Σάββατο, 12 Οκτωβρίου, 2024
24.9 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Σούπερ μάρκετ: Τα προϊόντα με τις μεγαλύτερες ανατιμήσεις

Πρέπει να διαβάσετε

Ανάπτυξη της τάξεως του 0,9% εμφανίζει η αγορά των σούπερ μάρκετ το πρώτο εξάμηνο του 2022, η οποία ωστόσο προέρχεται από τις αυξημένες τιμές καθώς την ίδια στιγμή η ζήτηση έχει μειωθεί.

Με βάση τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων ΝielsenIQ και παρατηρώντας την επιλεγμένων κατηγοριών ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, η τάση σε αξία του +0,7% που σημειώνουν οδηγείται κυρίως από τις κατηγορίες των Τροφίμων και Ποτών, οι οποίες παρουσιάζουν και τις μεγαλύτερες πληθωριστικές πιέσεις, στο +4,2%, με αποτέλεσμα οι όγκοι πωλήσεων να υποχωρούν κατά -2,7%.

Αναλυτικά ανά κατηγορία, στο τρόφιμα οι τιμές σε ελαιόλαδο, συσκευασμένο τυρί και άλευρα, έχουν αυξηθεί μεσοσταθμικά κατά +22,7%, +9,6% και +9,1% αντίστοιχα. Στην αύξηση αυτή, όπως επισημαίνεται, έχουν συμβάλει ιδιαίτερα οι μήνες Μάιος και Ιούνιος, οι οποίοι έχουν παρουσιάσει σημαντικά πιο έντονες ανατιμήσεις, σε σχέση με το πρώτο τετράμηνο του έτους.

Σημαντικές ανατιμήσεις καταγράφονται και στις μεγάλες κατηγορίες της φροντίδας του νοικοκυριού, αλλά και της προσωπικής περιποίησης κατά +3,4% και +2,1% αντίστοιχα, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να υποχωρήσει σε ποσοστό -5,3% και -3,6%, επίσης κατ’ αντιστοιχία.

Στα προϊόντα με τις μεγαλύτερες αυξήσεις βρίσκονται το αλουμινόχαρτο (+16,7%) και οι πάνες (+9,0%).

Περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι του σούπερ μάρκετ

Οι καταναλωτές, σύμφωνα με τις παρατηρήσεις της ΝielsenIQ, προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα, επιλέγοντας όλο και περισσότερο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία κατά βάση πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το branded προϊόντα.

Το αποτέλεσμα είναι, το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας στην αγορά να έχει αυξηθεί σε σχέση με το 2021, από το +12,7 στο +13,6%.

Την ίδια στιγμή λιανέμποροι και προμηθευτές επιδιώκουν να διατηρήσουν ή και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους εντείνοντας την προωθητική δραστηριότητα μέσα στα καταστήματα, η οποία πλέον έχει φτάσει στο +66,4% για το σύνολο των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών.

Πηγή: cnn.gr

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα