Φορείς της Κρήτης σχεδιάζουν νέο κύκλο επαφών και αντιδράσεων για τη διεκδίκηση μέσου σταθερής τροχιάς στο νησί.
Η χρονική συγκυρία και η συνθήκη που έχει διαμορφωθεί χαρακτηρίζεται ως “ύστατη ευκαιρία” για την Κρήτη που όπως έγραψε το Creta24.gr έχει μείνει εκτός του σχεδιασμού ΟΣΕ και Υπουργείου Υποδομών.
“Είναι καιρός να δράσουμε γιατί πιθανότατα δεν θα έχουμε ποτέ ξανά την ευκαιρία. Εάν δεν κατανοήσουμε το μέγεθος της ανάγκης και δεν το διεκδικήσουμε σθεναρά, τότε δεν θα πάρουμε τίποτα”, δήλωσε χαρακτηριστικά την Τηλεόραση Creta ο πρώην δήμαρχος Χανίων και μέλος της Παγκρήτιας Επιτροπής που συστάθηκε για την εγκατάσταση μέσων σταθερής τροχιάς στην Κρήτη Τάσος Βάμβουκας.
Σε αυτό το πλαίσιο θα υπάρξει κινητοποίηση από την Παγκρήτια Επιτροπή προκειμένου να αναδείξει ξανά τη συγκεκριμένη διεκδίκηση ενώ σύμφωνα με πληροφορίες θα υπάρξουν και παρεμβάσεις σε κοινοβουλευτικό επίπεδο.
Στο μεταξύ, η συγκυρία μοιάζει ιδανική για το νησί με τη δημιουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι που θα πολλαπλασιάσει τη δυνατότητα τουριστικών αφίξεων, αυξάνοντας κατακόρυφα τις μεταφορικές ανάγκες και τη δρομολόγηση του ΒΟΑΚ.
Την ίδια ώρα, ο μεγάλος αριθμός νέων επενδύσεων τουριστικού χαρακτήρα στο νησί και η γενικότερη αναπτυξιακή δυναμική της Κρήτης διαμορφώνουν ένα περιβάλλον ευνοϊκό, έως απαραίτητο, για την ανάπτυξη μέσου σταθερής τροχιάς.
Εξάλλου, τα σιδηροδρομικά έργα έχουν φιλοπεριβαλλοντικό πρόσημο και μπορούν να εξασφαλίσουν πιστώσεις από ευρωπαικά χρηματοδοτικά εργαλεία.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως η κυβέρνηση βρίσκεται το τελευταίο διάστημα σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με την Ευρωπαική Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να διασφαλιστούν χρηματοδοτήσεις 10 δισεκατομμυρίων ευρώ για το νέο “οδικό χάρτη” των σιδηροδρόμων, με την Κρήτη να είναι απούσα.
“Υπάρχουν πόροι, υπάρχει ευρωπαική πολιτική αλλά όχι βούληση”, επεσήμανε ο κ. Βάμβουκας.