Τα επόμενα βήματα μέχρι να ξεκινήσουν τα έργα στον ΒΟΑΚ

Πρέπει να διαβάσετε

του Σωτήρη Μεταξά

Για πρώτη φορά από τη δεκαετία του ’90, όταν και άνοιξε η συζήτηση για την ανάγκη δημιουργίας ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου στην Κρήτη, διαμορφώνονται ρεαλιστικά δεδομένα για την κατασκευή του ΒΟΑΚ.

Η εξασφάλιση του μεγαλύτερου μέρους των πιστώσεων της εθνικής συμμετοχής στο χρηματοδοτικό πλάνο, η συμμετοχή ιδιωτικών επενδύσεων στο project και η πολιτική βούληση τόσο σε κεντρικό όσο και τοπικό επίπεδο δημιουργούν προσδοκίες για την υλοποίηση του μεγαλύτερου αναπτυξιακού έργου στο νησί που θα προσδώσει ισχυρή και πολυεπίπεδη δυναμική στην Κρήτη.

Σύμφωνα με πολιτικές και τεχνικές εκτιμήσεις, η κατασκευή του τμήματος «Χανιά – Ηράκλειο» του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης θα ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2025.

Το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών που ανέδειξε τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε προσωρινό ανάδοχο αποτελεί την αφετηρία της τελευταίας φάσης της γραφειοκρατίας, στο δρόμο υλοποίησης του αυτοκινητόδρομου.

Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας είναι η ολοκλήρωση του ελέγχου των φακέλων των οικονομικών προσφορών και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η έκδοση του σχετικού πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού και η απόφαση της Αναθέτουσας Αρχής επί του πρακτικού.

Τη σκυτάλη θα πάρει η διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Αυτή η γραφειοκρατική διαδικασία θα ολοκληρωθεί με την υπογραφή της σύμβασης και την κύρωσή της από τη Βουλή.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία θα δοθούν απαντήσεις αναφορικά με τις λεπτομέρειες για τα «σκιώδη διόδια» και το πλαίσιο της χρηματοδότησης και της απορρόφησης των εξασφαλισμένων κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης που για το τμήμα «Χανιά – Ηράκλειο» του ΒΟΑΚ ανέρχεται σε περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα