Βlack Friday: Κορυφώνεται σήμερα η «μάχη» των προσφορών

Η «μάχη» των προσφορών που ξεκίνησε πριν από περίπου 15 ημέρες στην αγορά κορυφώνεται σήμερα, ανήμερα της Black Friday.

Τα καταστήματα θα υποδεχθούν από το πρωί τους καταναλωτές ενώ αρκετοί αναμένεται να επιλέξουν και τα ηλεκτρονικά καταστήματα για τις αγορές τους καθώς μετά την περίοδο της πανδημίας είναι πλέον περισσότερο εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές αγορές.

Πολλές επιχειρήσεις έχουν ήδη βγάλει στον αέρα από τις προηγούμενες μέρες τις προσφορές στα προϊόντα τους, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να έχουν ήδη κάνει την απαραίτητη έρευνα αγοράς. Σήμερα ωστόσο, αναμένεται να προστεθούν, νέα προϊόντα και μεγαλύτερες προσφορές ενώ στην «αρένα» θα μπουν και οι μικρότερες επιχειρήσεις.

Έως και τη Δευτέρα άλλωστε η αγορά θα κινείται σε ρυθμούς Black Friday και Cyber Monday ενώ τα καταστήματα θα είναι προαιρετικά ανοιχτά και την Κυριακή από τις 11 το πρωί έως τις 8 το βράδυ.

Φέτος σχεδόν το σύνολο των επιχειρήσεων σε όλους τους κλάδους, με κάθε είδους προϊόντα και υπηρεσίες, συμμετέχουν στη Black Friday που γίνεται σε συνθήκες πληθωριστικών πιέσεων και εν μέσω του κύματος ακρίβειας.

Ο εμπορικός κόσμος ελπίζει ότι πολλές από τις αγορές που οι καταναλωτές είχαν αναβάλλει το προηγούμενο διάστημα λόγω του περιορισμένου διαθέσιμου εισοδήματός τους θα γίνουν στη Black Friday και πως οι προσφορές θα αποτελέσουν για εκείνους ένα ισχυρό κίνητρο. Προσδοκούν δε, η αγορά να «ζεσταθεί» ενόψει των Χριστουγέννων και λίγο πριν κλείσει η χρονιά, να μπουν έσοδα στα ταμεία τους.

Οι καταναλωτές από την πλευρά τους αναμένεται να «κυνηγήσουν» τις μεγάλες προσφορές και να αναζητήσουν τις ευκαιρίες προκειμένου να αγοράσουν προϊόντα που έχουν ανάγκη αλλά και χριστουγεννιάτικα δώρα σε πιο προσιτές τιμές.

Η αγορά της Black Friday εκτιμάται φέτος ότι θα ανέλθει στα 120 εκατ. ευρώ σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο ΣΕΛΠΕ, βάσει της οποίας, ένας στους πέντε καταναλωτές θα ψωνίσει τη συγκεκριμένη περίοδο με τη μέση δαπάνη να φτάνει τα 146 ευρώ. Παράλληλα 1 στους 3 από τους καταναλωτές που θα ψωνίσουν δηλώνει πως θα κάνει και το μεγαλύτερο μέρος των αγορών του για τα Χριστούγεννα.

Σε κάθε περίπτωση το τελικό «ταμείο» για τη Black Friday αναμένεται να γίνει την επόμενη εβδομάδα μετά και το τέλος της Cyber Monday στις 28 Νοεμβρίου.
Τι να προσέξετε για συμφέρουσες και ασφαλείς συναλλαγές
Την προσοχή των καταναλωτών στις παγίδες που μπορεί να κρύβουν οι μεγάλες μειώσεις τιμών, εφιστά ο Συνήγορος του Καταναλωτή που δίνει συμβουλές για συμφέρουσες και ασφαλείς συναλλαγές κατά την Black Friday και την Cyber Monday.
«Οι καταναλωτές είναι εκείνοι που θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να καθορίζουν τον χρόνο και το περιεχόμενο των αγορών τους με σύνεση, στη βάση των πραγματικών αναγκών και των οικονομικών δυνατοτήτων τους και, πάντως, όχι υπό καθεστώς ψυχολογικής παρόρμησης». Αυτό υπογραμμίζει ο Συνήγορος του Καταναλωτή με αφορμή τις εκπτωτικές περιόδους της Black Friday και της Cyber Monday.

Όπως σημειώνεται από την Ανεξάρτητη Αρχή, οι υπερβολικά ή οι ασυνήθιστα μεγάλες μειώσεις τιμών ενδέχεται σε ορισμένες περιπτώσεις να υποκρύπτουν δόλιες πρακτικές, όπως για παράδειγμα η παραπλανητική πώληση απομιμητικών προϊόντων.

Επομένως, οι καταναλωτές, πλην των καλών τιμών, θα πρέπει να αναζητούν συνδυαστικά και άλλες εγγυήσεις ότι όντως πρόκειται να πραγματοποιήσουν μια συμφέρουσα και ασφαλή συναλλαγή από νόμιμα και έγκυρα ηλεκτρονικά καταστήματα, όπως ενδεικτικά:

• Ότι διατίθενται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του καταστήματος πλήρη ταυτοποιητικά στοιχεία: Εταιρική επωνυμία, έδρα, ταχυδρομική και ηλεκτρονική (email) διεύθυνση, ΑΦΜ, τηλέφωνα επικοινωνίας (που θα πρέπει να είναι σταθερά και όχι κινητά), αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ (τον οποίο οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι, ανατρέχοντας στον σύνδεσμο: https://www.businessregistry.gr/publicity/index).

• Ότι παρέχεται ποικιλία εναλλακτικών τρόπων πληρωμής, συμπεριλαμβανόμενης της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων, και όχι μόνο η αντικαταβολή ή η τραπεζική κατάθεση σε λογαριασμό. Ειδικά η τραπεζική κατάθεση, εάν εμφανίζεται ως αποκλειστικός τρόπος πληρωμής και εάν, ταυτόχρονα, απαιτείται από τον έμπορο η προεξόφληση όλου του ποσού της αγοράς, θα πρέπει να προβληματίζει ιδιαιτέρως τους καταναλωτές και να τους καθιστά εξαιρετικά διστακτικούς.

• Ότι παρέχεται η δυνατότητα της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, καθώς και, σε ευδιάκριτο σημείο της ιστοσελίδας του εμπόρου, το link προς τη σχετική Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν από πριν ότι είναι ενεργό και ότι παραπέμπει στη σωστή υπερσύνδεση.

• Ότι δεν εντοπίζεται μεγάλος αριθμός ορθογραφικών και γραμματικών- συντακτικών λαθών σε σημαντικά κείμενα της ιστοσελίδας του εμπόρου (πχ στις περιγραφές των προϊόντων, στους όρους χρήσης ή στην πολιτική προσωπικών δεδομένων), τα οποία είναι ένδειξη προχειρότητας, αλλά και ενδεχομένως δόλιων προθέσεων και θα πρέπει, συνεπώς, να αποτρέπουν τους καταναλωτές από την πραγματοποίηση μιας συναλλαγής, που ίσως εκ των υστέρων αποβεί επιζήμια.

Επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια εκπτωτικών περιόδων, τα δικαιώματα των καταναλωτών (υπαναχώρηση από εξ αποστάσεως ή εκτός εμπορικού καταστήματος συμβάσεις, δωρεάν επιδιόρθωση ή αντικατάσταση ελαττωματικών ή μη αντίστοιχων με την παραγγελία προϊόντων, κ.λπ.) ισχύουν στο ακέραιο, χωρίς μονομερείς ή αυθαίρετες εξαιρέσεις από την πλευρά των εμπόρων.
Τέλος, επισημαίνεται πως, για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίσουν με κάποιον προμηθευτή σε σχέση με τα δικαιώματά τους, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται για δωρεάν βοήθεια κατά περίπτωση στον Συνήγορο του Καταναλωτή (εάν η διαφορά είναι με έμπορο εντός Ελλάδας) και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας (εάν η διαφορά είναι διασυνοριακή, με έμπορο που εδρεύει εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισλανδία και τη Νορβηγία).
Πηγήcnn.gr

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα