Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ευρωπαίων καταναλωτών φαίνεται πως έχουν ήδη αλλάξει, με φόντο την εφαρμογή των αμερικανικών δασμών, σύμφωνα με μελέτη που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) αυτή την εβδομάδα.
Συγκεκριμένα, η έκθεση δείχνει πως οι καταναλωτές της ευρωζώνης απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τα αμερικανικά προϊόντα, σε ποσοστό 26% και μειώνουν τις συνολικές τους δαπάνες, σε ποσοστό 16%.
«Αντιδρώντας στις ανησυχίες που σχετίζονται με τους δασμούς, οι καταναλωτές αλλάζουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες με αξιοσημείωτους τρόπους», ανέφερε έκθεση της ΕΚΤ.
Όπως αναφέρουν οι αναλυτές, τα νοικοκυριά με υψηλό εισόδημα είναι πιο πιθανό να εγκαταλείψουν τα αμερικανικά προϊόντα, ενώ τα νοικοκυριά με χαμηλότερο εισόδημα είναι πιο πιθανό να μειώσουν τις συνολικές τους δαπάνες, προσθέτοντας ότι ο οικονομικός αλφαβητισμός επηρέασε επίσης αυτές τις αποφάσεις.
Σχεδόν όλες οι περικοπές δαπανών επηρέασαν τα είδη διακριτικής ευχέρειας, ενώ οι δαπάνες για είδη πρώτης ανάγκης παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό ανεπηρέαστες, πρόσθεσε η ΕΚΤ.
Ισχυρό πλήγμα για τις μικρές επιχειρήσεις
Ένα ισχυρό πλήγμα για τις μικρές επιχειρήσεις και την εφοδιαστική αλυσίδα σε διεθνές επίπεδο είναι το τέλος της εξαίρεσης «de minimis», για τα πακέτα που εισάγονται στις ΗΠΑ, με αξία κάτω των 800 δολαρίων.
Για σχεδόν μια δεκαετία, οι αποστολές αξίας κάτω των 800 δολαρίων επιτρεπόταν να εισέρχονται στις ΗΠΑ ουσιαστικά αδασμολόγητα και με λιγότερη εποπτεία.
Τώρα, αυτές οι αποστολές από σχεδόν οποιονδήποτε λιανοπωλητή με διαδικτυακή παρουσία θα δασμολογούνται και θα διεκπεραιώνονται με τον ίδιο τρόπο που διεκπεραιώνονται τα μεγαλύτερα δέματα.
Ήδη, η ξαφνική αλλαγή έχει παγώσει τις αλυσίδες εφοδιασμού από τη Γαλλία έως τη Σιγκαπούρη και έχει οδηγήσει ταχυδρομεία σε όλο τον κόσμο να αναστείλουν προσωρινά τις αποστολές προς τις ΗΠΑ, ώστε να διασφαλίσουν ότι τα συστήματά τους είναι ενημερωμένα και σε θέση να συμμορφώνονται με τους νέους κανονισμούς.
Έχει αναγκάσει τις επιχειρήσεις, τόσο τις μεγάλες όσο και τις μικρές, να επανεξετάσουν όχι μόνο τις αλυσίδες εφοδιασμού τους, αλλά και τα συνολικά επιχειρηματικά τους μοντέλα, λόγω του αντίκτυπου που θα μπορούσε να έχει η αλλαγή στα κέρδη τους, ανέφεραν οι ειδικοί της εφοδιαστικής.