Χαμηλότερος και από τα 2,8 δισεκατομμύρια ευρώ, που είχε εκτιμηθεί τον Ιούλιο θα είναι τελικά ο φετινός ξενοδοχειακός τζίρος, ο οποίος είχε ανέλθει σε 8,5 δισ. ευρώ το 2019.

«Είναι σαφές πως ίσως δεν θα φτάσουμε τα 2,8 δισ. ευρώ», την εκτίμηση αυτή έκανε ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Αλέξανδρος Βασιλικός, ο οποίος μίλησε στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA.

Ερωτηθείς αρχικά, αν άξιζε το ρίσκο το να δεχόμαστε τουρίστες εν μέσω πανδημίας, ο κ. Βασιλικός απάντησε, πως το ίδιο ερώτημα είχε τεθεί αρκετές φορές και στην αρχή της σεζόν. «Αυτή την ερώτηση, πρέπει να την κάνουμε σε έναν άνθρωπο που εργάζεται αντί να είναι άνεργος. Αν συνεχίσουμε να δείχνουμε αυτή τη σοβαρότητα που δείξαμε ως κλάδος στην αντιμετώπιση και την εφαρμογή των πρωτοκόλλων, αξίζει τον κόπο να μένει ζωντανή η οικονομία παρά να είναι παγωμένη».

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλικό, μέχρι και τον μήνα Αύγουστο σε όλα τα ξενοδοχεία της χώρας έγιναν χιλιάδες τεστ και μόνο δύο από αυτά, βρέθηκαν θετικά στον κορωνοϊό, με βάση τα επίσημα στοιχεία του ΕΟΔΥ.

«Σαν Επιμελητήριο οι μόνες προβλέψεις που κάνουμε είναι των μελών. Στην πρώτη μέτρηση που είχαμε κάνει τον Απρίλιο, είχαμε μετρήσει μια μεγάλη αισιοδοξία από τα μέλη. Είναι οι εκτιμήσεις των ξενοδόχων και αυτό που κάνουμε είναι να μεταφράζουμε την αίσθηση του κάθε ξενοδόχου» δήλωσε ο κ. Βασιλικός ενώ συμπλήρωσε πως αρχικά η μείωση στον τζίρο ξεπερνούσε το 55%, με αποτέλεσμα τώρα να φτάσουμε στα 2,8 δισ. Οι αριθμοί θα ολοκληρωθούν τον επόμενο μήνα απολογιστικά, και τότε έχοντας τα πραγματικά νούμερα θα μπορεί να γίνει μία εκτίμηση. Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Βασιλικό είναι σαφές πως δεν θα φτάσουμε τα 2,8 δισ. 

Όπως ανέφερε ο κ. Βασιλικός υπάρχουν περιοχές, που πάντα «τραβάνε τη μερίδα του λέοντος» και τα πήγαν καλύτερα. «Όταν λέμε τα πήγαν καλύτερα, σημαίνει ότι σε ένα μέσο όρο πανελλαδικό έφτασαν να αγγίζουν ή να ξεπερνάνε το 40. Είναι πολύ μικρά νούμερα σε επίπεδα έτους. Βγαίνουμε από μια χρονιά πληρότητας 23%»

Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Βασιλικό, διανύουμε μια χρονιά που δεν γίνεται να υπάρχουν στόχοι είτε σε αφίξεις είτε σε τζίρους. «Στόχος είναι να είμαστε σοβαροί ως προς την αντιμετώπιση της πανδημίας».