Ουγγαρία: Μέτρα κατά της συρρίκνωσης του μεγέθους των συσκευασιών

Πρέπει να διαβάσετε

Η κυβέρνηση της Ουγγαρίας ξεκινά από τον Μάρτιο να απαιτεί από τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης τροφίμων να τοποθετούν προειδοποιητικές ετικέτες τιμών σε συσκευασίες προϊόντων που έχουν συρρικνωθεί σε μέγεθος (shrinkflation), ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών.

«Τους τελευταίους μήνες, το φαινόμενο όπου το μέγεθος ορισμένων προϊόντων συρρικνώνεται ενώ οι τιμές τους παραμένουν ίδιες -ή ακόμη και αυξάνονται- έχει προκαλέσει αυξημένη προσοχή σε πολλές χώρες», ανέφερε το υπουργείο Οικονομικών. «Αυτή η πρακτική παραπλάνησης οδηγεί τους καταναλωτές να αγοράζουν λιγότερο από το προϊόν με τα ίδια χρήματα», πρόσθεσε.

Ο πληθωρισμός στην Ουγγαρία είχε φτάσει στο 25% το πρώτο τρίμηνο του 2023, το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η χώρα αγωνίζεται να αναζωογονήσει την οικονομία καθώς η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει μειωθεί.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν τη Δευτέρα (8/1), οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,8% σε σχέση με τον Νοέμβριο, αν και παρέμειναν μειωμένες κατά 8,7% σε ετήσια βάση τους πρώτους 11 μήνες καθώς η κατανάλωση μειώθηκε.

Η κυβέρνηση του Βίκτορ Όρμπαν επιδιώκει να τονώσει την οικονομία, εν μέσω μιας εκλογική χρονιάς, με τις αυτοδιοικητικές εκλογές και τις ευρωεκλογές να αναμένονται τους επόμενους μήνες.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες που θα τεθούν σε ισχύ από τον Μάρτιο για δύο μήνες, οι λιανέμποροι τροφίμων με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω του 1 δισεκατομμυρίου φιορινιών (2,65 εκατ. ευρώ) θα πρέπει να εμφανίζουν προειδοποιητικές ετικέτες τιμών για προϊόντα που έχουν συρρικνωθεί σε μέγεθος σε σύγκριση με την περίοδο μεταξύ 1ης Ιανουαρίου 2020 και 1ης Ιουλίου 2023.

Παρασκευαστές τροφίμων, εισαγωγείς και προμηθευτές θα πρέπει επίσης να ενημερώνουν τους λιανεμπόρους για τυχόν μειώσεις μεγέθους προϊόντων.

«Παρόλο που πιστεύουμε ότι τα νοικοκυριά θα επικεντρωθούν αρχικά στην απομόχλευση και την ανασυγκρότηση των αποθεματικών τους, η κατανάλωση ενδέχεται επίσης να αρχίσει να αυξάνεται», τόνισαν οικονομολόγοι της ING σχετικά με τα τελευταία στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις.

«Ωστόσο, για να είναι αυτή η αλλαγή σημαντική και διαρκής, πρέπει πρώτα να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών, η οποία είναι μια πιο παρατεταμένη διαδικασία», συμπλήρωσαν οι ίδιοι.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα