Μπορεί η τουριστική σεζόν να ξεκίνησε νωρίτερα φέτος στην Κρήτη και οι αφίξεις να «ανέβασαν ταχύτητα» την περίοδο του Πάσχα των καθολικών και των ορθόδοξων, όμως πλέον παρουσιάζουν πτώση, με εκπροσώπους του τουριστικού κλάδου να εκτιμούν ότι η κατάσταση αυτή θα διατηρηθεί περίπου μέχρι τα τέλη Μαΐου.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο Creta24, ο Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων Δημήτρης Κουμπαράκης, η πλειοψηφία των ξενοδοχείων στο νησί έχει ανοίξει, πολλά όμως ακόμη παραμένουν κλειστά, ενώ οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μια πολύ καλή σεζόν, τουλάχιστον για τέσσερις μήνες, ζητούμενο όμως και φέτος παραμένει η επέκταση της σεζόν.
«Η σεζόν ξεκίνησε αρχές Απριλίου με το Πάσχα των καθολικών και το ορθόδοξο. Την περίοδο εκείνη είχαμε ζήτηση όσο περνάει ο καιρός, μετά το Πάσχα πάντα κάνει μια “κοιλιά”, η οποία εκτιμάμε ότι θα φτάσει μέχρι τις 25 Μαΐου περίπου. Μέχρι τότε οι πληρότητες δεν είναι ικανοποιητικές. Πολλά ξενοδοχεία ακόμη δεν έχουν ανοίξει, η πλειοψηφία όμως έχει ανοίξει. Σιγά σιγά προς το τέλος του Μάη θα ξεκινήσουν τα ταξίδια και οι επισκέπτες από ανατολικές χώρες, παρόλο που πάλι δε θα έχουμε τους Ρώσους, που ήταν μια καλή αγορά για την Κρήτη. Φαίνεται ότι θα έχουμε μια καλή σεζόν για τέσσερις μήνες αλλά το ζητούμενο για την Κρήτη δεν είναι η σεζόν να είναι καλή για τέσσερις μήνες αλλά να μπορούμε να γεμίσουμε καλά Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο και αν μπορούμε να επεκτείνουμε λίγο την άφιξη των πελατών μας».
Βρετανοί και Γερμανοί «ψηφίζουν» παραδοσιακά Κρήτη – Αισιοδοξία για τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής
«Ψήφο εμπιστοσύνης» και φέτος για τις καλοκαιρινές τους διακοπές στο νησί, δίνουν Βρετανοί και Γερμανοί, ενώ εκπρόσωποι από την αγορά του τουρισμού ελπίζουν για περαιτέρω αύξηση των αφίξεων και των πληροτήτων στα ξενοδοχεία και τα τουριστικά καταλύματα από τις αφίξεις της τελευταίας στιγμής.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο Creta24, ο Πρόεδρος Ομοσπονδίας Τουριστικών Καταλυμάτων Ανατολικής Κρήτης Γιώργος Χριστοδουλάκης, οι προκρατήσεις είναι σε καλό επίπεδο, ενώ «στοίχημα» θα πρέπει να αποτελεί η ενίσχυση της σεζόν τους μήνες Μάρτιο και Νοέμβριο αλλά και η ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
«Ελπίζουμε ότι όσο περνούν οι μέρες θα ανέβουν οι last minute κρατήσεις και να έχουμε μια καλύτερη σεζόν σε βάθος χρόνου. Οι προκρατήσεις είναι σε αρκετά καλό επίπεδο. Θα πρέπει να προσπαθήσουμε πολύ περισσότερο, να βρούμε τρόπους να απευθυνθούμε σε συγκεκριμένες αγορές και σε συγκεκριμένα target group επισκεπτών και να ενισχύσουμε πολύ περισσότερο, κυρίως τους χαμηλούς μήνες, τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Έχουμε κάνει μια αρχή αλλά αυτό δεν είναι αρκετό».