Ευκαιρία για να ανανεώσουν το σπίτι τους φαίνεται πως βρήκαν οι Έλληνες κατά τη διάρκεια του 2020 με τις δύο «καραντίνες» να προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα.

Αυτό τουλάχιστον από τα στοιχεία που δημοσιοποίηση το Douleutaras, μία από τις πιο γνωστές online πλατφόρμα εύρεσης επαγγελματιών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από 250.000 αιτήματα που έλαβε η ομάδα του Douleutaras σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, οι 10 πιο δημοφιλείς εργασίες για το σπίτι το 2020 ήταν:

  1. Μετακόμιση εντός του ίδιου νομού
  2. Υδραυλικές εγκαταστάσεις/βλάβες
  3. Εγκατάσταση/Συντήρηση κλιματιστικού
  4. Ελαιοχρωματισμοί
  5. Ηλεκτρολογικές βλάβες/εργασίες
  6. Ξυλουργικές εργασίες
  7. Κουφώματα
  8. Τέντες
  9. Πλακάκια/Μάρμαρα
  10. Εγκατάσταση/Επισκευή πλυντηρίου ρούχων

Οι εργασίες με τη μεγαλύτερη αύξηση σε ζήτηση σε σχέση με το 2019 ήταν:

  1. Τοποθέτηση/Επισκευή εσωτερικών πορτών: +123%
  2. Ξυλουργικές εργασίες: +108%
  3. Εγκατάσταση/Επισκευή απορροφητήρα: +96%
  4. Τζάκια: +89%
  5. Service οικιακών συσκευών: +77%
  6. Απολύμανση/Απεντόμωση/Μυοκτονία: +74%
  7. Κάγκελα/Μεταλλικές κατασκευές: +73%
  8. Θέρμανση: +61%
  9. Τζάμια/Υαλοπίνακες/Πλέξιγκλας: +53%
  10. Πέργκολες: +49%

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το μέσο ποσό που δαπάνησαν οι χρήστες το 2020 ανά κατηγορία ήταν:

  • Επείγουσες Εργασίες: 53 ευρώ
  • Μετακομίσεις: 333 ευρώ
  • Τεχνικές εργασίες: 346 ευρώ
  • Ανακαινίσεις: 2.717 ευρώ

Στο πρώτο lockdown (Μάρτιο – Μάιο) δεν αποτελεί έκπληξη που οι εργασίες απολύμανσης σημείωσαν αύξηση ζήτησης της τάξης του 238% συγκριτικά με το ίδιο διάστημα το 2019, γεγονός που οφείλεται στη “θωράκιση” των κατοικιών και των επαγγελματικών χώρων κατά του Covid-19.

Ανοδική πορεία παρουσίασαν και οι επισκευές οικιακών συσκευών (κουζίνα, ψυγείο, πλυντήριο) καθώς αυξήθηκαν κατά 150% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Αυτό οφείλεται στη συνεχή παραμονή των καταναλωτών στον χώρο του σπιτιού και συνεπώς στη μεγαλύτερη χρήση των οικιακών συσκευών τους.

Αξιοσημείωτη, επίσης, είναι και η άνοδος των αιτημάτων που αφορούσαν την αναβάθμιση των εξωτερικών χώρων του σπιτιού (κήπος/μπαλκόνι), με τις κατηγορίες πέργκολες (+87%), τέντες (+54%) και κάγκελα/μεταλλικές κατασκευές (+44%) να ξεχωρίζουν.

Οι εργασίες με τη μεγαλύτερη αύξηση ζήτησης στο 1ο lockdown ήταν:

  1. Απολύμανση/Απεντόμωση/Μυοκτονία: +238%
  2. Service οικιακών συσκευών: +150%
  3. Πέργκολες: +87%
  4. Τέντες: +54%
  5. Κάγκελα/Μεταλλικές κατασκευές: +44%

Αντίθετα, στο δεύτερο lockdown (Νοέμβριο – Δεκέμβριο) παρατηρήθηκε μια εντελώς διαφορετική συμπεριφορά με τους περισσότερους καταναλωτές να δίνουν έμφαση σε εργασίες βελτιωτικής φύσεως σε συγκεκριμένους χώρους του σπιτιού. Εδώ, αξίζει να σημειωθεί ότι οι ανακαινίσεις μπάνιου αυξήθηκαν κατά 355% συγκριτικά με το πρώτο lockdown, ενώ οι ανακαινίσεις κουζίνας σημείωσαν αύξηση ζήτησης κατά 125%.

Μάλιστα, ανοδική πορεία παρουσίασαν τόσο οι εργασίες που αφορούσαν τοποθετήσεις/επισκευές εσωτερικών πορτών (+225%) όσο και οι ξυλουργικές εργασίες (+121%).

Επίσης, οι κατασκευές με γυψοσανίδα (χωρίσματα, ψευδοροφές), σημείωσαν αύξηση ζήτησης κατά 95% συγκριτικά με το διάστημα του προηγούμενου lockdown, αφού μεγάλο ποσοστό προέβη σε αναδιαμόρφωση εσωτερικών χώρων.

Οι εργασίες με τη μεγαλύτερη αύξηση στο 2ο lockdown, συγκριτικά με το 1ο lockdown ήταν:

  1. Ανακαίνιση Μπάνιου: +355%
  2. Τοποθέτηση/Επισκευή εσωτερικών πορτών: +225%
  3. Ανακαίνιση Κουζίνας: +125%
  4. Ξυλουργικές εργασίες: +121%
  5. Γυψοσανίδες/Χωρίσματα/Ψευδοροφες: +95%

Σύμφωνα με το Douletaras, ο κόσμος λόγω της μεγάλης του παραμονής στο σπίτι παρατήρησε περισσότερο τα “κακώς κείμενα” της εστίας του και αποφάσισε να προβεί σε βελτιωτικές αλλαγές με τη βοήθεια αξιολογημένων επαγγελματιών. Ακόμη, φάνηκε μέσα από τα αιτήματα στην πλατφόρμα ότι το σπίτι απέκτησε μεγαλύτερη βαρύτητα στο μυαλό του κόσμου, αποτελώντας ταυτόχρονα σημείο χαλάρωσης, εργασίας, διασκέδασης και συνάντησης, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να προχωρούν σε αναβάθμιση συγκεκριμένων χώρων στο σπίτι.

Πηγή: cnn.gr