Ο   Αντιπεριφερειάρχης Ευρωπαϊκών και Διεθνών Θεμάτων Γιώργος Αλεξάκης επισκέφθηκε την ΠΕ Λασιθίου στον Άγ. Νικόλαο και είχε συνάντηση εργασίας με τον Αντιπεριφερειάρχη Λασιθίου Ιωάννη Γουλιδάκη, την Αντιπεριφερειάρχη Οικονομικών Θεμάτων Μαρία Χανιωτάκη-Μυλωνάκη και τη Ρούλα Παπαδοπούλου, Αν. Προϊστάμενη Τμήματος και συντονίστρια των ευρωπαϊκών προγραμμάτων “MD.net” και “BRANDTOUR”.

Στη συνάντηση συζητήθηκαν οι δράσεις των δυο ευρωπαϊκών προγραμμάτων που υλοποιούνται στην ΠΕ Λασιθίου, εκ μέρους της Περιφέρειας Κρήτης.

Συγκεκριμένα το ευρωπαϊκό έργο “BRANDTOUR”, το οποίο βρίσκεται στη τελική φάση υλοποίησης του, στοχεύει στην στήριξη του τουρισμού μέσω της προώθησης, της καινοτομίας και της διαφοροποίησης της προσφοράς του τουριστικού προϊόντος.

Το έργο μέσω διαπεριφερειακών συνεργασιών έχει ως στόχο την παροχή καλύτερων μέσων πολιτικής για την ανάπτυξη νέων εξατομικευμένων τουριστικών προϊόντων που μπορούν να ευνοήσουν τις εισερχόμενες ροές προς την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Επίσης, συζητήθηκε και αναλύθηκε το πρόγραμμα “Mediterranean Diet.net” και η ευκαιρία μέσω αυτού να προβληθεί η Μεσογειακή και ιδιαίτερα η Κρητική Διατροφή με απώτερο στόχο μία βιώσιμη εμπειρία για τους τουρίστες.

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα “MD.net” έχει ως στόχο την ανάδειξη της διατροφής στις χώρες της Μεσογείου ως αναπόσπαστο τμήμα της μεσογειακής ταυτότητας. Οι δράσεις του σχετίζονται µε ένα σύνολο δεξιοτήτων, γνώσεων, και παραδόσεων σχετικά µε τον πολιτισμό, το τοπίο, τον τρόπο ζωής και τους τρόπους εργασίας για την παραγωγή καινοτομικών τοπικών προϊόντων/υπηρεσιών όπως π.χ. προϊόντα με βάση το χαρούπι.

Η Περιφέρεια Κρήτης επιδιώκει την αποκέντρωση στη διαχείριση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες του νησιού ώστε να διαχέεται η εμπειρία και τα αποτελέσματα των έργων στους τοπικούς φορείς.

 

Ο   Αντιπεριφερειάρχης Ευρωπαϊκών και Διεθνών Θεμάτων Γιώργος Αλεξάκης μίλησε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ Κρήτης,  για τη συνάντηση εργασίας στο Λασίθι και τα δυο Ευρωπαϊκά Προγράμματα που υλοποιούνται.

Όπως είπε ο κ. Αλεξάκης, η Κρήτη πρέπει να αξιοποιήσει τα προγράμματα αυτά ανάδειξης και προώθησης τουρισμού με στόχο  την παροχή καλύτερων μέσων πολιτικής για την ανάπτυξη νέων εξατομικευμένων τουριστικών προϊόντων που μπορούν να ευνοήσουν τις εισερχόμενες ροές προς την Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Τα εργαλεία αυτά είναι πιο χρήσιμα τώρα, την «μετά κορωνοιού» εποχή, που χρειάζεται να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί στο διεθνές στερέωμα. Να εμπλουτίσουμε το τουριστικό προϊόν με προτάσεις εμπειρίας στους μελλοντικούς επισκέπτες του νησιού μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Πρέπει να εμπλουτίσουμε τον τουρισμό μας με τον τουρισμό εμπειρίας», τόνισε ο ίδιος. «Ο σύγχρονος τουρίστας ψάχνει αυτό ακριβώς. Θέλει να φάει ότι τρώνε οι ντόπιοι, θέλει να πάει εκεί που πάνε οι ντόπιοι και θέλει να κάνει τις ενέργειες που κάνουν οι ντόπιοι», συμπλήρωσε.

Ο κ. Αλεξάκης ανακοίνωσε επίσης ότι θα ακολουθήσουν το Φθινόπωρο σεμινάρια σε κάθε νομό της Κρήτης με τη συμμετοχή 20 επιχειρήσεων. Δυο επιχειρήσεις που θα προκριθούν θα προβάλλουν την καινοτομία τους, στον τομέα της διατροφής, στην Πανευρωπαϊκή συνάντηση όλων των εταίρων του προγράμματος στην Ισπανία στο τέλος του χρόνου.