Η πρώτη Barbie με αντλία ινσουλίνης και μόνιτορ γλυκόζης είναι η τελευταία σε μια νέα σειρά από κούκλες, σχεδιασμένη «για να επιτρέπει σε περισσότερα παιδιά να βλέπουν τον εαυτό τους»
Την πρώτη κούκλα Barbie με διαβήτη τύπου 1 κυκλοφόρησε η παιχνιδοβιομηχανία Mattel στην τελευταία προσθήκη σε μια σειρά που, όπως λέει, έχει σχεδιαστεί «για να επιτρέψει σε περισσότερα παιδιά να δουν τον εαυτό τους και να ενθαρρύνει το παιχνίδι με κούκλες που εκτείνεται πέρα από την εμπειρία ζωής ενός παιδιού».
Η νέα κούκλα είναι ντυμένη με μπλε πουά μπλούζα και φούστα -καθώς τόσο το μπλε χρώμα όσο και το κυκλικό σχέδιο είναι σύμβολα που χρησιμοποιούνται σε όλο τον κόσμο για να εκφράσουν την ευαισθητοποίηση για τον διαβήτη. Ο διαβήτης τύπου 1 είναι μια αυτοάνοση πάθηση όπου το σώμα επιτίθεται και καταστρέφει τα κύτταρα του παγκρέατος που παράγουν ινσουλίνη. Συχνά διαγιγνώσκεται στην παιδική ηλικία και οι ασθενείς πρέπει να παρακολουθούν τα επίπεδα γλυκόζης τους και να λαμβάνουν ινσουλίνη καθημερινά.
Στην ταινία Barbie της Γκρέτα Γκέργουιγκ, η Barbieland είναι ένας παράδεισος ισότητας και ποικιλομορφίας. Αν και οι κούκλες ωστόσ υπάρχουν από το 1959, μόλις το 2019 η κατασκευάστρια εταιρεία, Mattel, άρχισε να πουλάει Barbie με σωματικές αναπηρίες.

Η νέα Barbie έχει σχεδιαστεί σε συνεργασία με τον παγκόσμιο μη κερδοσκοπικό οργανισμό για τον διαβήτη τύπου 1, Breakthrough T1D. Φοράει μια συσκευή παρακολούθησης γλυκόζης (CGM) στο χέρι της για να βοηθά στη διαχείριση της πάθησής της, ενώ για να τη διατηρεί στη θέση της χρησιμοποιεί ιατρική ταινία σε σχήμα καρδιάς. Η Barbie φέρει επίσης ένα κινητό τηλέφωνο με εφαρμογή CGM για να παρακολουθεί τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα της καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Η κούκλα φοράει επίσης μια αντλία ινσουλίνης που της παρέχει αυτοματοποιημένη δοσολογία ινσουλίνης ανάλογα με τις ανάγκες, και κρατάει μια τσάντα αρκετά μεγάλη για τα απαραίτητα, όπως σνακ, που μπορεί να χρειαστεί ενώ βρίσκεται έξω. Ανακοινώνοντας τη νέα κούκλα, η Kρίστα Μπέργκερ, αντιπρόεδρος της Barbie και παγκόσμια επικεφαλής για το τμήμα με τις κούκλες, δήλωσε ότι σηματοδοτεί «ένα σημαντικό βήμα στη δέσμευσή μας για συμπερίληψη και εκπροσώπηση».
«Η Barbie βοηθά στη διαμόρφωση των πρώιμων αντιλήψεων των παιδιών για τον κόσμο και, αντανακλώντας ιατρικές παθήσεις όπως ο διαβήτης τύπου 1, διασφαλίζουμε ότι περισσότερα παιδιά μπορούν να δουν τον εαυτό τους στις ιστορίες που φαντάζονται και στις κούκλες που αγαπούν».
Η Kάρεν Άντιγκτον, διευθύνουσα σύμβουλος της Breakthrough T1D UK, δήλωσε από την πλευρά της: «Είμαι απόλυτα ενθουσιασμένη που η σειρά Barbie περιλαμβάνει πλέον μια κούκλα με διαβήτη τύπου 1. Για τα παιδιά με διαβήτη που δεν βλέπουν συχνά τον εαυτό τους να εκπροσωπείται, αυτή η κούκλα θα αποτελέσει ένα ισχυρό πρότυπο, που θα γιορτάζει τη δύναμή τους και θα φέρνει αναγνώριση, ένταξη και χαρά στο παιχνίδι τους».

Η Mattel ελπίζει ότι η νέα προσθήκη θα βοηθήσει τους νέους με την πάθηση να νιώσουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Το σούπερ μόντελ Λίλα Μος ήταν το πρώτο άτομο που γνώρισε τη νέα κούκλα – η Λίλα έχει επίσης διαβήτη τύπου 1. Ήταν χαρούμενη που είδε την τεχνολογία που χρησιμοποιεί η ίδια και άλλοι νέοι καθημερινά να εμφανίζεται στην κούκλα. Είπε: «Νομίζω ότι είναι πραγματικά σημαντικό να αγκαλιάσουμε αυτήν την τεχνολογία επειδή κάνει τη ζωή με τον διαβήτη πολύ πιο εύκολη και πιο πρακτική και νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό να αγκαλιάσουμε αυτά τα επιθέματα και να μην τα κρύβουμε».
Οι πρώτες μαύρες κούκλες Barbie εισήχθησαν τη δεκαετία του ’60 και οι ισπανόφωνες κούκλες τη δεκαετία του ’80, ενώ πολλές κούκλες σε επαγγέλματα που υποεκπροσωπούνταν από γυναίκες προστέθηκαν στις δεκαετίες του ’90 και του ’00. Μέχρι πριν από έξι χρόνια, δεν υπήρχαν Barbie με αναπηρίες.
Σήμερα υπάρχουν περισσότερες από 175 διαφορετικές εμφανίσεις Barbie στη σειρά fashionistas, με διάφορους τόνους δέρματος, χρώματα ματιών, χρώματα και υφές μαλλιών, σωματότυπους και αναπηρίες. Περιλαμβάνουν μια τυφλή Barbie, μια μαύρη Barbie με σύνδρομο Down, κούκλες με ακουστικά βαρηκοΐας, προσθετικά άκρα και αναπηρικά αμαξίδια, όπως επίσης και μια Barbie με λεύκη. Η Barbie δεν είναι η μόνη μάρκα που εστιάζει στην ποικιλομορφία. Η Lottie έχει κούκλες με σύνδρομο Down και αυτισμό, ενώ η Lego πουλάει μια ποικιλία από μίνι φιγούρες με σωματικές και μη ορατές αναπηρίες.