Πιο ασφαλείς αισθάνονται οι περισσότεροι από τους μισούς πολίτες (55,6%) στη Θεσσαλονίκη μετά τις πρόσφατες παρεμβάσεις της κυβέρνησης στη δημόσια υγεία με αφορμή την κρίση του κορωνοϊού, ενώ σχεδόν ένα στους τρεις (30,7%0 δηλώνει ότι αισθάνονται «το ίδιο». Λιγότερο ασφαλής αισθάνεται ένας στους δέκα (10,1%).

Την ίδια στιγμή, μειωμένο είναι το ποσοστό των πολιτών που είναι δυσαρεστημένοι από το δημόσιο σύστημα υγείας. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 66,5% που έφτανε πέρσι τον Ιούνιο το ποσοστό των δυσαρεστημένων, σήμερα αυτό ανέρχεται σε 38,1%. Παράλληλα αυξημένο εμφανίζεται το ποσοστό των ικανοποιημένων από το δημόσιο σύστημα υγείας, αφού από το 18,3% πέρυσι το φετινό Ιούνιο ανέρχεται σε 30,2%. Αυξήθηκε, ωστόσο και το ποσοστό αυτών που δεν είναι ούτε ικανοποιημένοι ούτε δυσαρεστημένοι από το 12,3% πέρυσι σε 27,5% φέτος. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα για τη γνώμη των πολιτών σχετικά με τις υπηρεσίες υγείας στη χώρα μας, η οποία διενεργήθηκε στο διάστημα 5-10 Ιουνίου 2020 σε ένα δείγμα 1137 ατόμων ηλικίας άνω των 17 ετών στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, από την εταιρεία tothepoint και για λογαριασμό του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.

Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη δημοσκόπηση διενεργείται κάθε χρόνο από το 2012, ενώ σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου ΘεσσαλονίκηςΝίκο Νίτσα, φέτος τα ευρήματα διαφέρουν από εκείνα των προηγούμενων ετών, γιατί έχει μεσολαβήσει η κρίση στη δημόσια υγεία λόγω της επιδημίας του κορωνοϊού. Παράλληλα σημείωσε ότι για πρώτη φορά φέτος παρουσιάζεται μια βελτίωση της εικόνας, την οποία έχουν οι πολίτες για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας. «Αυτό οφείλεται τόσο στις ενέργειες και πρωτοβουλίες της Πολιτείας για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας αλλά και στο ότι η Πολιτεία άκουσε την γνώμη των ειδικών και των γιατρών», ανέφερε ο κ. Νίτσας.

Ο ίδιος έκανε λόγο και για ανάγκη στελέχωσης της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, τονίζοντας ότι πρέπει να υλοποιηθεί η εξαγγελία που είχε κάνει πέρσι ο πρωθυπουργός για τις προσλήψεις 900 γιατρών γι αυτόν τον σκοπό.

Προτίμηση στο ιδιωτικό σύστημα υγείας

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, σε ό,τι αφορά την ιατρική περίθαλψη οι πολίτες προτιμούν περισσότερο να επισκέπτονται τα ιδιωτικά ιατρεία (53,4% έναντι 44,4% το 2019) και λιγότερο τα νοσοκομεία (33,1% έναντι 34,6% πέρσι) και τους συμβεβλημένους ιατρούς του ΕΟΠΥΥ (25,4% έναντι 29,4% πέρσι). Ακόμη μικρότερα είναι τα ποσοστά αυτών που προτιμούν τα Κέντρα Υγείας-Ιατρεία ΠΕΔΥ (16,1% έναντι 11,2% πέρσι) και τα ιδιωτικά πολυιατρεία /κλινικές (13,2% έναντι 16,3% πέρσι).
Οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι επισκέπτονται κάποιο γιατρό στο ιδιωτικό του ιατρείο για οποιαδήποτε ενόχληση/πρόβλημα υγείας (23,1%), μόνο όταν υπάρχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας (22,3%) , σε σταθερή βάση για check up (18,4%), για να κάνουν συγκεκριμένες εξετάσεις (12,9%) , για θεραπεία /παρακολούθηση κάποιου μόνιμου προβλήματος υγείας (9,7%). Ένα ποσοστό 12,3% των πολιτών δήλωσε ότι δεν επισκέπτεται ποτέ γιατρό σε ιδιωτικό ιατρείο.

Η συντριπτική πλειοψηφία (90,1%) των ερωτηθέντων δήλωσε ότι επισκέπτεται σε σταθερή βάση τον ίδιο γιατρό. Το 58,5% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι επιλέγει γιατρό μέσω φίλων/γνωστών, το 19,3% με σύσταση άλλων γιατρών, το 13,9% μέσω Ίντερνετ, και το 6,6% μέσω τηλεφωνικού καταλόγου.Το 51,6% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι έχει μείνει ίδιο το κόστος των ιατρικών υπηρεσιών τα τελευταία δύο χρόνια, το 29,2% θεωρεί ότι έχει αυξηθεί, το 8,8% ότι έχει ελαττωθεί, ενώ ένα ποσοστό 10,5% δήλωσε «δεν γνωρίζω /δεν απαντώ». Το 64% δεν έχει εγγραφεί σε οικογενειακό ιατρό, ενώ το 35,7% έχει εγγραφεί. Από όσους δήλωσαν ότι έχουν εγγραφεί σε οικογενειακό γιατρό, το 35,3% απάντησε ότι ο οικογενειακός γιατρός είναι στον ΕΟΠΥΥ, το 31,6% ότι είναι ιδιώτης γιατρός, το 17,6% ότι είναι σε Κέντρο Υγείας και το 11% ότι είναι σε Τοπική Μονάδα Υγείας.

Ναι στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση

Το 55,5% δήλωσε ότι έχει κάνει χρήση των διαδικασιών του ΕΟΠΥΥ (ηλεκτρονική συνταγογράφηση, ραντεβού κλπ) και από αυτούς το 47,8% τις αξιολόγησε θετικά, το 29,2% μάλλον θετικά, το 7,2% αρνητικά και το 4,8% μάλλον αρνητικά.

Στο ερώτημα αν η συνεργασία του ΕΣΥ με τους ιδιωτικούς φορείς υγείας θα βελτιώσει ή θα επιδεινώσει τις υπηρεσίες υγείας, το 56,1% απάντησε ότι θα τις βελτιώσει, το 12,95% ότι θα τις επιδεινώσει, το 16,1% ούτε θα τις βελτιώσει ούτε θα τις επιδεινώσει ενώ το 15% απάντησε «δεν γνωρίζω/δεν απαντώ».
Στο ερώτημα αν στη διάρκεια της καραντίνας χρειάστηκε να τηλεφωνήσουν ή να επισκεφτούν κάποιον γιατρό, το 77,5% δήλωσε ότι δεν χρειάστηκε και το 22% ότι χρειάστηκε. Από αυτούς που τηλεφώνησαν ή επισκέφτηκαν γιατρό, το 76,2% επέλεξε ιδιώτη γιατρό, το 10,7% γιατρό του ΕΟΠΥΥ, το 6% Κέντρο Υγείας, το 1,2% Τοπική Μονάδα Υγείας και το 6% κάτι άλλο.

Το 69,7% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θεωρεί θετική την παρουσία του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου στη διαχείριση της κρίσης του κορωνοϊού, το 10,8% ότι δεν την θεωρεί θετική και το 19,5% ότι δεν την θεωρεί ούτε θετική ούτε αρνητική. Τέλος, όσον αφορά το θέμα της ιδιωτικής ασφάλισης το 77,4% δήλωσε ότι δεν έχει και το 21,3 % ότι έχει.

Πηγή: ethnos.gr