Ο πρωθυπουργός της Βρετανίας Μπόρις Τζόνσον υποσχέθηκε να οδηγήσει την οικονομία της Βρετανίας εκτός της κρίσης που προκάλεσε ο κορωνοϊός, σήμερα Τρίτη, μέσω της ταχείας παρακολούθησης των επενδύσεων σε υποδομές και της μείωσης των κανόνων σχεδιασμού ακινήτων.

Καθώς η Βρετανία αίρει τα περιοριστικά μέρα, ο Τζόνσον προσπαθεί να αφήσει πίσω του την κριτική εναντίον του σχετικά με τον χειρισμό της πανδημίας από την κυβέρνησή του με ένα σχέδιο για την αποκατάσταση της οικονομικής ζημιάς και αναμόρφωσης της χώρας. «Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε απλώς να είμαστε αιχμάλωτοι της κρίσης», είπε ο Τζόνσον και συνέχισε: «Πρέπει να εργαστούμε γρήγορα γιατί έχουμε ήδη δει την κατακόρυφη πτώση του ΑΕΠ».

Ο Βρετανός πρωθυπουργός απηύθυνε το μήνυμά του από την πόλη της Αγγλίας Ντάντλεϊ, όπως σημειώνει όμως το Reuters, αυτό επισκιάστηκε από την ανακοίνωση για νέο lockdown στο Λέστερ, μόλις 50 μίλια μακριά όπου οι μολύνσεις από τον κορωνοϊό αυξάνονται.
Παρ ‘όλα αυτά, με την παρότρυνση «να χτίσουμε, να χτίσουμε, να χτίσουμε», ο Τζόνσον ανακοίνωσε σχέδια για επιτάχυνση των δαπανών της κυβέρνησης για υποδομές.

Υποσχόμενος να μην μειώσει τις δαπάνες, συνέκρινε το σχέδιό του με το πρόγραμμα «New Deal» του πρώην Προέδρου των ΗΠΑ Φράνκλιν Ν. Ρούσβελτ της δεκαετίας του 1930, το οποίο περιελάμβανε δημόσια έργα για τη δημιουργία θέσεων εργασίας, που θα βοηθούσε τις Ηνωμένες Πολιτείες να ανακάμψουν από τη Μεγάλη Ύφεση.

«Γνωρίζω … ότι ακούγεται σαν ένα τεράστιο ποσό κυβερνητικής παρέμβασης, ακούγεται σαν μια νέα συμφωνία … Αν ναι, τότε έτσι πρέπει να ακούγεται», είπε ο Τζόνσον.

Η ανακοίνωση δαπανών ύψους 5 δισεκατομμυρίων λιρών, που έγινε πριν από την ομιλία, ανέρχεται περίπου στο 5% των ακαθάριστων επενδύσεων του δημόσιου τομέα πέρυσι. Οι περισσότερες είχαν ήδη ανακοινωθεί και ξοδεύονται απλά νωρίτερα από το προγραμματισμένο.

Όπως σημειώνει το Reuters, η πρόσφατη ιστορία της Βρετανίας δείχνει ότι είναι δύσκολο να υλοποιηθούν μεγάλα έργα υποδομής.

Μια νέα γραμμή μετρό στο κέντρο του Λονδίνου είναι πάνω από τον προϋπολογισμό και έχει καθυστερήσει, όπως και η σιδηροδρομική σύνδεση υψηλής ταχύτητας Βορρά-Νότου. Επίσης, μετά από δεκαετίες συζητήσεων σχετικά με την επέκταση του αεροδρομίου του Λονδίνου Χίθροου, το έργο παραμένει γεμάτο νομικές προκλήσεις.

Πηγή: iefimerida.gr