Τετάρτη, 11 Ιουνίου, 2025
23.7 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Το πρωί οδηγός για την εξυπηρέτηση πελατών ξενοδοχείου και μετά… σερβιτόρος στην πισίνα: Οι αθέμιτες πρακτικές για να καλυφθούν τα κενά της σεζόν

Πρέπει να διαβάσετε

Με… διπλές ειδικότητες εργαζομένων επιχειρούν οι επιχειρηματίες του τουρισμού και της εστίασης να καλύψουν τα χιλιάδες κενά στη βαριά βιομηχανία της χώρας και να βγει η τουριστική σεζόν για ακόμη ένα καλοκαίρι. Μπορεί η Ελλάδα να συγκαταλέγεται στους πιο δημοφιλείς προορισμούς της Ευρώπης, αλλά οι εργαζόμενοι είναι σε έλλειψη, με αποτέλεσμα, να συναντάται η παραπάνω πρακτική πάρα πολύ συχνά.

 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ανάμεσα σε δεκάδες άλλα που δεν έχουν γίνει γνωστά στην κοινή γνώμη, αποτελεί η περίπτωση που ο λογιστής εποχιακού ξενοδοχείου, απέστειλε σχετικό email στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Επισιτισμού-Τουρισμού, στο οποίο ζητούνται… οδηγίες για την πρόσληψη υπαλλήλου, ο οποίος θα εργάζεται μέσα στο 8ωρό του και ως οδηγός και ως σερβιτόρος.

«Πελάτης μας που είναι εποχιακό ξενοδοχείο, επιθυμεί να προσλάβει εργαζόμενο, όπου θα είναι οδηγός και θα κάνει τα δρομολόγια από και προς το λιμάνι/αεροδρόμιο για την παραλαβή πελατών, αλλά να είναι και σερβιτόρος στο χώρο της πισίνας για το υπόλοιπο 8ωρο. Θα θέλαμε να σας ρωτήσουμε πώς μπορούμε να το δηλώσουμε ώστε να μην υπάρξει κάποιο πρόβλημα σε περίπτωση ελέγχου. Εννοούμε, αν θα ήμασταν οκ αν βάζαμε τον μισθό της κατηγορίας Α στη σύμβαση των ξενοδοχοϋπαλλήλων, και ως ένσημα να επιλέγαμε τα βαρέα του οδηγού. Παραμένω στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση χρειαστείτε» επισημαίνεται στο email.

Για την συγκεκριμένη πρακτική μίλησε στο enikos.gr ο κ. Γιώργος Χότζογλου, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επισιτισμού-Τουρισμού, τονίζοντας αρχικά πως «υπάρχουν και ευχάριστα στην υπόθεση, καθώς ο λογιστής μπήκε στον κόπο να ρωτήσει εάν αυτό είναι νόμιμο. Φανταστείτε πόσα δεν καταγγέλλονται ή δεν ρωτάνε κανέναν» και προσθέτει ότι:

«Αυτή την κατάσταση την συναντάμε πολύ συχνά φέτος, όπως προκύπτει από τις καταγγελίες των συναδέλφων. Δηλαδή, κάποια εργαζόμενη είναι και receptionist και καμαριέρα, ή καμαριέρα και καθαρίστρια, ή καθαρίστρια και βοηθός μαγείρισσας. Είναι τα κενά που δεν μπορούν να καλυφθούν με τίποτα πλέον, με αποτέλεσμα να έχουμε τέτοιου είδους πρακτικές, και δυστυχώς την “πληρώνει” η ποιότητα του τουριστικού μας προϊόντος και οι εργαζόμενοι αποχωρούν μαζικά από τον κλάδο. Φανταστείτε τι εικόνα θα έχει ο τουρίστας, όταν θα βλέπει τον οδηγό που τον παρέλαβε, και στην συνέχεια, στο ξενοδοχείο να τον αντικρίζει ως σερβιτόρο. Μάλιστα, για να είναι οποιοσδήποτε σερβιτόρος, πρέπει να περάσει από υγειονομικές εξετάσεις και να πληροί κάποιες προϋποθέσεις. Εδώ όμως, τα κάνουμε όλα και συμφέρουμε».

Σύμφωνα με τον κ. Χότζογλου, δεν προβλέπεται βάσει νόμου διπλή ειδικότητα στους εργαζόμενους, «και δεν μπορεί να γίνει αυτό που γράφεται και στο email. Δηλαδή, να τον έχουν μισθολογική κλίμακα της σύμβασης, και να τον ασφαλίζει με βαρέα».

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα