Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
26.8 C
Ηράκλειο

Δες τον καιρό

Ταχιάος για ΒΟΑΚ: Λογικά τα αιτήματα των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου – Θα βρούμε επιθυμητή λύση για όλους

Πρέπει να διαβάσετε

Λογικές χαρακτήρισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, τις ενστάσεις των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου για τις παρακάμψεις του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, όπως διατυπώνονται μέσα από τις προσφυγές που έχουν καταθέσει για εκδίκαση στο Συμβούλιο της Επικρατείας, διαδικασία που πήρε αναβολή για το ερχόμενο φθινόπωρο.

Από το Αμάρι, που βρέθηκε για την παρουσίαση της μελέτης κατασκευής του εμβληματικού έργου του φράγματος του Πλατύ ποταμού, ο κ. Ταχιάος εξέφρασε την αισιοδοξία πως Υπουργείο Υποδομών και Δήμοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου θα καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και από κοινού θα βρουν λύση, η οποία θα είναι επιθυμητή για όλους.

«Είναι μια δίκη που πήρε αναβολή, νομίζω για Οκτώβριο – Νοέμβριο. Έχω πει δημόσια ότι έχει μια λογική αυτό το αίτημα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κάτσουμε να συζητήσουμε και με τους δύο Δήμους μια τεχνική λύση, η οποία δε θα’ναι μαξιμαλιστική. Το χειρότερο που μπορούμε να κάνουμε στον ΒΟΑΚ είναι να πάμε να κάνουμε ένα τεράστιο έργο, το οποίο μετά δε θα μπορούμε να το υποστηρίξουμε. Ο ΒΟΑΚ έχει περισσότερες τεχνικές δυσκολίες παρά οικονομικές δυσκολίες. Οικονομικά είναι ένα έργο διασφαλισμένο, τεχνικά όμως, αυτή τη στιγμή στην Κρήτη, ζητάμε να γίνει μια πλειάδα έργων, να ανοίξουν άπειρα εργοτάξια, τα οποία δεν μπορούν να υποστηριχθούν πολύ εύκολα από τον κατασκευαστικό κόσμο. Δεν υπάρχουν καν εργάτες και τεχνίτες αυτή τη στιγμή στην Κρήτη. Νομίζω ότι θα καθίσουμε πολύ σοβαρά να συζητήσουμε με τον Δήμο Ηρακλείου και τον Δήμο Μαλεβιζίου και θα βρούμε μια λύση η οποία είναι επιθυμητή για όλους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ταχιάος.

Ο ίδιος τόνισε την ανάγκη επίσπευσης των διαδικασιών για την δημιουργία του αυτοκινητοδρόμου στο νησί, λέγοντας πως η υλοποίηση του ΒΟΑΚ, είναι προσωπική δέσμευση του Πρωθυπουργού.

«Και φυσικά πρέπει να τρέξουμε για τον ΒΟΑΚ, είναι πάρα πολύ σημαντικό έργο. Πρέπει να τρέξουμε, γιατί ο ίδιος ο Πρωθυπουργος διασφαλίζει τη χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ από το Ταμείο Ανάκαμψης, κάτι το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό. Είναι προσωπικό στοίχημα του Πρωθυπουργού».

Υπενθυμίζεται ότι η εκδίκαση αναβλήθηκε, διότι το ελληνικό δημόσιο δεν έχει καταθέσει ακόμη στο ανώτατο ακυρωτικό όργανο της χώρας, τη δική του επιχειρηματολογία απέναντι στις «ενστάσεις» που θέτουν στις προσφυγές τους οι Δήμοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου.

Για το μείζον θέμα των παρακάμψεων δεν βρέθηκε η χρυσή τομή παρά την επίμονη αντίδραση των δύο δήμων, Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, και την επιχειρηματολογία που κατέθεσαν στη μελετητική ομάδα του υπουργείου υποδομών για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αστικού οδικού δικτύου που έχει ο ΒΟΑΚ από τη Νέα Αλικαρνασσό μέχρι και την έξοδο Γαζίου.

Ο Δήμος Ηρακλείου ζητάει την υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ σε επιλεγμένα τμήματα του οδικού δικτύου που αφορούν τον αστικό ιστό, σημειώνοντας πως σε διαφορετική περίπτωση το έργο θα διχοτομήσει την πόλη.

Από την πλευρά του ο Δήμος Μαλεβιζίου ζητάει την μερικώς υπογειοποίηση του νέου δρόμου κατά μήκος του Γαζίου ή την δημιουργία υπόγειων διαβάσεων – συνδέσεων των πολεοδομικών ενοτήτων βορείως και νοτίως του ΒΟΑΚ.

Σε κάθε περίπτωση, η αναβολή της εκδίκασης των προσφυγών δεν επηρεάζει, σε αυτή τη φάση τουλάχιστον, τη συμβατική πορεία του έργου.

Το ποσό που έχει εκτιμηθεί από τους Δήμους ότι απαιτείται για τις παρεμβάσεις που ζητούν εκτιμάται σε περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ.

Το συνολικό κόστος για την κατασκευή του τμήματος “Χανιά – Ηράκλειο” υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει το 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα