την τελευταία στιγμή και προσαρμογή σε μια εποχή πιο “τοπικού” τουρισμού.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα