Υψηλές προσδοκίες για τη φετινή σεζόν, αισιοδοξία για το τουριστικό ταμείο

Πρέπει να διαβάσετε

Την εκτίμησή τους πως η φετινή τουριστική σεζόν θα πάει το ίδιο καλά με αυτή που πέρασε- καθώς όπως αναφέρθηκε ανακτήθηκε το τουριστικό ταμείο της χρονιάς πριν την πανδημία (σ.σ. το 2019 οι εισπράξεις από τον τουρισμό έφτασαν τα 18,2 δισ. ευρώ)- εξέφρασαν τόσο ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, όσο και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Γιάννης Ρέτσος, με αφορμή την εκδήλωση “Προορισμός 365 μέρες Ελλάδα” για το πλαίσιο λειτουργίας των Οργανισμών Διαχείρισης Προορισμών (DMΜOs).

Όπως σημείωσε ο κ. Κικίλιας, μπορούμε να έχουμε φέτος μια εξίσου, αν όχι καλύτερη, τουριστική περίοδο. Ο κλάδος, είπε, κατάφερε να στηρίξει την ελληνική οικονομία, παρά τις παραμέτρους αβεβαιότητας που υπήρχαν (πόλεμος στην Ουκρανία, ενεργειακή κρίση), ενώ η πανδημία δεν έχει ακόμη τελειώσει. “Με βάση τις περσινές τουριστικές επιδόσεις, μπορούμε να αισιοδοξούμε για φέτος” υπογράμμισε, προσθέτοντας πως στόχος είναι η Ελλάδα σε μόνιμη βάση να προσελκύει περισσότερους και ποιοτικότερους ξένους τουρίστες.

Από την πλευρά του ο κ. Ρέτσος χαρακτήρισε “θαύμα” το γεγονός πως ο τουρισμός κατάφερε τόσο γρήγορα να αφήσει πίσω της επιπτώσεις που δημιούργησε η πανδημία (με ταξιδιωτικούς περιορισμούς, μειωμένα έσοδα και κλειστά ξενοδοχεία). Η πρόκληση όμως για την επόμενη ημέρα, είπε, είναι να προχωρήσει ο τουρισμός με εφαρμοσμένες πολιτικές και στρατηγικό σχέδιο, με τη συνεργασία της κυβέρνησης, του ιδιωτικού τομέα και των τοπικών κοινωνιών.

Η τουριστική ανάπτυξη μέσω των DMΜOs

Όπως αναφέρθηκε στην εκδήλωση, οι Οργανισμοί Διαχείρισης Προορισμών αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των τουριστικών προορισμών, καθώς έχουν ως στόχο την προβολή τους, την προσέλκυση  επισκεπτών και την ανάπτυξη της βιώσιμης περιφερειακής οικονομίας των τοπικών κοινωνιών. Οι DMΜOs παρέχουν ευκαιρίες για ανάπτυξη προϊόντων που θα ενισχύσουν την εμπειρία του επισκέπτη, την ταυτότητα και την έκφραση της επωνυμίας του προορισμού.

“Πρόκειται για ένα σύγχρονο εργαλείο marketing και management στον τουρισμό, το οποίο επεξεργάστηκε το Υπουργείο Τουρισμού, προκειμένου να βοηθήσει τους Δήμους και τις Περιφέρειες σε ό,τι έχει να κάνει με την ανάπτυξη και κυρίως τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη” ανέφερε στην ομιλία του ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας. Υπογράμμισε ότι τα επιστημονικά- τεχνοκρατικά αυτά στοιχεία είναι πάρα πολύ σημαντικά καθώς θα “συμβάλλουν στην προσπάθειά που κάνουμε και στο όραμα που έχουμε η Ελλάδα να αποτελεί προορισμό και τις 365 ημέρες του έτους, ενώ ταυτόχρονα θα μας βοηθήσουν να σχεδιάσουμε πολιτικές του μέλλοντος και να αναβαθμίσουμε ακόμα περισσότερο το τουριστικό μας προϊόν”.

Ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι ο σκοπός είναι κοινός και προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς με τη δημιουργία του πλαισίου  λειτουργίας των DMΜOs διασφαλίζεται η επίτευξη των στόχων στον Τουρισμό σε ατομικό, συλλογικό και εθνικό επίπεδο.

Ο υπουργός Τουρισμού κάλεσε επίσης την περιφερειακή- τοπική αυτοδιοίκηση, τους φορείς του κλάδου και τους επαγγελματίες να συμμετέχουν στα προγράμματα έργων υποδομής και ανάπτυξης του RRF προκειμένου να αναβαθμίσουν τις υποδομές τους στο πλαίσιο της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Πηγήcapital.gr

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα