Σε αναστολή οδηγείται η λειτουργία της Σχολής Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ) Ηρακλείου, εξαιτίας της αδυναμίας εξεύρεσης κατάλληλου χώρου για την εγκατάσταση της γραμματείας και της διοίκησης της σχολής.
Η απόφαση αυτή επηρεάζει άμεσα πάνω από 500 σπουδαστές, σε κρίσιμες ειδικότητες όπως η μαγειρική και οι τουριστικές υπηρεσίες, τη στιγμή που η αγορά αντιμετωπίζει σοβαρές ελλείψεις καταρτισμένου προσωπικού.
Η προοπτική συγχώνευσης με τη σχολή του Δήμου Χερσονήσου –35 χλμ. από το Ηράκλειο– εγείρει σοβαρές αντιδράσεις, ενώ το Υπουργείο εμφανίζεται απρόθυμο να δώσει λύση. Στο επίκεντρο των επικρίσεων βρίσκεται και ο Δήμος Ηρακλείου, που φέρεται να μην έχει διασφαλίσει τη στέγαση της σχολής.
Η κοινότητα καλεί για άμεση εύρεση των απαιτούμενων 60-75 τ.μ., ώστε να μην κλείσει ακόμη μια δημόσια εκπαιδευτική δομή με κοινωνικό και αναπτυξιακό αποτύπωμα.
O πρόεδρος του Παγκρήτιου Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Κρήτης, Γιώργος Σφακιανάκης, μιλώντας στο Tornos News, εκφράζει την έντονη ανησυχία του, υπογραμμίζοντας:
«Η κατάσταση στα δημόσια ΙΕΚ του Ηρακλείου –που πλέον είναι ΣΑΕΚ– είναι εξαιρετικά προβληματική. Το Υπουργείο αδυνατεί να δώσει λύση και απ’ ό,τι φαίνεται δεν υπάρχει ούτε συνεργασία με τον Δήμο. Το αποτέλεσμα; Η σχολή τέθηκε σε αναστολή λειτουργίας μέχρι να βρεθεί λύση. Πρόκειται για μια πολύ άσχημη εξέλιξη, ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι μια πολιτεία που θέλει να επενδύσει στον τουρισμό και στην εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού δεν μπορεί να εξασφαλίσει ούτε τα βασικά.»
Ο κ. Σφακιανάκης τονίζει τη σημασία αυτών των σχολών για τον τουριστικό κλάδο, λέγοντας ότι «τα πρώην ΙΕΚ νυν ΣΑΕΚ αυτά καλύπτουν κρίσιμες και εξειδικευμένες ειδικότητες, απαραίτητες για τον τουρισμό. Όμως είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και σήμερα τα δημόσια ΙΕΚ δεν διαθέτουν βασικά εργαστήρια. Πας να σπουδάσεις μάγειρας και δεν έχεις πού να εκπαιδευτείς, με αποτέλεσμα η εκπαίδευση να γίνεται πρόχειρα και περιστασιακά σε ξενοδοχεία.»
Σε κάθε περίπτωση το πρόβλημα της ΣΑΕΚ Ηρακλείου αναδεικνύει ευρύτερες παθογένειες του συστήματος επαγγελματικής εκπαίδευσης και θέτει κρίσιμα ερωτήματα για τις πραγματικές προτεραιότητες της πολιτείας απέναντι στην εκπαίδευση και την τουριστική οικονομία της χώρας.