Ανώτατο όριο τεσσάρων μαθητών με διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες – όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία και δυσορθογραφία – τίθεται ανά σχολικό τμήμα, σύμφωνα με την απάντηση της υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη στη Βουλή, στο πλαίσιο ερώτησης που κατέθεσε η βουλευτής της Νέας Αριστεράς και πρώην υφυπουργός Παιδείας Μερόπη Τζούφη.
Η υπουργός διευκρίνισε ότι, εφόσον μετά την κατανομή των μαθητών προκύψει υπέρβαση του συγκεκριμένου ορίου, προβλέπεται η δυνατότητα μείωσης του συνολικού αριθμού μαθητών του τμήματος έως και κατά τρεις, σε σχέση με το ανώτατο προβλεπόμενο. Η ρύθμιση εφαρμόζεται σε σχολικές μονάδες όπου δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης ή δεν παρέχεται υποστήριξη από εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης – Συνεκπαίδευσης.
Παράλληλα, επικαλούμενη την παράγραφο 1 του άρθρου 6 του νόμου 3699/2008, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 117 του νόμου 5224/2025, η κ. Ζαχαράκη υπογράμμισε ότι ο αριθμός μαθητών με αναπηρία ή άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – πλην των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών – δεν μπορεί να υπερβαίνει τον έναν ανά τμήμα. Και σε αυτή την περίπτωση, εφόσον υπάρξει υπέρβαση, δίνεται η δυνατότητα μείωσης του συνολικού αριθμού μαθητών του τμήματος κατά τρεις, υπό τους ίδιους όρους ως προς την ύπαρξη δομών υποστήριξης.
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργικότητα των Δημοτικών Σχολείων, η υπουργός υπενθύμισε ότι ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα ορίζεται στους 25.


