Μακρινός παραμένει ο … ορίζοντας κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Το χρονοδιάγραμμα δεν προβλέπει έργα κατασκευής για τα επόμενα δύο χρόνια καθώς θα πρέπει να δρομολογηθούν οι περιβαλλοντικές μελέτες και οι διαγωνιστικές διαδικασίες.

«Στόχος είναι να λάβουν τα δύο ξεχωριστά τμήματα από τα Χανιά μέχρι τη Νεάπολη περιβαλλοντικούς όρους μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2021 όπως ήταν το αρχικό μας χρονοδιάγραμμα. Στις αρχές του 2022 θα είναι έτοιμα τα τεύχη δημοπράτησης ώστε το 2023 να ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής», δήλωσε στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και την εκπομπή Live με την Αντιγόνη ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Ειδικότερα, τα δύο τμήματα του έργου, που έχουν δημοπρατηθεί από το 2018, αναμένεται να προωθηθούν προς ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας και υπογραφή των συμβάσεων με χρονικό ορίζοντα το τέλος του 2022. Η βασικότερη μεταβολή αφορά στην προσθήκη του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, το οποίο προωθείται να κατασκευαστεί με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης.

«Για την κυβέρνηση το έργο είναι ενιαίο. Για αυτό το λόγο δρομολογούμε και το τμήμα Άγιος Νικόλαος – Σητεία προκειμένου να ενταχθούν σε χρηματοδοτικά εργαλεία», πρόσθεσε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Την ίδια ώρα η κυβέρνηση προσδοκά σε χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης για την υλοποίηση του μεγαλύτερου αναπτυξιακού έργου του νησιού.

«Ένα μεγάλο τμήμα του κατασκευαστικού κόστους θα καλυφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης. Υπολογίζουμε ότι το ποσό από το κοινοτικό ταμείο ενίσχυσης θα φτάσει τα 800 εκατομμύρια ευρώ», επεσήμανε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Αναφορικά με τους κόμβους στην Αγία Πελαγία, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε πως το συγκεκριμένο έργο ξεκίνησε βάση μίας μελέτης, η οποία είχε πολλές αστοχίες, με αποτέλεσμα στην ευρύτερη περιοχή ενώ θα μπορούσαν να είχαν δημιουργηθεί τρεις σύγχρονοι κόμβοι, να προχωράνε κάποιες εργασίες με τις οποίες θα δημιουργηθούν δύο κόμβοι κι ένας «μίνι» κόμβος. «Προσπαθώντας να διορθώσουμε κάποιες από αυτές τις αστοχίες δημιουργούμε αυτή τη στιγμή μία λωρίδα επιβράδυνσης ερχόμενοι προς Ηράκλειο και μία λωρίδα επιτάχυνσης πηγαίνοντας προς το Ρέθυμνο ώστε να είναι ένας ασφαλής δρόμος και θα γίνουν οι αντίστοιχες μελέτες προκειμένου να γίνουν οι παρεμβάσεις στους άλλους δύο κόμβους και ημικόμβους. Σε κάθε περίπτωση είμαστε σε συνεργασία με τη Δημοτική Αρχή, έχουμε κάνει δεκτές κάποιες παρατηρήσεις και προσπαθούμε να διορθώσουμε τις αστοχίες της αρχικής μελέτης».