«Οι Υφαντές της Ελλάδας» ξεκινούν το ταξίδι τους από την Κρήτη

Πρέπει να διαβάσετε

Αύριο, Σάββατο, 30 Ιουλίου 2022 (11:00) πάνω από 30 υφαντές από όλες τις περιοχές του νησιού που έχουν καταγραφεί στο πλαίσιο του πολυδιάστατου έργου με τίτλο “The Weavers of Greece – Οι Υφαντές της Ελλάδας” που υλοποιεί ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός πολιτισμού Branding Heritage (ΒH), πολιτιστικός φορέας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠΠΟΑ), με πρώτο σταθμό την Κρήτη, θα συναντηθούν στο Εμπορικό Επιμελητήριο Ηρακλείου για την επίσημη παρουσίαση του έργου.

Το έργο προβάλλει την τέχνη τους και ενδυναμώνει την προοπτική ανάπτυξης του επαγγέλματος του υφαντή/της υφάντρας με έμφαση στη βιωσιμότητα της τέχνης σε ένα σύγχρονο οικονομικό, κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον. Επιπλέον το έργο στοχεύει στην εξωστρέφεια και την ανάδειξη του πολιτιστικού πλούτου της χώρας, τη σύμπραξη της παράδοσης με το σύγχρονο επιχειρείν, τη διασύνδεση με δίκτυα σε Ελλάδα και Εξωτερικό, την ανάδειξη της διαπολιτισμικότητας της υφαντικής καθώς και των επαγγελμάτων που συνδέονται με την τέχνη, των προϊόντων, των εθίμων και πρακτικών. Εκτός από την καταγραφή των ανθρώπων, την ανάδειξη των πολύτιμων χειροτεχνημάτων τους, των μοτίβων και των υλικών που χρησιμοποιούν, σημαντική επιδίωξη του έργου είναι η διασύνδεση των χειροτεχνών με σύγχρονα brands για ανταλλαγή τεχνογνωσίας και ανάπτυξη συνεργειών.

«Η υφαντική είναι μια τέχνη αιώνων με συναρπαστική ιστορία, η οποία πρέπει να εμπλουτίζεται και να εξελίσσεται καθώς μπορεί να αποτελέσει βασικό πυλώνα για την πολιτισμική επιχειρηματικότητα και την οικονομία της χώρας μας ευρύτερα. Σήμερα αξιοποιείται από σχεδιαστές και καλλιτέχνες σε όλο τον κόσμο σε εγκαταστάσεις Τέχνης, στη διακόσμηση, αλλά και στην υψηλή ραπτική» ανέφερε η ιδρύτρια του Branding Heritage, Δημοσιογράφος Κατερίνα Φρέντζου σχετικά με το έναυσμα για την υλοποίηση του έργου του οργανισμού, ενώ η πρόεδρος του Αναπτυξιακού Συλλόγου Γυναικών Επιχειρηματιών Κρήτης Μαρία Πιτσικάκη αναφέρει πως «Η Τέχνη της υφαντικής στη Κρήτη κρατεί από την εποχή του Μίνωα και οι υφάντρες υποστηρίζουν και διαφυλάσσουν σταθερά, στη διάσωση του πλούσιου παραδοσιακού πολιτισμού μας. Η συνεργασία του Συλλόγου μας με τον οργανισμό Branding Heritage και η καταγραφή μελών μας, επιχειρηματίες υφάντρες και μη, θα λειτουργήσει ασφαλή νησίδα μάθησης και δημιουργίας διαφορετικής οικονομικής ανάπτυξης».

Αφετηρία του έργου είναι η Κρήτη καθώς η τέχνη της υφαντικής έχει μια αδιάλειπτη παρουσία στο νησί – τις προηγούμενες δεκαετίες εξασφάλιζε σημαντική οικονομική ενίσχυση σε πολλά νοικοκυριά – κυρίως σε ορεινές περιοχές, ενώ διεθνείς οίκοι, όπως ο Οίκος Dior, έχουν δείξει ενδιαφέρον για την κρητική υφαντική και κυρίως την υφαντική παράδοση των Ανωγείων. Στην Κρήτη, το έργο υλοποιείται με αιγίδα και στήριξη του ΥΠΠΟΑ και την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης, σε συνεργασία με τον Αναπτυξιακό Σύλλογο Γυναικών Επιχειρηματιών Κρήτης και την ΚοινΣΕπ knowl για την εκπαίδευση και δια βίου μάθηση.

Στην εκδήλωση που πραγματοποιείται σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Κρήτης θα απευθύνουν χαιρετισμό ο Υφυπουργός Πολιτισμού & Aθλητισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης, ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης και η Ομότιμη Ερευνήτρια, τ. Διευθύντρια του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών Αικατερίνη Καμηλάκη. Την έναρξη της εκδήλωσης θα κάνει η Πρόεδρος του Αναπτυξιακού Συλλόγου Γυναικών Επιχειρηματιών Κρήτης Μαρία Πιτσικάκη ενώ η παρουσίαση του έργου θα γίνει από την Ιδρύτρια του Branding Heritage, Δημοσιογράφο Κατερίνα Φρέντζου. Θα ακολουθήσουν εισηγήσεις από την Branding Heritage & KoινΣΕπ Knowl Ambassador  Όλγα Σταυροπούλου και τη Δημοσιογράφο, Fashion Features Director Vogue Greece Έλις Κις με στόχο την εξωστρέφεια σε ένα σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον. Θα ακολουθήσει ανοικτή συζήτηση με τους υφαντές και τις υφάντρες του νησιού για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, τις ανάγκες, την προοπτική ανάπτυξης και πιθανές συνέργειες.

Την υλοποίηση του έργου υποστηρίζουν: Μίλητος Συμβουλευτική Α.Ε., Ίδρυμα Γ.& Β. Καρέλια, Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη, Bluegr Hotels and Resorts, Amalthea Athens, Minoan Lines S.A., Εκπαιδευτική Αναπτυξιακή Πλοηγός.

Τα αποτελέσματα του έργου (οι παρουσιάσεις των υφαντών και υφαντριών, συνοδευόμενες από φωτογραφικό και βιντεοσκοπημένο υλικό, στοιχεία επικοινωνίας) θα είναι ελεύθερα προσβάσιμα διαδικτυακά με όλο το υλικό διαθέσιμο σε ελληνικά και αγγλικά για τη βέλτιστη προώθηση σε τοπικό, εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο στη σελίδα του έργου.

Περισσότερες πληροφορίες: www.brandingheritage.org/projects/weavers-of-greece/crete

Μετά την Κρήτη, σειρά έχει η Πελοπόννησος με πρώτο σταθμό τη Μεσσηνία σε συνεργασία με το Λύκειο Ελληνίδων Καλαμάτας και την υποστήριξη του Ιδρύματος Γ. & Β. Καρέλια. Απώτερος στόχος είναι να υλοποιηθεί σε διάφορες περιοχές της χώρας με παράδοση στην υφαντική, να ενισχυθεί το παραδοσιακό επάγγελμα των υφαντών και να μετατραπεί σε εργαλείο ανάπτυξης.

Σχετικά με το Branding Heritage

Ο Οργανισμός Πολιτισμού Branding Heritage ερευνά το νήμα που συνδέει την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά με τη σύγχρονη δημιουργία σε τομείς όπως η μόδα, η Τέχνη, η γαστρονομία, η μουσική και το design, αναδεικνύοντας τη σημασία της σύμπραξης της παράδοσης με το σύγχρονο επιχειρείν. Από το 2018 σχεδιάζει έργα και δράσεις με στόχο την προβολή της διαχρονικής επιρροής και ευρείας αποτύπωσης του αρχαιοελληνικού πολιτισμού στην παγκόσμια σκηνή της δημιουργίας και στηρίζει δημιουργούς που αξιοποιούν πανάρχαιες τέχνες δημιουργώντας προϊόντα με πολιτισμική αξία. Έχοντας χρέος απέναντι στην πλούσια παράδοση του τόπου μας στοχεύουμε στη διαφύλαξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, στην ενίσχυση της πολιτιστικής επιχειρηματικότητας και την ανάδειξη του τεράστιου πολιτιστικού πλούτου της χώρας παγκοσμίως.

To ΒH είναι πολιτιστικός φορέας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα