Με αφορμή την τηλε-ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί το απόγευμα της Τρίτης για το 9ο Παγκρήτιο Φόρουμ Προώθησης Κρητικών Προϊόντων στα Κρητικά Ξενοδοχεία και τα Δίκτυα Διανομής – Super Market, μίλησε στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στην εκπομπή Live με την Αντιγόνη, ο πρόεδρος της Λέσχης Αρχιμαγείρων Κρήτης Τάσος Παπαδάκης, ο οποίος θα είναι ένας από τους ομιλητές.

Ο κ. Παπαδάκης επεσήμανε πως λόγω της κακής πληροφόρησης που υπήρχε δεν γνωρίζαμε πολλά για τα κρητικά προϊόντα. «Επειδή βλέπαμε την τιμή της γραβιέρας πιο ψηλά από άλλα τυριά που ήταν σε πιο προσιτές τιμές, θεωρούσαμε ότι θα μας έφερνε περισσότερο κέρδος. Αυτό είναι λάθος. Αρκετά χρόνια, εγώ προσωπικά και αρκετοί συνάδελφοι έχουμε ακουμπήσει πολύ τα κρητικά προϊόντα. Δεν υπάρχει κάποιο προϊόν που να μην μπορείς να δουλέψεις στις κουζίνες τις δικές μας. Τα χρησιμοποιούμε και μέσω της Λέσχης και μέσω των ΜΜΕ που βοηθούν στο να ενημερώνεται ο κόσμος για τα προϊόντα της Κρήτης. Ασυζητητί δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης και δεν είναι προσωπική μου εκτίμηση. Είναι αυτό που μαζεύω από συνάδελφους, ότι πλέον τα κρητικά προϊόντα κάνουν μπαμ!». 

Μάλιστα, ανέφερε πως η αποδοχή των κρητικών προϊόντων από τους επισκέπτες του νησιού είναι εντυπωσιακά θετική. «Δεν έχω ακούσει για κάποιο προϊόν μας αρνητικό σχολείο. Ακόμη και σε εξειδικευμένα προϊόντα που για εκείνους ίσως είναι δύσκολα, τα αποδέχονται αρκεί να τα παρουσιάσουμε σωστά». 

Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Παπαδάκη σημαντικό ρόλο παίζουν τα Φόρουμ, τα ΜΜΕ, η Λέσχη Αρχιμαγείρων και όλες οι μελέτες που έχουν γίνει γύρω από την κρητική διατροφή. «Στο ξενοδοχείο που εργάζομαι έχουμε καθαρά κρητικό εστιατόριο. Δουλεύουμε σε ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα στο να μπορέσουμε να συλλέξουμε και να δημιουργήσουμε μια βιολογική κρητική κουζίνα». 

Τα πλεονεκτήματα του αγροτουρισμού στην Κρήτη

Για τα πλεονεκτήματα του αγροτουρισμού στην Κρήτη μίλησε η πρόεδρος της Ένωσης Αγροτουρισμού Κρήτης Κορίνα Μηλιαράκη, η οποία είναι επίσης ομιλήτρια στην σημερινή τηλε-ημερίδα.

«Είναι η άλλη όψη του τουρισμού, που μέχρι τώρα δεν είχαμε επικεντρωθεί σε αυτή. Δεν είχαμε δώσει την έμφαση στο άλλο μοντέλο που συνδέει τον πρωτογενή τομέα με τις υπηρεσίες του τουρισμού. Ένα πολύ σημαντικό μοντέλο που αναπτύσσεται με αργούς ρυθμούς αλλά αν συντονιστούμε εκεί, με μία ενίσχυση από το κράτος θα μπορέσουμε το αναδείξουμε» επεσήμανε η κ. Μηλιαράκη.

Σύμφωνα με την ίδια, η Κρήτη έχει έναν «θησαυρό» και προϊόντα εξαιρετικά. «Το τοπίο της χαρακτηρίζεται από βιοποικιλομορφία, αντανακλούν όλα αυτά στον πολιτισμό. Όλο αυτό θα πρέπει να το αναδείξουμε για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα πολύ ισχυρό μοντέλο που θα μπορέσει να μας βγάλει από την κρίση και να ανασυγκροτήσουμε την ύπαιρθο».