Παρασκευή, 6 Ιουνίου, 2025
29.4 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Πώς αξιολόγησαν οι πολίτες το gov.gr: Ποια υπηρεσία σαρώνει -Οι 6 προτάσεις για επέκταση των ψηφιακών ευκολιών

Πρέπει να διαβάσετε

Το υπουργείο Εσωτερικών παρουσίασε χθες τα αποτελέσματα της πρώτης έρευνας αξιολόγησης των δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες.

Από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο ΥΠΕΣ Θοδωρής Λιβάνιος εξάγονται αρκετά χρήσιμα συμπεράσματα ειδικά για την ψηφιοποίηση υπηρεσιών.

Ενδεικτικό είναι πως οι ψηφιακές υπηρεσίες του Gov.gr λαμβάνουν υψηλή αξιολόγηση καθολικά και ανεξαρτήτως ηλικιακής ομάδας των ερωτώμενων. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η σημαντική αποδοχή των εισιτηρίων αγώνων επαγγελματικού ποδοσφαίρου και καλαθοσφαίρισης στο gov.gr wallet, συμπεριλαμβανομένων ιδίως των περιοχών όπου εδρεύουν επαγγελματικές ομάδες αυτών των αθλημάτων. Χρειάζεται βελτίωση η πλατφόρμα για αναφορά περιστατικών παραβατικότητας από/σε ανηλίκους ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη «ορατότητα» της εφαρμογής.

Ποια υπηρεσία σαρώνει

Σύμφωνα με τις απαντήσεις που έδωσαν οι πολίτες αναφορικά με το gov.gr, πρόκειται για ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο, καθώς μειώνει τη γραφειοκρατία και χαμένο χρόνο αναμονής σε υπηρεσίες με φυσική παρουσία.

Από τα στοιχεία προκύπτει πως η υπηρεσία που σαρώνει είναι η υπεύθυνη δήλωση. Πλέον με τους κωδικούς Taxis όποιος το επιθυμεί εκδίδει μέσα σε ελάχιστα λεπτά υπεύθυνη δήλωση χωρίς να χρειάζεται να πηγαίνει σε ΚΕΠ ή αστυνομικό τμήμα όπως γινόταν στο παρελθόν.

Οι υπηρεσίες του gov.gr με τις υψηλότερες βαθμολογίες ήταν η υπεύθυνη δήλωση, η έκδοση ποινικού μητρώου, η ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου, το ηλεκτρονικό παράβολο και gov.grWallet είναι οι πρώτες πέντε.

Αναλυτικά όσα προέκυψαν από την αξιολόγηση των πολιτών

Οι υπηρεσίες του gov.gr με τις υψηλότερες βαθμολογίες


Οι προτάσεις των πολιτών για τις ψηφιακές υπηρεσίες

Με τις ψηφιακές υπηρεσίες να λύνουν τα χέρια των πολιτών και να τους γλιτώνουν από χαμένο χρόνο και ταλαιπωρία, πλέον έχει… ανοίξει η όρεξη σε όλους για ακόμα περισσότερες ψηφιακές ευκολίες.

Έτσι, σύμφωνα με όσα ανέφεραν οι ίδιοι οι πολίτες στην αξιολόγηση, οι προτάσεις που κάνουν για νέες ψηφιακές υπηρεσίες είναι οι παρακάτω:

Πολεοδομία: Ψηφιοποίηση όλων των υπηρεσιών της Πολεοδομίας χωρίς ανθρώπινη μεσολάβηση.

Υγεία: Ψηφιακά ραντεβού σε νοσοκομεία και ιατρεία, μεταφορά φακέλου οικογενειακού ιατρού.

Ασφάλεια: Ηλεκτρονική αναφορά παραβάσεων στην Αστυνομία με φωτογραφία και GPS.

Δικαιοσύνη: Ψηφιοποίηση επιδόσεων, αγοραπωλησιών και εξωδίκων.

Δημόσια Διοίκηση: Ηλεκτρονική ψήφος, διαφάνεια στον καθαρισμό δρόμων, έκδοση διαβατηρίου online

Κοινωνική ασφάλιση: Αυτόματη αποζημίωση φαρμακευτικών δαπανών, απομακρυσμένη απογραφή στον e-ΕΦΚΑ

Λοιπές προτάσεις: Ψηφιακό κράτος & προτάσεις μεταρρύθμισης

Αυτόματη Έκδοση Πιστοποιητικών
Επέκταση των αυτόματα εκδιδόμενων εγγράφων.

Οργάνωση Ραντεβού
Καλύτερη διαχείριση ραντεβού με δημόσιους φορείς.

Διασύνδεση Δεδομένων
Αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ υπηρεσιών.

Επέκταση Gov.gr

Περισσότερες υπηρεσίες στην ψηφιακή πύλη.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα