Την επαναφορά της επιδότησης των 15 λεπτών το λίτρο (στην αντλία) στο πετρέλαιο κίνησης, αλλά και την επέκταση της επιδότησης των 25 λεπτών το λίτρο (με ΦΠΑ) στο πετρέλαιο θέρμανσης πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2022, εξετάζει το κυβερνητικό οικονομικό επιτελείο.
Η εκτίναξη της τιμής του ντίζελ κίνησης στα 2,1 ευρώ το λίτρο (πωλείται πλέον ακριβότερα από την βενζίνη) μετά την κατάργηση της επιδότησης στο τέλος Σεπτεμβρίου, έχει σημάνει συναγερμό στο υπουργείο Οικονομικών, οι επιτελείς του οποίου ξαναβάζουν στο τραπέζι τα δημοσιονομικά δεδομένα και σύντομα θα προχωρήσουν σε αποφάσεις.
- Όλα θα εξαρτηθούν από τα περιθώρια του προϋπολογισμού, τα οποία θα γίνουν γνωστά σήμερα, με τη δημοσιοποίηση των στοιχείων για την πορεία των εισπράξεων στο εννεάμηνο του έτους.
Σύμφωνα με πληροφορίες η συζήτηση αφορά πρόσθετο «πακέτο» επιδοτήσεων ύψους 400 εκατ. ευρώ στα καύσιμα με επίκεντρο το πετρέλαιο κίνησης, προκειμένου να μπει φρένο στο «σπιράλ» της ακρίβειας, καθώς ο πληθωρισμός έπιασε «12άρι» τον Σεπτέμβριο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού υπάρχει πρόβλεψη για αποθεματικό 1 δισ. ευρώ για την κάλυψη αναγκών το 2023, εκ των οποίων τα 600 εκατομμύρια αφορούν αποκλειστικά το σκέλος των επιδοτήσεων. Ωστόσο μέσα σε αυτό το ποσό βρίσκονται και οι επιδοτήσεις για το ρεύμα.
Όσον αφορά στο πετρέλαιο κίνησης, συζητείται η επαναφορά τουλάχιστον για ένα τρίμηνο της επιδότησης καθώς οι μεταφορικές εταιρείες δυσκολεύονται να απορροφήσουν το κόστος από την αύξηση των τιμών, το οποίο μετακυλίεται εν μέρει στις τελικές τιμές των προϊόντων.
- Η πιθανότερη ημερομηνία έναρξης του μέτρου είναι η 1η Νοεμβρίου, χωρίς να αποκλείεται η παρέμβαση να εφαρμοστεί νωρίτερα, ανάλογα με τις εξελίξεις στο μέτωπο των διεθνών τιμών και τα δημοσιονομικά περιθώρια.
- Για το πετρέλαιο θέρμανσης εξετάζεται επέκταση της επιδότησης, ακόμη και μέχρι τον Απρίλιο του 2023 που λήγει η περίοδος διάθεσης του καυσίμου στην αγορά.