Βαρομετρικό χαμηλό αποτυπώνεται στο λιανεμπόριο. Χαρακτηριστικά είναι τα συμπεράσματα πανελλαδικής έρευνας του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου

Συνολικά, οι πωλήσεις της περιόδου των εκπτώσεων ήταν εξαιρετικά συρρικνωμένες, τόσο στις δύο πρώτες εβδομάδες, οπότε η πρόσβαση των καταναλωτών ήταν ελεύθερη, όσο και στη συνέχεια όταν επιβλήθηκε το lockdown σε μεγάλες γεωγραφικές περιοχές. Είναι χαρακτηριστικό πως περισσότερες από 9 στις 10 επιχειρήσεις καταγράφουν χαμηλότερο εκπτωτικό κύκλο εργασιών για το 2020 σε σχέση με το 2019.

«Το κλίμα που επικρατεί είναι το χειρότερο για την αγορά. Πρέπει να διαφυλάξουμε τη λειτουργία της αγοράς την περίοδο του Πάσχα. Δεν αντέχει ο εμπορικός κόσμος δεύτερο διαδοχικό Πάσχα με κλειστά καταστήματα», δήλωσε στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας.

Τα νησιά του Αιγαίου και η Κρήτη καταγράφουν τις χαμηλότερες θετικές επιδόσεις (2,3%) ως αποτέλεσμα και του γεγονότος ότι για αρκετές από τις περιοχές αυτές δεν ίσχυσε η ελεύθερη πρόσβαση των καταναλωτών.

Ενδιαφέροντα είναι τα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με την αποτυχία των εναλλακτικών μεθόδων πώλησης και ιδίως του click-away. Είναι χαρακτηριστικό πως μονάχα για 1 από τις 10 επιχειρήσεις αποτέλεσε τον τρόπο που απέδωσε περισσότερο βάσει και των μέτρων που ισχύουν σε κάθε περιοχή και κλάδο. Το click-in-shop φαίνεται πως απέδωσε περισσότερο, καθώς περίπου 4 στις 10 επιχειρήσεις δηλώνουν ότι αποτέλεσε την πιο αποδοτική μέθοδο εν μέσω των μέτρων υγειονομικής προστασίας.

«Να ληφθούν μέτρα για το κανονικό άνοιγμα της αγοράς. Έχει αποδειχτεί στην πράξη πως μοντέλα τύπου click away και click in shop δεν είναι αποτελεσματικά», πρόσθεσε ο κ. Καρανίκας.

Σύμφωνα με το ΙΝΕΜ-ΕΣΕΕ, η υγειονομική κρίση και ο φαύλος κύκλος των lockdowns, έχουν προκαλέσει αρνητικές επιπτώσεις στη διάρθρωση του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου.