Ο Υφ. Υποδομών στον ΣΚΑΪ Κρήτης: Τι δεσμεύτηκε για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Πρέπει να διαβάσετε

Τη δέσμευση ότι το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι θα παραδοθεί πριν από το 2027, έδωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στην εκπομπή ΣΚΑΪ Τώρα και τη Φαίη Σφακιωτάκη.

Στις 21 Δεκεμβρίου πέρασε από τη Βουλή η επέκταση του νέου αεροδρομίου κατά 32%, αυξάνοντας κατ’επέκταση το κόστος κατασκευής (πάνω από 100 εκ. ευρώ επιπλέον), το οποίο και αναλαμβάνει το ελληνικό δημόσιο, αλλά και το χρόνο υλοποίησης κατά δύο έτη, με την αρχική ημερομηνία παράδοσης να είχε οριστεί για τα τέλη του 2025. Μέχρι στιγμής έχει υλοποιηθεί το 20% των εργασιών.  «Το πρωί της Πέμπτης είχαμε συνάντηση με τα αρμόδια στελέχη της κοινοπραξίας,  προκειμένου να δούμε πως θα τρέξουν όσο πιο γρήγορα γίνεται οι εργασίες», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης κι εξήγησε το λόγο της επέκτασης του αεροδρομίου. «Βάσει των μοντέλων που έχουμε για την τουριστική κίνηση, δε θα μπορούσε να εξυπηρετήσει την Κρήτη τα επόμενα 25-30 χρόνια, οπότε κι εκτιμούμε ότι το Καστέλι θα εξυπηρετεί περίπου 14 εκ. τουρίστες. Εκτιμούμε ότι μέχρι το 2030 θα εξυπηρετούμε 10 εκ. τουρίστες. Φέτος, το αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης ξεπεράσαμε τα 8 εκ.».

Ως εκ τούτου, ο αεροσταθμός από 68.000 τ.μ., πλέον θα καλύπτει 91.000 τ.μ. «Ουσιαστικά επανασχεδιάσαμε μεγάλα τμήματα του αεροδρομίου. Μεγαλώσαμε όλους τους χρήσιμους χώρους. Είδαμε να υπάρχουν ζητήματα τα οποία κι εμείς οι ίδιοι δεν περιμέναμε ότι θα τα αντιμετωπίζαμε. Για παράδειγμα, στους χώρους αναχώρησης δεν υπήρχαν χώροι υγιεινής. Έπρεπε να βάλουμε τουαλέτες. Αυξήσαμε και τις θέσεις στάθμευσης των αεροσκαφών, για να μπορέσουμε να το κάνουμε βάση, ίσως για κάποια μεγάλη αεροπορική εταιρεία, γιατί η Κρήτη, όπως γνωρίζετε, και δει το αεροδρόμιο Καστελίου, απέχει μόλις 4 ώρες από την Ντόχα, το Λονδίνο, τη Μόσχα» ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.

Ως προς τα συνοδά έργα, ο Υφυπουργός Υποδομών διευκρίνισε ότι ο παραχωρησιούχος έχει τη δέσμευση να συνδέσει οδικά το αεροδρόμιο και με τη βόρεια και με τη νότια πλευρά του νησιού. «Αν μέσα στις υποχρεώσεις του αεροδρομίου κάποιοι θέλουν να βάλουν κι ένα καινούριο δρόμο, πέρα από την όδευση προς το νότιο οδικό άξονα, αυτό δε γίνεται. Δεν μπορούμε να το εντάξουμε. Ο παραχωρησιούχος οφείλει να κάνει δύο άξονες, έναν προς το βόρειο οδικό άξονα, την  όδευση ουσιαστικά από το αεροδρόμιο προς το ΒΟΑΚ και μια όδευση προς το νότο. Υπάρχουν συγκεκριμένες χρηματοδοτήσεις. Δεν μπορούμε να εντάσσουμε τα πάντα, γιατί αυτό ουσιαστικά τινάζει το έργο στον αέρα. Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει ξεκάθαρα τι έργα θα κάνει».

Αναφορικά με τη συζήτηση για τη λειτουργία μέσου σταθερής τροχιάς, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε πως το έργο αυτό θα έπρεπε να είχε ενταχθεί νωρίτερα στο σχεδιασμό. « Δυστυχώς όταν έγινε η αλλαγή όλου του ρυθμιστικού σχεδίου της Κρήτης, αυτό δε συμπεριλήφθηκε. Έγινε το 2017, αν δε με απατά η μνήμη μου. Αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο θα έπρεπε τότε να το αντιμετωπίσουμε ως πολιτεία. Θα πρέπει να το δούμε σε μελλοντικό χρόνο».

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα