Αισιόδοξο μήνυμα για τις επιδόσεις του ελληνικού τουρισμούπου ανοίγει επισήμως στις 15 Μάη επιχειρεί να στείλει ο αρμόδιος υπουργός, Χάρης Θεοχάρης περιγράφοντας τη «διαδρομή» της καμπάνιας που συνεχίζει σε ξένες χώρες.

Ο υπουργός Τουρισμού, με δήλωσή του στο newmoney.gr, προβλέπει ότι η φετινή χρονιά θα είναι σαφώς καλύτερη από την περσινή, διαπιστώνει το έντονο τουριστικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα σε κάθε χώρα που επισκέπτεται, τονίζει ότι οι στόχοι είναι ποιοτικοί και όχι ποσοτικοί και θεωρεί δεδομένη τη συνθήκη της ετοιμότητας για το ασφαλές άνοιγμα του τουρισμού – τόσο για τους επισκέπτες, όσο και για τον κόσμο που συμβάλλουν στην επιχείρηση επανεκκίνησής του.

«Η επιτυχία μας φέτος θα είναι να πείσουμε όλο και περισσότερους ταξιδιώτες από το εξωτερικό ότι στην Ελλάδα δεν είναι μόνο ευπρόσδεκτοι, αλλά και απολύτως ασφαλείς από υγειονομικής απόψεως. Οι στόχοι είναι ποιοτικοί κυρίως και όχι ποσοτικοί», δηλώνει ο κ. Χάρης Θεοχάρης αναλύοντας τη στρατηγική που ακολουθείται από τον περασμένο δύσκολο χρόνο λόγω της επέλασης της πανδημίας:
«Το ταξίδι πρέπει να απελευθερωθεί ξανά. Το έχουμε ανάγκη όλοι, είναι ένα μέρος της ζωής μας, το οποίο έχουμε στερηθεί τον τελευταίο χρόνο. Προέχει, όμως, η ασφάλεια. Είμαι αισιόδοξος ότι το 2021 ο ελληνικός τουρισμός θα έχει καλύτερες επιδόσεις από πέρυσι».

Αναφερόμενος στην εκστρατεία που έχει ξεκινήσει ανά τον κόσμο, αναδεικνύει τα «κλειδιά» που έχει εξασφαλίσει η χώρα από την περσινή διαχείριση της δύσβατης κατάστασης για την προσέλκυση τουριστών και στρέφει το βλέμμα του στο φετινό στοίχημα:

«Το τελευταίο διάστημα ταξίδεψα σε ΗΠΑ, Ρωσία, Γερμανία, Πολωνία, Σερβία, Ρουμανία κ.ά. Κοινή διαπίστωση σε κάθε χώρα είναι το έντονο τουριστικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα, αλλά και η εμπιστοσύνη που έχουμε πλέον κερδίσει από την παγκόσμια κοινότητα. Η χώρα μας βραβεύτηκε από το WTTC για τη διαχείριση του Covid-19 σε σχέση με την τουριστική δραστηριότητα κατά την περσινή -εξαιρετικά δύσκολη- σεζόν. Φέτος, λοιπόν, έχουμε στα χέρια μας μια σειρά μέσων που μας βοηθούν να υψώσουμε ένα πραγματικά αποτελεσματικό τείχος προστασίας για κάθε φιλοξενούμενο και την οικογένειά του, για κάθε εργαζόμενο και επιχειρηματία, για κάθε Έλληνα πολίτη ο οποίος εμπλέκεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο στην παροχή τουριστικών υπηρεσιών. Βασιζόμαστε στον πολύ καλό ρυθμό της εμβολιαστικής επιχείρησης στη χώρα μας, καθώς και στα rapid test, τα self test κ.λπ.».

Για τον κ. Θεοχάρη «η Ελλάδα είναι από τις πλέον έτοιμες χώρες για το άνοιγμα του τουρισμού και κυρίως διαθέτει καθαρό μήνυμα, το οποίο εξηγεί με σαφήνεια τη διαδικασία». Βασίζει δε την αισιοδοξία του στο ότι «το σύστημά μας έχει αρχή, μέση και τέλος, είναι επαγγελματικό, ώριμο και ισορροπημένο μεταξύ ανοίγματος και ασφάλειας».

Πώς θα τα καταφέρει η χώρα να υπερβεί τις δυσκολίες και να κερδίσει το στοίχημα;
«Θα τα καταφέρουμε, αρκεί να εξακολουθήσουμε, με την ίδια σοβαρότητα, με την ίδια ευσυνειδησία και συνέπεια, να φροντίζουμε κάθε ταξιδιώτη. Γιατί μόνον έτσι φροντίζουμε τον εθνικό μας θησαυρό, τον ελληνικό τουρισμό”, λέει χαρακτηριστικά ο υπουργός Τουρισμού, που έχει προγραμματίσει νέο κύκλο ταξιδιών και επαφών με χώρες που αποτελούν μεγάλες τουριστικές αγορές στην Ευρώπη και αλλού.

Η αλήθεια είναι ότι η ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού αποφεύγει, στην παρούσα φάση, να κάνει προβλέψεις για τις επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού σε σχέση με το 2019 – μια χρονιά ιδιαίτερα «δυνατή» για τον ελληνικό τουρισμό και έξω από την συνθήκη που επέβαλε η πανδημία με την εμφάνισή της λίγους μήνες αργότερα.

Άλλωστε, αυτό που διαφαίνεται από την περιγραφή της στρατηγικής είναι ότι η κυβέρνηση, δια της ηγεσίας του αρμόδιου υπουργείου, στοχεύει στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου – δηλαδή, τη διατήρηση του νήματος τουλάχιστον μέχρι τις αρχές του Οκτώβρη.

Ταυτόχρονα, καταβάλλουν προσπάθειες -και με την προετοιμασία νομοθετικών παρεμβάσεων- για τη διαμόρφωση ενός «Οδικού Χάρτη» για την τουριστική βιομηχανία σε βάθος δεκαετίας.

«Πέραν της ανάγκης άμεσης αντιμετώπισης της κρίσης, οφείλουμε να βλέπουμε και τη μεγάλη εικόνα του μέλλοντος, και τη νέα τουριστική αγορά που αναδύεται στη μετά-COVID εποχή. Μια αγορά με νέες ανάγκες και απαιτήσεις, στις οποίες πρέπει ταχύτατα να προσαρμοστούμε, τόσο στο επίπεδο της τουριστικής εκπαίδευσης όσο και στο επίπεδο εμπλουτισμού μιας νέας οπτικής για τις ειδικές μορφές του ελληνικού τουρισμού. Η επόμενη ημέρα απαιτεί επαγγελματισμό, αποτελεσματο-κεντρικές προσεγγίσεις με δείκτες και μετρήσιμα αποτελέσματα», είχε δηλώσει πρόσφατα στο newmoney.gr η υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη η οποία φροντίζει επίσης τις «λεπτομέρειες» για την επανεκκίνηση και του εσωτερικού τουρισμού.

«Ο προγραμματισμός μας ξεκινά από την Ελληνίδα και τον Έλληνα επισκέπτη. Το ελληνικό καλοκαίρι 2021 είναι αυτονόητη προτεραιότητα. Πολύ περισσότερο φέτος που καθεμιά και καθένας μας έχει ανάγκη από ψυχική ηρεμία και ανάπαυση. Για τον λόγο αυτό το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» ενισχύθηκε και θα συνεχιστεί και αυτή τη χρονιά», έλεγε σχετικά με το άνοιγμα του εσωτερικού τουρισμού η κυρία Ζαχαράκη, εκτιμώντας ότι και φέτος θα διατηρηθεί ως τάση η αύξηση του οδικού εσωτερικού τουρισμού.

Γιατί είναι φέτος, σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη, ενισχυμένη η ασπίδα προστασίας για τους τουρίστες και τον κόσμο της τουριστικής βιομηχανίας;

Διότι εκτός από τα σαφή υγειονομικά πρωτόκολλα προχωρά με γρηγορότερους ρυθμούς η διαδικασία του εμβολιασμού και η διάθεση μεγάλου αριθμού τεστ. Μια άλλη θετική εξέλιξη είναι ότι τα μικρά νησιά προηγήθηκαν στον εμβολιασμό -για λόγους που έχουν να κάνουν με τη δυσκολία πρόσβασης σε κρίσιμες υποδομές υγείας- αλλά και με την αποτελεσματικότερη υγειονομική θωράκιση μικρών, απομονωμένων πληθυσμών.

Πηγή: protothema.gr