Το ψήφισμα του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων και του Συλλόγου Εκτάκτων Αρχαιολόγων κατέθεσε η «Λαϊκή Συσπείρωση» Κρήτης, προκειμένου να συζητηθεί στο περιφερειακό συμβούλιο στις 25 Ιουλίου και να ληφθεί απόφαση για την προστασία του αρχαιολογικού ευρήματος στον λόφο «Παπούρα».
Αναλυτικά το κείμενο:
«Η «Λαϊκή Συσπείρωση» Κρήτης στηρίζει τις διεκδικήσεις των επιστημόνων, τα δίκαια αιτήματα του λαού της Πεδιάδας για :
Ακύρωση του όποιου σχεδιασμού για εγκατάσταση του ραντάρ του ιδιωτικού αεροδρομίου στο Καστέλλι και οιασδήποτε σύγχρονης κατασκευής σε γειτνίαση με το μοναδικό μνημείο στον λόφο «Παπούρα».
Κήρυξη του μνημείου τώρα ως Α’ Ζώνη Αδόμητη.
Κήρυξή του σε αρχαιολογικό χώρο, ασφαλή και προσβάσιμο για κατοίκους, επισκέπτες, μελετητές.
Ούτε σκέψη για απόσπαση του μνημείου από τον χώρο στον οποίο είναι ενταγμένο.
Να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι ανασκαφές καθώς και η διεξοδική μελέτη των ευρημάτων, με ευθύνη και χρηματοδότηση του κράτους
Αγώνας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των μεταφορών, ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών στις μεταφορές, με ασφάλεια για τον λαό και χαμηλές τιμές.
Αγώνας ενάντια στις χρήσεις του νέου ιδιωτικού αεροδρομίου Καστελλίου για στρατιωτικούς – Νατοϊκούς σκοπούς που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για τον λαό, ειδικά στις σημερινές συνθήκες όξυνσης των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών.
Επίσης, για αυτό το θέμα, της προστασίας του μοναδικού για την αρχαιολογία της Κρήτης ευρήματος, μαζί με άλλα αρχαιολογικά λείψανα στα πρανή του λόφου της «Παπούρας» (αρχαίο μονοπάτι, κτηριακό συγκρότημα και σπήλαιο), το ΚΚΕ έχει καταθέσει πρόσφατα σχετική Ερώτηση και δύο Αναφορές στη βουλή, ενώ ανέδειξε τους παραπάνω κινδύνους και στη συζήτηση της 719-24/03/2025 Επίκαιρης Ερώτησης, απαιτώντας μέτρα προστασίας της περιοχής στην κορυφή του λόφου «Παπούρα».
Επιβεβαιώνονται – και με αυτήν την περίπτωση της εγκατάστασης των ραδιοβοηθημάτων που σχεδιάζει η κυβέρνηση της ΝΔ για τα συμφέροντα των μονοπωλιακών ομίλων του αεροδρομίου- οι πολλαπλές αρνητικές συνέπειες στη ζωή των κατοίκων, όχι μόνο της περιοχής της Πεδιάδας, αλλά συνολικά των κατοίκων της Κρήτης, από το ιδιωτικό αεροδρόμιο του Καστελλίου, το οποίο δεν έχει καθόλου σχέση με τις λαϊκές ανάγκες για ασφαλείς και φτηνές μεταφορές.
Αντίθετα, οι κίνδυνοι από την κατασκευή και τη λειτουργία του προμηνύουν νέα «Τέμπη» για τον λαό της Κρήτης, καταδικάζοντας στην υποβάθμιση τα εισοδήματα, το περιβάλλον, τον πολιτιστικό πλούτο και την ίδια τη ζωή των λαϊκών στρωμάτων και από την άλλη εξασφαλίζοντας τεράστια και σίγουρα κέρδη στην κοινοπραξία ξένων και ντόπιων μονοπωλιακών ομίλων, που θα τα πληρώνει ο φορολογούμενος λαός.
Το ΚΚΕ είναι το μόνο Κόμμα καταψήφισε στη βουλή την αρχική σύμβαση και τη συμπληρωματική σύμβαση του αεροδρομίου. Απέναντι στα λαϊκά συμφέροντα, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, όπως και τα συμπληρώματά τους, σε πλήρη σύμπλευση, κύρωσαν την αρχική σύμβαση το 2019, με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και με τις ψήφους ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.
Το ίδιο έγινε και στο τοπικό κράτος, στην περιφερειακή διοίκηση!
Μόνο η «Λαϊκή Συσπείρωση» καταψήφισε τη ΜΠΕ του αεροδρομίου το 2023 και πρόσφατα, στις 17 Μάρτη, καταψήφισε το Συμπληρωματικό Τεύχος της ΜΠΕ.
Οι εκλεγμένοι του ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ – ΝΔ στο περιφερειακό συμβούλιο ψήφισαν το 2023 ένα μεγάλο «ΝΑΙ» για τη ΜΠΕ, με κάποιους αστερίσκους για να δικαιολογήσουν την επικύρωση που έδωσαν, εμπαίζοντας τον λαό. Το ίδιο έγινε και στη συζήτηση για το συμπληρωματικό τεύχος της ΜΠΕ, οπότε η συγκατοίκηση ΠΑΣΟΚ- ΝΔ έδωσε πάλι τη συναίνεσή της και επικύρωσε – μαζί με τη βολική «αντιπολίτευση» του ΣΥΡΙΖΑ – τον σχεδιασμό κυβέρνησης – κεφαλαίου για το ιδιωτικό αεροδρόμιο.
Είναι οι ίδιοι που πασχίζουν «να αποκτήσει η Κρήτη ένα ισχυρό brand name», όχι την προστασία και την ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, αλλά αντιμετωπίζοντας τον πολιτισμό σαν τουριστικό προϊόν για τα συμφέροντα των ομίλων.
Όλα τα παραπάνω κάνουν ξεκάθαρο ποια είναι η «αναπτυξιακή στρατηγική» του κράτους, με όλες τις κυβερνήσεις, με την περιφερειακή και τις δημοτικές αρχές που σχεδιάζουν και χρηματοδοτούν υποδομές που υπηρετούν τους μεγάλους ομίλους, με το κόστος, βέβαια, να βαραίνει τον λαό.
Σ’ αυτόν τον σχεδιασμό γίνεται θυσία η πολιτιστική κληρονομιά του λαού!
Κι αν τώρα κάποιοι, βουλευτές και τοπικές αρχές, εκ των υστέρων, κάτω από την πίεση του λαϊκού παράγοντα, μπαίνουν στον ρόλο του «υπέρμαχου» της προστασίας της «Παπούρας», δεν μπορούν να κρύψουν ούτε τη στρατηγική τους σύμπλευση για το ιδιωτικό αεροδρόμιο ούτε τις ευθύνες τους για την καταστροφή.
Είναι ξεκάθαρο ότι χρειάζεται να δυναμώσει ο αγώνας για τη διεκδίκηση της κάλυψης των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική, την οποία υπηρετούν η ΕΕ, οι κυβερνήσεις και όλα τα κόμματά της και οι δυνάμεις τους στην τοπική- περιφερειακή διοίκηση.
Γιατί μόνο ο εργατικός λαϊκός παράγοντας μπορεί να βάλει ένα ηχηρό, αποφασιστικό, αγωνιστικό «stop» στα σχέδια καταστροφής του αρχαιολογικού θησαυρού στην «Παπούρα», διεκδικώντας οργανωμένα, μέσα από τα Σωματεία και τους μαζικούς φορείς, να ανασκαφεί πλήρως, να μελετηθεί από τους επιστήμονες, να προστατευθεί, να συντηρηθεί, με ευθύνη και χρηματοδότηση του κράτους, να αναδειχθεί σε επισκέψιμο αρχαιολογικό χώρο αυτό το μοναδικό σε μέγεθος, σχήμα, αρχιτεκτονική σύλληψη και εκτέλεση, μνημείο της «Παπούρας» και να μην υπονομευθεί με κανένα τρόπο η ακεραιότητά του, ο περιβάλλων χώρος του καθώς και η μελλοντική επισκεψιμότητά του.
Γιατί μόνο ο εργατικός λαϊκός παράγοντας μπορεί συνολικά να βάλει τη σφραγίδα του στις εξελίξεις, να ανοίξει νέους ελπιδοφόρους δρόμους με προοπτική».