Πέφτει η αυλαία των θερινών εκπτώσεων – Με προσφορές συνεχίζουν οι έμποροι

Η αυλαία των θερινών εκπτώσεων πέφτει σήμερα, με πολλές επιχειρήσεις να συνεχίζουν ωστόσο και τις επόμενες μέρες με προσφορές στα προϊόντα, προκειμένου να ρευστοποιήσουν τα αποθέματά τους.

Το τελικό «ταμείο» της εκπτωτικής περιόδου έδειξε για την πλειονότητα των επιχειρήσεων λιανεμπορίου αύξηση του τζίρου σε σχέση με πέρσι αλλά χαμηλότερες πωλήσεις σε σχέση με το 2019, το οποίο θεωρείται ως μέτρο σύγκρισης και μία «κανονική» -προ πανδημίας- χρονιά για την αγορά.

Σημαντική ωστόσο ήταν η «τόνωση» που πήραν οι εμπορικές επιχειρήσεις από την υψηλή τουριστική κίνηση, όχι μόνο στα νησιά, αλλά ακόμη και στις περιοχές του κέντρου της Αθήνας. Αντίθετα, σε χαμηλότερα επίπεδα κυμάνθηκε η αγοραστική κίνηση στην υπόλοιπη χώρα.

Πώς κινήθηκε η αγορά στην Αθήνα

Τα στοιχεία της έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών με τη συνεργασία του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών δείχνουν πως η πλειονότητα των επιχειρήσεων, σε ποσοστό 57,7% το 2022 είχε καλύτερα αποτελέσματα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, 1 στις 5 κατέγραψε παρόμοιες πωλήσεις, ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 21,6% δήλωσε χειρότερο τζίρο.

Αντίθετα, σε σύγκριση με το 2019 το 59,8% δηλώνει χειρότερο τζίρο, 1 στους 5 ίδιες πωλήσεις και μόλις το 14,2% κατόρθωσε να υπερβεί τις πωλήσεις του συγκεκριμένου έτους.

Παράλληλα 4 στα 10 καταστήματα που δραστηριοποιούνται σε σημεία που προσελκύουν τουρίστες, είτε βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας κοντά στον «κύκλο» της Ακρόπολης είτε σε εμπορικά κέντρα (malls), ενίσχυσαν σημαντικά τον τζίρο τους από τους ξένους επισκέπτες.

Μείωση πωλήσεων σε ένδυση και υπόδηση

Διαφορετική εικόνα καταγράφεται και ανά κλάδο δραστηριότητας. Στα είδη ένδυσης και υπόδησης ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά -18% και σε αξία κατά -13%, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλη Κορκίδη.

Αντίθετα, τα καλλυντικά κα τα είδη για το σπίτι συνέχισαν και κατά την περίοδο των εκπτώσεων την ανοδική πορεία που καταγράφουν φέτος.

Παράλληλα και η εμπορική κίνηση στα πολυκαταστήματα, τα υπερκαταστήματα, τα εμπορικά κέντρα και τα εκπτωτικά χωριά στην Αθήνα, ήταν καλύτερη των προσδοκιών της αγοράς.

Οι ελπίδες των εμπόρων για ενίσχυση των πωλήσεων στρέφονται πλέον στο γεγονός της επιστροφής των πολιτών από τις θερινές διακοπές, προσδοκώντας ότι οι προσφορές που θα ακολουθήσουν των εκπτώσεων, θα προσελκύσουν τους καταναλωτές που θέλουν να καλύψουν ανάγκες, ενόψει του φθινοπώρου.

Πηγήcnn.gr

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα