Την πεποίθηση ότι ο τουρισμός φέτος κατάφερε περισσότερους στόχους, εξέφρασε μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στον Σωτήρη Μεταξά, ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης.

Όπως ανέφερε ο κ. Φραγκάκης, πρώτος στόχος ήταν να ανοίξει η σεζόν και να συνεχίσει μέχρι τον Οκτώβριο. «Αυτό καταφέραμε και το κερδίσαμε. Ήταν ένα δύσκολο στοίχημα, με την εφαρμογή των διαδικασιών, με την βοήθεια όλου του κλάδου, όχι μόνο του κράτους όλων. Είναι πολύ σημαντική νίκη. Φέτος το καλοκαίρι είναι ιδιαίτερο όπως πέρσι και πολύ σημαντικό ήταν να πάμε πολύ καλύτερα από το 2020, στις αφίξεις. Να μπορέσουμε να προσεγγίσουμε το 50% των αφίξεων του 2019 και αυτό φαίνεται να υλοποιείται. Μπορούμε να ολοκληρώσουμε την τουριστική σεζόν, ενδεχομένως ξεπερνώντας το 50% του 2019. Αυτό θα μας δείξει πως θα κινηθεί ο τουρισμός τον επόμενο μήνα και είναι πολύ σημαντική νίκη». 

Σύμφωνα με τον κ. Φραγκάκη η «επόμενη ημέρα» είναι ένα άγχος. «Άγχος για μια δική μας πλεύση για την επόμενη ημέρα, ήδη προετοιμαζόμαστε γι’ αυτό, όσον αφορά τα ποσοτικά στοιχεία δεν θα ήθελα να αναφερθώ σε αυτά, διότι θα τα γνωρίζουμε σε δύο μήνες από τώρα. Πάντως δύο πράγματα, που μπορούμε να πούμε είναι ότι πρώτον οι επισκέπτες μας αύξησαν την κατακεφαλήν τους δαπάνη, ξόδεψαν περισσότερα χρήματα στις διακοπές τους και έκατσαν περισσότερες ημέρες. Το δεύτερο είναι ότι είδαμε εθνικότητες που δεν είχαμε τα προηγούμενα χρόνια. Και τα δύο ήταν στα πλαίσια της δικής μας στρατηγικής που είχαμε στόχο σε όλη την Ελλάδα. Να έχουμε αυτούς τους δύο, νέα δεδομένα. Αυτά είναι στοιχεία ποιοτικά που θα μας βοηθήσουν για την επόμενη ημέρα».

Όπως τόνισε ο κ. Φραγκάκης, το σύστημα δούλεψε και ήταν προς όφελος της Ελλάδας. «Πολύ σημαντικό ήταν να ανακοινώσουμε νωρίς ότι η χώρα μας θα ανοίξει για τον τουρισμό. Προλαβαίνοντας τον ανταγωνισμό, ανακοίνωσε ο κ. Θεοχάρης το άνοιγμα της χώρας στην τουριστική διεθνή κοινότητα στις 14 Μαίου. Αυτό έδωσε ένα σήμα προς τα έξω ότι η Ελλάδα είναι έτοιμη και μπορεί να διασφαλίσει την υγιεινή και την ασφάλεια των επισκεπτών. Βοήθησαν πολύ αλλά τίποτα στην ζωή δεν μπορείς να κάνεις μόνος σου. Γενικότερα το σύστημα δούλεψε καλά άφησε μεγάλη παρακαταθήκη για το 2022».

Ο κ. Φραγκάκης σημείωσε ότι η επόμενη ημέρα για τον τουρισμό θα είναι διαφορετική από το 2019. «Αρκετά θα είναι αυτά που θα αλλάξουν, δεν μπορώ να πω ποια ακριβώς αλλά ήδη βλέπουμε σημαντικές αλλαγές που ήρθαν για να μείνουν. Εμείς από όταν ξεκίνησε η μεγάλη περιπέτεια του κορωνοϊού, είχαμε αρχίσει να προσαρμόζουμε τη στρατηγική μας πάνω σε αυτό, χωρίς απαραίτητα να κάνουμε προβολές αλλά βλέποντας πράγματα που θα κυριαρχήσουν το επόμενο διάστημα. Οι επισκέπτες που θα επιλέγουν μόνοι τους τον προορισμό τους, θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο. Το γεγονός ότι η ασφάλεια και η υγιεινή θα παραμείνουν του χρόνου. Από εκεί και πέρα ο τουρισμός είναι ένα προϊόν ευαίσθητο και ευμετάβλητο. Άρα πολλοί είναι οι παράγοντες που θα μας οδηγήσουν στην επόμενη ημέρα. Εμείς προετοιμαζόμαστε όμως για την επόμενη ημέρα».

Κλείνοντας, ο κ. Φραγκάκης επεσήμανε ότι η υπερσυγκέντρωση επισκεπτών δημιουργεί ζήτημα στις τοπικές κοινωνίες, στο περιβάλλον και αυτό είναι κάτι που πρέπει να ελεγχθεί. «Είναι ένα από τα διαχρονικά ζητήματα του τουρισμού, από την άλλη η τουριστική αγορά είναι μια δυναμική αγορά. Όμως κεντρικός άξονας της στρατηγικής είναι ο τουρισμός 12 μήνες το χρόνο. Δεν είναι καινούρια στρατηγική, υπάρχει πολλά χρόνια και προσπαθούμε και σε επίπεδο προβολής να αρχίσουμε να το δουλεύουμε. Η λογική είναι ότι η Ελλάδα δεν είναι μόνο ήλιος και θάλασσα είναι μια χώρα που μπορείς να κάνεις δραστηριότητες όλο το χρόνο. Το προϊόν όμως είναι καλοκαιρινό, πρέπει να δώσουμε βάση όμως και στις υποδομές».