Το Τραμ στο Ηράκλειο

Πρέπει να διαβάσετε

[Κεντρική φωτό:Αυτή είναι η εικόνα της εκτός των τειχών πόλης του Ηρακλείου.Γιατί μέσα στα τείχη δεν υπάρχει χώρος ούτε για…δίκυκλο.]

Δεν είναι ανέκδοτο. Γράφεται και λέγεται πάλι τις τελευταίες ημέρες:
Τραμ στο Ηράκλειο!
Μοιάζει με το άλλο ανέκδοτο,τον ΒΟΑΚ,που προκηρύσσεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα εδώ και δεκαετίες και κάποια στιγμή θα γίνει και δε θα ξέρουμε πώς να το διαχειριστούμε ψυχολογικά.Το τραμ όμως πραγματικά είναι σχεδόν αδύνατον να γίνει.
Ας εξηγήσουμε το γιατί.

Το μεγάλο ατού του έργου αυτού είναι η “πράσινη” διάσταση του.
Είναι δήθεν οικολογικό γιατί θα αντικαταστήσει τα αυτοκίνητα που θέλουν βενζίνη ή πετρέλαιο για να κινηθούν,ενώ πιάνουν και ζωτικό για την πόλη χώρο.
Σωστά και τα δύο απλά ένα τραμ δε σημαίνει ότι δε θα πιάνει χώρο ή δε θα καταναλώνει ενέργεια. Και τι ενέργεια:Την ίδια που καταναλώνουν και τα αυτοκίνητα,αφού ο ηλεκτρισμός στην Κρήτη ,όπως και παντού δηλαδή, δεν προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αλλά από Φυσικό Αέριο και Πετρελαιοειδή …

Επίσης πάει και το ότι θα δώσει ανάσα στην πόλη του Ηρακλείου.
Αν το τραμ φτιαχτεί έτσι όπως φανταζόμαστε όλοι ότι θα φτιαχτεί,δηλαδή με μια γραμμή που θα χρησιμοποιεί το υπάρχον οδικό δίκτυο,στην πραγματικότητα δε θα έχουμε ελάφρυνση από το μποτιλιάρισμα αλλά ακόμη μεγαλύτερο.

Φαντάζεστε στη Λεωφόρο Κνωσού να έχουμε και τραμ εκτός από τα εκατοντάδες λεωφορεία που ανεβοκατεβαίνουν τον χρόνο και τα αμέτρητα αυτοκίνητα;
Φανταστείτε κάτι ανάλογο και στις άλλες “μεγάλες” οδικές αρτηρίες της πόλης, που μόνο μεγάλες δεν είναι και γι’αυτό έχουμε το μποτιλιάρισμα που έχουμε.

Δε μας έφταναν τα (άστοχα τοποθετημένα) διαχωριστικά στους δρόμους,θα έχουμε και το τραμ να περνάει από αυτούς;
Καλά για το κέντρο,το οποίο συνεχίζουν κάποιοι να το αποκαλούν “ιστορικό” για να προκαλούν τον γέλωτα σε αρχιτέκτονες και ιστορικούς.Εκεί είναι ανέκδοτο ακόμη και να μιλάμε για τραμ.Εκτός και αν θέλουν να το αποκλείσουν τελείως από τα αυτοκίνητα και τα μηχανάκια και να έχουν ένα τραμ να περνάει από τον σταυρό της πόλης και καλά για να παριστάνουμε ότι καλύπτουμε τις ανάγκες του κόσμου.
Εκεί θα δείτε όμως τον κόσμο και θα τον φοβηθείτε, που ήδη είναι στα κάγκελα με το χάλι της εντός των τειχών πόλης. Νέκρα,κατεβασμένα ρολά,ξεπεσμός.
Λογικό είναι.Χωρίς εύκολη πρόσβαση του κόσμου δεν υπάρχει κίνηση και χωρίς κίνηση δεν υπάρχουν λεφτά και χωρίς λεφτά μαραζώνει ένας τόπος.


[Εικόνα: Γίνεται λόγος για 2 γραμμές.Το θέμα όμως είναι από πού θα περνούν.]

Το τραμ το…τελευταίο 

Κανείς σοβαρός άνθρωπος δεν είναι κατά της εξέλιξης και ο,τιδήποτε διευκολύνει τον κόσμο πρέπει να μας βρίσκει σύμφωνους.Αρκεί όντως να τον διευκολύνει και να μη γίνονται έργα για τα έργα.Ή για να το πούμε καλύτερα: Έργα για τους Εργολάβους.

Το τραμ θα ήταν μια κάποια λύση,αν έμπαινε στη διασύνδεση του Ηρακλείου με το νέο Αεροδρόμιο.Εκτός πόλης δε θα ενοχλούσε κανέναν.
Όπως είμαστε υπέρ και στη δημιουργία σιδηροδρομικής διασύνδεσης των πόλεων του νησιού.Κάτι που προφανώς και δεν πρόκειται να το δούμε ούτε το 2050,αφού είμαστε ήδη στο 2022 και ακόμη βλέπουμε τον Υπουργό Μεταφορών στην τηλεόραση να εξαγγέλει τον…ΒΟΑΚ για το τέλος της δεκαετίας!

Το τραμ όμως μέσα στο Ηράκλειο δεν είναι λύση.
Εκτός και αν φτιάχνονταν γέφυρες για να περνάει,χωρίς να ενοχλεί την κυκλοφορία των αυτοκινήτων.Σε στυλ USA δηλαδή,μόνο που εδώ είμαστε Βαλκάνια και το πιο πιθανό είναι να βλέπουμε τραμ,αυτοκίνητα,λεωφορεία και μηχανάκια όλα μαζί στον ίδιο (κατσικό)δρόμο.Συν τους πεζούς,τα ποδήλατα,τα αδέσποτα και τίποτα πατίνια που μέχρι τότε θα έχουν επιστρέψει στη μόδα.
Κάτι σαν …Ινδία,δηλαδή,Μπαγκλαντές και κάπως έτσι.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα