Σάββατο, 4 Οκτωβρίου, 2025
18.8 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Ταχιάος από Μαλεβίζι για παρακάμψεις ΒΟΑΚ: «Ήρθαμε με συγκεκριμένες προτάσεις – Νέος κόμβος στο ΠΑΓΝΗ»

Πρέπει να διαβάσετε

Από τον δήμο Μαλεβιζίου ξεκίνησε την επίσκεψή του στο Ηράκλειο ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος.

Λίγο μετά τις 9 το πρωί, όπως ήταν προγραμματισμένο, ο κ. Ταχιάος έφτασε στο δημαρχείο Μαλεβιζίου, όπου τον υποδέχτηκε ο δήμαρχος Μενέλαος Μποκέας.

Ο υφυπουργός, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλο, συμμετείχε σε σύσκεψη με θέμα τη χάραξη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, αφού υπενθυμίζεται πως οι δήμοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου έχουν καταθέσει προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας παρακάμψεις στα αστικά τμήματα του ΒΟΑΚ.

«Είναι πολύς καιρός τώρα που είμαστε σε διαβούλευση με τον δήμαρχο Μαλεβιζίου. Σήμερα ήρθαμε με κάποιες πιο συγκεκριμένες προτάσεις, νομίζω ότι θα τις εξετάσει», δήλωσε μετά τη συνάντηση ο κ. Ταχιάος που τόνισε ότι το υπουργείο εξέτασε τις προτάσεις του δήμου Μαλεβιζίου και ήρθε με εφικτές προτάσεις. «Έχουμε εξαντλήσει όλα τα δεδομένα τα οποία επιτρέπουν να διευκολύνουμε τις κινήσεις στο δήμο», σημείωσε.

«Εμείς αντιμετωπίζουμε το Ηράκλειο ως έναν ενιαίο πολεοδομικό χώρο, ο οποίος πρέπει να αποκτήσει έναν χώρο με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, δηλαδή έναν αυτοκινητόδρομο, ο οποίος έχει και αστικά χαρακτηριστικά. Ενώ στους αυτοκινητόδρομους δεν επιθυμούμε να έχουμε πάρα πολλούς κόμβους στην πραγματικότητα στην περιοχή του Ηρακλείου θα έχουμε οκτώ κόμβους γιατί σκοπεύουμε να προσθέσουμε και ένα κόμβο για το ΠΑΓΝΗ, για την εξυπηρέτηση του νοσοκομείου. Άρα υπάρχει ένας δρόμος με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, ένα παράπλευρο δίκτυο το οποίο θα υποστηρίζει τις εγκάρσιες κινήσεις στα σημεία που έχουμε επιλέξει και το πιο σημαντικό στο αστικό τμήμα του δρόμου δεν θα υπάρχουν διόδια», εξήγησε ο κ. Ταχιάος.

Αναφορικά με το ποια έκταση θα καλύπτει αυτή η μετακίνηση χωρίς διόδια, ο κ. Ταχιάος απάντησε πως δεν μπορεί αν γνωρίζει ακόμα πιο συγκεκριμένα και σημείωσε: «Τα διόδια στον ΒΟΑΚ θα είναι αναλογικά, δηλαδή θα πληρώνεις με βάση την απόσταση που διανύεις. Άρα μιλάμε για ένα μικρό ποσό και μην ξεχνάμε ότι ένα μεγάλο ποσό θα καλύπτεται από το δημόσιο ως «σκιώδη» διόδια».

Ο δήμαρχος Μαλεβιζίου αφού ευχαρίστησε τον υπουργό για την επίσκεψή του δήλωσε: «Έχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας και για όλες αυτές τις αλλαγές νομίζω έχει γίνει ένα σημαντικό βήμα, έχουν επεξεργαστεί από τους μελετητές του υπουργείου. Υπάρχει απόλυτη συμφωνία για τον κόμβο ΠΑΓΝΗ. Υπάρχει επεξεργασία των αιτημάτων μας σε σχέση με τα άνω στέγαστρα, σε σημεία όπου το επιτρέπουν, αλλά και το παράπλευρο δίκτυο. Όπως μας είπε σήμερα ο υπουργός υπάρχει η πρόθεση, η πολιτική βούληση να βρεθούν τεχνικές λύσεις που θα ικανοποιούν τα αιτήματά μας και αναμένουμε τις προτάσεις το επόμενο διάστημα, ενόψει και του σχεδιασμού του υπουργείου για να ξεκινήσει η κατασκευή του ΒΟΑΚ το 2026».

«Δεν υπάρχουν διαφορές στην προσέγγιση ότι πρέπει να βρεθούν λύσεις για την απρόσκοπτη κάθετη κίνηση των πεζών και των οδηγών σε όλα τα τμήματα του δήμου. Άρα υπάρχει μια κοινή προσέγγιση στο θέμα, οι τεχνικές λύσεις που θα διαμορφωθούν είναι αυτές που αναμένουμε να ετοιμάσει το υπουργείο και να μας παρουσιαστούν με λεπτομέρεια. Έχουν ήδη παρουσιαστεί προτάσεις για αυτές τις λύσεις οι οποίες όμως είναι στο στάδιο της προμελέτης και αναμένεται να εγκριθούν κα να χρηματοδοτηθούν από το υπουργείο για να ενταχθούν στο συνολικό έργο», συμπλήρωσε ο κ. Μποκέας.

«Είναι σαφές, με βάση το ότι οι προσφυγές μας υπάρχουν ακόμα αλλά και τον σχεδιασμό του υπουργείου για έναρξη των εργασιών το 2026, ότι αυτές οι προτάσεις θα πρέπει να έχουν κατατεθεί και να έχουν προχωρήσει μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2026, για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων», κατέληξε.

Θα ακολουθήσει αντίστοιχη σύσκεψη στον δήμο Ηρακλείου.

Το μεσημέρι ο υφυπουργός θα έχει συνάντηση εργασίας τους βουλευτές Ηρακλείου, τον Περιφερειάρχη Κρήτης, τους Δημάρχους της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης, προκειμένου στελέχη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και του Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης (ΔΑΗΚ) να παρουσιάσουν την μελέτη επιλογής της θέσης εγκατάστασης του ραντάρ του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι κατά τη διάρκεια της οποία θα απαντήσουν στις ενστάσεις που έχουν διατυπώσει επαλειμμένα οι τοπικές φορείς.

Αξίζει να σημειωθεί πως αν και αρχικά οι ΠΕΔ Κρήτης είχε αποφασίσει οι δήμαρχοι να μην συμμετέχουν στη συγκεκριμένη συνάντηση χθες έγινε… σασμός και με νεότερη ανακοίνωση οι δήμαρχοι γνωστοποίησαν ότι θα παραβρεθούν στη σύσκεψη.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα