Παρασκευή, 12 Σεπτεμβρίου, 2025
30.5 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Ο «Αρμαγεδδών» της Τεχνητής Νοημοσύνης απειλεί τα παραδοσιακά ειδησεογραφικά site

Πρέπει να διαβάσετε

Τα chatbot αντικαθιστούν τις αναζητήσεις στη μηχανή αναζήτησης της Google, εξαλείφοντας την ανάγκη να κάνουν κλικ οι χρήστες σε «μπλε» συνδέσμους και μειώνοντας τις παραπομπές σε ιστότοπους ειδήσεων. Το αποτέλεσμα είναι ότι η επισκεψιμότητα στην οποία βασίζονταν οι εκδότες εδώ και χρόνια μειώνεται κατακόρυφα.

 

Η αναζήτηση στους ιστότοπους της HuffPost για υπολογιστές και κινητά μειώθηκε κατά λίγο περισσότερο από το μισό τα τελευταία τρία χρόνια και σχεδόν παρόμοια ήταν η μείωση στην Washington Post, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων ψηφιακής αγοράς Similarweb. Το Business Insider μείωσε περίπου το 21% του προσωπικού του τον περασμένο μήνα, μια κίνηση που σύμφωνα με τη διευθύνουσα σύμβουλο Μπάρμπαρα Πενγκ δήλωσε ότι είχε ως στόχο να βοηθήσει την έκδοση «να αντέξει ακραίες μειώσεις επισκεψιμότητας που είναι πέρα ​​από τον έλεγχό μας».

Τα οργανικά αποτελέσματα (μέρος της συνολικής επισκεψιμότητας ενός σαιτ, αφορούν τις επισκέψεις από τα κλικ χρηστών που αναζητούν κάτι συγκεκριμένο με μια λέξη, η φράση κλειδί στη google) στους ιστότοπούς της μειώθηκε κατά 55% μεταξύ Απριλίου 2022 και Απριλίου 2025, σύμφωνα με στοιχεία της Similarweb.

Σε μια εταιρική συνάντηση νωρίτερα φέτος, ο Nίκολας Τόμσον, διευθύνων σύμβουλος του Atlantic, δήλωσε ότι η δημοσίευση θα πρέπει να υποθέσει ότι η επισκεψιμότητα από την Google θα αγγίξει το μηδέν και ότι η εταιρεία πρέπει να εξελίξει το επιχειρηματικό της μοντέλο.

Η εισαγωγή από την Google πέρυσι των Επισκοπήσεων Τεχνητής Νοημοσύνης, οι οποίες συνοψίζουν τα αποτελέσματα αναζήτησης στο επάνω μέρος της σελίδας, μείωσε την επισκεψιμότητα σε λειτουργίες όπως οδηγοί διακοπών και συμβουλές υγείας, καθώς και σε ιστότοπους αξιολόγησης προϊόντων. Η κυκλοφορία του AI Mode στις ΗΠΑ τον περασμένο μήνα, μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί άμεσα εφαρμογές όπως το ChatGPT, αναμένεται να αποτελέσει ισχυρότερο πλήγμα. Η λειτουργία AI απαντά στα ερωτήματα των χρηστών σε μια συνομιλία τύπου chatbot, με πολύ λιγότερους συνδέσμους.

«Η Google μετατρέπεται από μηχανή αναζήτησης σε μηχανή απαντήσεων», δήλωσε ο Tόμσον σε συνέντευξή του στην Wall Street Journal. «Πρέπει να αναπτύξουμε νέες στρατηγικές». Η ραγδαία ανάπτυξη των απαντήσεων χωρίς κλικ στις μηχανές αναζήτησης «αποτελεί σοβαρή απειλή για τη δημοσιογραφία που δεν πρέπει να υποτιμάται», δήλωσε ο Ουίλιαμ Λιούις εκδότης και διευθύνων σύμβουλος της Washington Post. Ο Λιούις είναι πρώην διευθύνων σύμβουλος του εκδότη της Journal, Dow Jones.

 

Η Washington Post «κινείται επειγόντως» για να συνδεθεί με κοινά τα οποία δεν υπολόγιζε μέχρι σήμερα, να αναζητήσει νέες πηγές εσόδων και να προετοιμαστεί για μια «εποχή μετά την αναζήτηση», είπε. Στους New York Times, το μερίδιο της επισκεψιμότητας που προέρχεται από οργανική αναζήτηση στους ιστότοπους της εφημερίδας για υπολογιστές και κινητά μειώθηκε στο 36,5% τον Απρίλιο του 2025 από σχεδόν 44% τρία χρόνια νωρίτερα, σύμφωνα με το Similarweb.

Η απειλή της Τεχνητής Νοημοσύνης έγινε πιο πραγματική για την Google, αφότου αποκαλύφθηκε ότι υπήρξε μείωση στην επισκεψιμότητα αναζήτησης Google στο πρόγραμμα περιήγησης ιστού Safari.

Η Sherry Weiss, επικεφαλής μάρκετινγκ των Dow Jones και Wall Street Journal, δήλωσε ότι καθώς το τοπίο αναζήτησης αλλάζει, η εταιρεία επικεντρώνεται στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης με τους αναγνώστες και στην απόκτηση συνήθους επισκεψιμότητας. «Καθώς το οικοσύστημα παραπομπών εξελίσσεται, θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι οι πελάτες έρχονται σε εμάς απευθείας από ανάγκη», είπε.

Τα στελέχη της Google έχουν δηλώσει ότι η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στην αποστολή επισκεψιμότητας στον ιστό και ότι οι άνθρωποι που κάνουν κλικ σε συνδέσμους αφού δουν τις Επισκοπήσεις Τεχνητής Νοημοσύνης τείνουν να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο σε αυτούς τους ιστότοπους. Ο γίγαντας της αναζήτησης δήλωσε επίσης ότι αναβαθμίζει τους συνδέσμους προς ιστότοπους ειδήσεων και δεν εμφανίζει απαραίτητα Επισκοπήσεις Τεχνητής Νοημοσύνης όταν οι χρήστες αναζητούν δημοφιλείς ειδήσεις.

Οι εκδότες έχουν πιεστεί από την αναδυόμενη τεχνολογία από την αυγή του διαδικτύου. Τα ψηφιακά νέα αποδεκάτισαν κάποτε επικερδείς έντυπες εκδόσεις που χρηματοδοτούνταν από μικρές αγγελίες, διαφημίσεις και έσοδα από συνδρομές.

Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Twitter βοήθησαν στη διοχέτευση της διαδικτυακής επισκεψιμότητας προς τους εκδότες, αλλά εγκατέλειψαν τελικά την προτεραιότητα που έδιναν στις ειδήσεις. Η αναζήτηση ήταν ένας σταθερός παράγοντας αύξησης της επισκεψιμότητας για περισσότερο από μια δεκαετία, παρά τις αναταράξεις που αντιμετώπισε η Google, καθώς βελτίωσε τον ισχυρό αλγόριθμό της.

Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει πλέον τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται το διαδίκτυο συνολικά. «Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν ήταν αυτό που άλλαζε τα πάντα, αλλά θα συνεχίσει να προχωρά. Είναι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι», δήλωσε ο Νιλ Βόγκελ, διευθύνων σύμβουλος της Dotdash Meredith.

Πολλά διαδικτυακά ειδησεογραφικά πρακτορεία αντιμετώπιζαν ήδη ζοφερές τάσεις, όπως η μείωση της εμπιστοσύνης του κοινού και ο έντονος ανταγωνισμός. Καθώς η επισκεψιμότητα από τις μηχανές αναζήτησης μειώνεται, δίνουν ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στην άμεση σύνδεση με τους αναγνώστες μέσω επιχειρήσεων, όπως οι ζωντανές διασκέψεις.

Το Atlantic εργάζεται για την οικοδόμηση αυτών των σχέσεων με τους αναγνώστες μέσω μιας βελτιωμένης εφαρμογής, περισσότερων τευχών του έντυπου περιοδικού και αυξημένης επένδυσης σε εκδηλώσεις, δήλωσε ο Tόμσον σε πρόσφατη συνέντευξή του. Η εταιρεία έχει δηλώσει ότι οι συνδρομές και τα έσοδα από διαφημίσεις αυξάνονται.

Οι επικεφαλής των Politico και Business Insider —και οι δύο ανήκουν στον Axel Springer— δίνουν επίσης έμφαση στην εμπλοκή του κοινού και στη σύνδεση με τους αναγνώστες.

Ενώ οι εκδότες αντιμετωπίζουν τον τρόπο με τον οποίο η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει την αναζήτηση, αναζητούν επίσης τρόπους για να προστατεύσουν το υλικό που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα. Τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα που υποστηρίζουν τη νέα γενιά chatbot εκπαιδεύονται με βάση δεδομένα που συλλέγονται από τον ανοιχτό ιστό, συμπεριλαμβανομένων άρθρων ειδήσεων.

Ορισμένες εταιρείες μέσων ενημέρωσης έχουν ξεκινήσει νομικές μάχες εναντίον συγκεκριμένων νεοσύστατων επιχειρήσεων ΑΙ ενώ παράλληλα έχουν υπογράψει συμφωνίες αδειοδότησης με άλλες. Οι New York Times, για παράδειγμα, μήνυσαν την OpenAI και τη Microsoft για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων και πρόσφατα ανακοίνωσαν μια συμφωνία αδειοδότησης τεχνητής νοημοσύνης με την Amazon. Η μητρική εταιρεία της Wall Street Journal, News Corp, έχει συμφωνία περιεχομένου με την OpenAI ενώ εκκρεμεί αγωγή εναντίον της Perplexity.

Πηγήnewsbomb.gr

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα