Μαζί με την Ισπανία, η Ελλάδα ως προορισμός επενδύει δυναμικά στην ανάκαμψη του τουρισμού και παρακολουθείται στενά – ειδικότερα από τους ανταγωνιστές της – για να δουν πως αντιδρά η Αγορά στις  προσπάθειες της.

ΤΑΣΕΙΣ

Τις τελευταίες 30 ημέρες (11/03 – 09/04/21) έγιναν 3.7 εκατομμύρια αναζητήσεις για πτήσεις προς Ελλάδα και συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα 30 ημερών, οι αναζητήσεις πτήσεων για την Ελλάδα αυξήθηκαν κατά +20% ή περίπου κατά +628,000 αναζητήσεις.  

Αυτή η αύξηση μπορεί να φαίνεται καλή σε πρώτη ανάγνωση, όμως στην πραγματικότητα, το ενδιαφέρον σταδιακά φθίνει μετά από την άνοδο των αναζητήσεων που παρατηρήθηκε στα τέλη Φεβρουαρίου. Σε κάθε περίπτωση, η θετική ανοδική τάση έχει παραμείνει σταθερή, με μέση ανάπτυξη αναζητήσεων ημερησίως +1.2% 

Η γεωγραφική κατανομή των παγκόσμιων αναζητήσεων για πτήσεις προς Ελλάδα έχει ως εξής: Το μεγαλύτερο μερίδιο των αναζητήσεων για πτήσεις (30%) έγιναν για την Περιφέρεια Αττικής, με το (29%)  να αφορά την Αθήνα.

Για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στις Κυκλάδες το μερίδιο ήταν (17%), ενώ η Περιφέρεια Κρήτης είχε (16%). Συνολικά το (62%) των αναζητήσεων έγιναν για τους προορισμούς αυτών των 3 περιοχών, οι οποίοι έχουν και την μεγαλύτερη ανάπτυξη στις αναζητήσεις πτήσεων συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα 30 ημερών. Πιο συγκεκριμένα οι αναζητήσεις πτήσεων για Αθήνα αυξήθηκαν κατά 177,600 (+18,9%), για Κυκλάδες +140.500 (+28.1%) και για την Κρήτη οι αναζητήσεις αυξήθηκαν κατά 110,800 (+22.6%).

Οι αναζητήσεις για Θεσσαλονίκη αυξήθηκαν κατά 83,600 και για τα Νησιά του Ιονίου κατά 46,100 αναζητήσεις.

ΑΓΟΡΕΣ

Σχετικά με τις Χώρες Προέλευσης, η Ελλάδα και οι πτήσεις εσωτερικού έχουν μερίδιο (22%), συγκρητικά χαμηλότερο σε σχέση με άλλες χώρες όπως η Ιταλία, που έχει ένα αντίστοιχο μερίδιο (33%) για αναζητήσεις πτήσεων εσωτερικού. Από το εξωτερικό, οι βασικές αγορές με ενδιαφέρον για ταξίδια στην Ελλάδα είναι: η Αγγλία με μερίδιο αναζητήσεων (16%), η Γερμανία (10%), και η Ιταλία (9%). Όλες οι άλλες χώρες έχουν μερίδια μικρότερα του 10% των παγκόσμιων αναζητήσεων.

Από την Αγγλία και την Γερμανία εμφανίζεται αρνητική τάση ανάπτυξης, η οποία οφείλεται στην επιβολή ταξιδιωτικών περιορισμών από τις κυβερνήσεις τους.

Συγκεκριμένα οι αναζητήσεις πτήσεων από την Αγγλία μειώθηκαν κατά -42% μέσα σε μια εβδομάδα.

Στις χώρες με θετική τάση ανάπτυξης συγκαταλέγονται η Ιταλία, με μηνιαία αύξηση 7,500 αναζητήσεις πτήσεων και ημερήσια αύξηση (+3.4%), το Ισραήλ με μηνιαία αύξηση 2,400 αναζητήσεις και ημερήσια αύξηση (+3.8%) και η Γαλλία με μηνιαία αύξηση 1,300 αναζητήσεις και ημερήσια αύξηση (+2.0%).

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

To (23%) από τις αναζητήσεις πτήσεων τις τελευταίες 30 ημέρες αφορούν ταξίδια τον μήνα Απρίλιο.

Για τους καλοκαιρινούς μήνες, υψηλότερη ζήτηση υπάρχει για τον Ιούλιο, με 646,000 αναζητήσεις, με μερίδιο (17%) από το σύνολο των αναζητήσεων που έγιναν τις τελευταίες 30 ημέρες.

Ο Μάιος είναι στην 2η θέση σε ζήτηση, με 601,000 αναζητήσεις πτήσεων και μερίδιο (16%) και ακολουθούν ο Αύγουστος με 530,000 αναζητήσεις και μερίδιο (14%) και ο Ιούνιος με 475,000 αναζητήσεις και μερίδιο (13%).

Καθώς πλησιάζουμε στους καλοκαιρινούς μήνες, ο κόσμος φαίνεται να ψάχνει για πιο κοντινές ημερομηνίες.

Το ενδιαφέρον για πτήσεις τον Σεπτέμβριο ήταν 236,0000 με μερίδιο (6%), κάτι που μπορεί να αναγνωστεί ως επιβεβαίωση της αβεβαιότητας και της αδυναμίας που αισθάνεται ο περισσότερος κόσμος για να κάνει πιο μακροπρόθεσμο προγραμματισμό ταξιδιών.

ΕλλάδαΟ Ιούλιος είναι μήνας που προτιμούν να ταξιδέψουν περισσότερο οι Άγγλοι, οι Έλληνες και οι Γερμανοί, ενώ οι Ιταλοί και οι Γάλλοι προτιμούν περισσότερο τον Αύγουστο.

Από τα δεδομένα φαίνεται ξεκάθαρα η επίδραση της πολιτικής της Αγγλικής Κυβέρνησης στην αγορά του Τουρισμού: από τον Ιούνιο και μετά (ανάλογα και με το πλάνο του ανοίγματος για διεθνή ταξίδια), η Αγγλία αποτελεί την Νο.1 αγορά με ενδιαφέρον να ταξιδέψει στην Ελλάδα, με ένα σταθερό μερίδιο 20-21% από τις παγκόσμιες αναζητήσεις για πτήσεις προς Ελλάδα.

Η εικόνα του ενδιαφέροντος για μελλοντικά ταξίδια στην Ελλάδα αλλάζει σημαντικά σύμφωνα με τον μήνα ταξιδιού: για τον Μάιο, οι αναζητήσεις πτήσεων εσωτερικού είναι στην πρώτη θέση με 107,000 αναζητήσεις και ακολουθούν οι αναζητήσεις από Αγγλία με 94,000, από Γερμανία με 75,000 και από Ρωσία με 40,000 αναζητήσεις πτήσεων.

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνεται στις αναχωρήσεις την Πρωτομαγιά και στο τέλος της 2ης εβδομάδας, στις 14 Μαϊου.

lybra ΕλλάδαΓια ταξίδια τον Ιούνιο, η κορυφαία αγορά είναι η αγορά της Αγγλίας με 92,000 αναζητήσεις πτήσεων, ακολουθούν οι πτήσεις εσωτερικού με 57,000 αναζητήσεις πτήσεων, η Ιταλία με 49,000 και η Γερμανία με 40,000. Τον Ιούνιο το διάστημα με την πιο υψηλή ζήτηση για πτήσεις είναι η 3η εβδομάδα του Ιουνίου, στις ημέρες Παρασκευή 17 & Σάββατο 18 Ιουνίου.

Για τον μήνα Ιούλιο, οι Άγγλοι έκαναν 126,000 αναζητήσεις πτήσεων, οι Ιταλοί 94,000 και οι Έλληνες 87,000. Πολύ υψηλή ζήτηση παρουσιάζεται προς το τέλος της κάθε εβδομάδας (ημέρα Σάββατο) και  ειδικότερα τις ημέρες 24 & 31 Ιουλίου.

lybraΓια τον Αύγουστο, το ενδιαφέρον παραμένει υψηλό μέχρι και την 1η εβδομάδα του μήνα και στην συνέχεια υπάρχει μια σταδιακή μείωση για το υπόλοιπο του μήνα μέχρι τον Σεπτέμβριο.

Μεγαλύτερη ζήτηση παρουσιάζεται από την Αγγλία με 113,000 αναζητήσεις πτήσεων και ακολουθούν οι Ιταλία με 106,000, η Ελλάδα με 72,000 και η Γερμανία με 42,000 αναζητήσεις πτήσεων.

Πηγή: money-toyrism.gr